obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:13
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

D-Link 524

jan_hut
Veel geknoei maar dan nu toch voor elkaar. Een D-Link 524 routertje achter de vierkante sinaasappel.
Hoe heb ik dat gedaan?

Eerst direct verbonden met het modem en een fixed ip ingesteld voor de router adv het MAC adres: 172.19.3.2 DHCP gewoon laten draaien.
Vervolgens modem losgekoppelt en router aangekoppeld.
Ingelogd en ip adres ingesteld op 172.19.3.2. Ip adressen van de computers ook aan de Mac adressen gekoppeld, namelijk 172.19.3.3 en 172.19.3.4. Range ingesteld op 172.19.3. tot 172.19.3.5 zodat ik altijd nog met een wifi apparaat kan verbinden indien nodig. DHCP draait daar dus ook nog.

Had nog wat problemen met telefonie maar dat is inmiddels opgelost.

Vanaf dat moment draaide alles in principe, ik kon contact maken met de copperjet via 172.19.3.1 en met de D-Link op 172.19.3.2. Kon alleen het internet niet op. De D-Link even via de webinterface een nieuwe ip aan laten vragen van de copperjet en voila, internet werkte ook.

Het enige waar ik nu nog mee zit.......ik kan opeens de copperjet niet meer benaderen via 172.19.3.1 (of wel ander ip adres dan ook).....vaaaaaaaaaaaaag! Iemand enig idee?

Edit BMP: Jan ik heb je dubbele post verwijderd graag in het zelfde topic verder voor de overzichtelijkheid.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 21 oktober 2008, 21:40

BMP
Kan je ook een gateway instellen in de D-link ??

Dat heb ik wel ingesteld in mijn linksys router, daardoor zijn de router en de cj te benaderen.

Hier het topic http://alice.gebr...ead_id=556

Gr BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

jan_hut
In mijn routers stats staat:

IP Address 172.19.3.2
Subnet Mask 255.255.0.0
Gateway 172.19.3.1
Domain Name Server 172.19.3.1

Zou goed moeten zijn toch? Of moet ik ook DNS server nog aanpassen naar 172.193.1?

jan_hut
Het wordt nog gekker........de copperjet is wel bereikbaar via het externe ip adres (78.*.* enzovoorts)

sander1991
hey, is het daar nog gelukt?
ik zit nu met precies hetzelfde probleem, krijg het niet voor mekaar.
kunnen jullie mij helpen? wat was het nu uiteindelijk? en hoe hebben jullie het Precies gedaan? vanaf het begin..
alvast bedankt.
Sander kooistra

graag reactie op sander1991_kooistra@hotmail.com

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'D-Link 524', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice Easy met D-Link Dir-655 Alice met eigen modem 3 28 oktober 2008, 22:21
Eigen router D-link dgl4100 ervaringen Eigen netwerk 1 09 december 2007, 15:23
D-Link DSL-2740B all-in-one ADSL 2+ modem/Router Alice met eigen modem 2 04 november 2007, 17:08
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief