obey-robots.txt
22 September 2017, 21:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

copperjet1616 + wrt54gl = stabiele internet?

suyi
Beste forumgangers,

ik heb hier wrt54gl liggen, die ik graag zou willen aansluiten achter mijn copperjet, de vraag is hoe?Frown

ik heb al een quickguide gevonden op deze forum, maar het was ook niet echt duidelijk, ik hoop dat iemand me misschien door middel met wat screenshots wat betere hulp kan bieden.

alvast bedankt

Sui

BMP
Als je de adsl kabel van de copperjet in een lan poort (niet wan dus)stopt dan gebruik je alleen de switch van de router, het kost je een uitgang maar je hebt er nog 3 en draadloos nog 50 Wink

Dat is de gemakkelijkste manier.
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

suyi
ja ik wil hem graag flashen met dd wrt of tomato enzo, maar volgens mij gaat het tog niet werken omdat ze dan beide dhcp draaien?Frown

BMP
Je kan altijd de dhcp uitzetten in de linksys

suyi
ja maar volgens mij moest je meer doen, dan alleen dhcp uitzetten, ook iets met zipb ofzo uitzetten.

hier die link waar over ik het heb

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=678&highlight=wrt54gl&pid=4781#post_4781

BMP
Nee hoor, niet nodig als de copperjet in zipb is ingesteld dan is het gewoon een doorgeefluik net als de modems van bijvoorbeeld Ziggo, het enige wat je wel moet doen eventuele poorten forwarden indien je p2p gebruiktSmile

Dus niks veranderen.

BMP
Gewijzigd door BMP op 23 oktober 2008, 16:29

suyi
mooi, ga ik in de weeken even naar kijken, alvast bedankt voor je replies.

als ik er niet uitkomt laat ik je het wel weten

pelleke
Ik heb een paar dagen geleden een kloppende howto geschreven: "Hoe zet ik mijn Alice copperjet in ZIPB en hang ik mijn router eraan", omdat ik er hier zo ontzettend veel vragen over zie.

Zie hier

GerJ
Pelleke, ziet er prima uit, maar wat is het voordeel van deze methode boven het gebruik van een router/accesspoint als switch achter de Copperjet? Dat lijkt mij wat minder bewerkelijk.

lekkersimpel
Zelfde modem, zelfde router, maar draaien op dd wrt lukt mij niet, de router werd onstabiel, terwijl hij met een ander modem erop heel mooi werkt op dd wrt, heb met zowel linksys als copperjet contact gehad en ook hun snappen het niet, nu met laatste furmware van linksys erop draait het stabiel !
Dus hou er rekening mee dat dd wrt niet knap wil werken samen met jou modem en router bij elkaar, ik heb nu een Speedtouch modem draaien en nu kan ik weer lekker met dd wrt gaan werken !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'copperjet1616 + wrt54gl = stabiele internet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief