obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Ieder telefoongesprek wordt afgebroken

indrapinda
De eerste maanden had ik geen problemen met bellen of gebeld worden maar de laatste weken wordt werkelijk IEDER telefoongesprek afgebroken.

Het maakt niet uit of ik bel of gebeld wordt, na een paar minuten is het over!!

De eerste minuten naar het afbreken geen kiestoon-dus ook geen mogelijkheid opnieuw te bellen.

Na paar minuten kan ik weer bellen of gebeld worden.

Als iemand mij in die minuten probeerd te bellen krijgt die een ingesprek toon.

Ik vind dit zo hindelijk dat ik overweeg over te stappen.

Er is niets veranderd qua telefoons, pc, aansluiting enz enz

Zijn er meer mensen die deze Oostblok praktijken ondervinden??

Indra

reinier
Inderdaad zelfde probleem lijn valt dood na enkele minuten gebeld te hebben. Hallo ben je er nog (gvd) weer valt hij weg!
Gewijzigd door reinier op 21 november 2008, 21:27
Reintjedevos

bruno001
reinier schreef:
Inderdaad zelfde probleem lijn valt dood na enkele minuten gebeld te hebben. Hallo ben je er nog (gvd) weer valt hij weg!

Reinier,
Controleer of je modem op reset gaat als je lijn uitvalt, of check je uptime van je modem nadat je gesprek onderbroken was. Kan zijn dat het een brak modem is. Ik heb ook zoiets gehad, maar nu (ander modem) alles OK.
Bruno

reinier
Welk modem???? Ik heb gewoon die standaard modem van Alice( bbned.oranje)
Reintjedevos

bruno001
Ik ook, maar bij mijn problemen met de telefoon was de connected time telkens 0 na een storing van de DSL, dus kan oorzaak zijn van het probleem dat de modem opnieuw opstart, tijdens het opstarten geeft hij in gesprek en hoor je zelf geen kiestoon.
Mijn VOIP werkte zonder onderbreking terwijl de ATM niet werkte. Is het proberen waard. Ik zoek ook nog een tweede vierkante sinasappel om reserve te hebben en te testen indien nodig.
groet
Bruno

BMP
reinier schreef:
Welk modem???? Ik heb gewoon die standaard modem van Alice( bbned.oranje)

Ja ik heb er ook een ideaal en ze kosten niks op MPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

jori
Bij mij hetzelfde probleem, constant telefoongesprekken die worden afgebroken.
Welke modem kan ik als alternatief aanschaffen?

jori
bruno001 schreef:
reinier schreef:

Reinier,
Controleer of je modem op reset gaat als je lijn uitvalt, of check je uptime van je modem nadat je gesprek onderbroken was. Kan zijn dat het een brak modem is. Ik heb ook zoiets gehad, maar nu (ander modem) alles OK.
Bruno

Kan iemand mij vertellen hoe je het modem kunt controleren op genoemde punten?

Groetjes,
Jolande

bruno001
jori schreef:
bruno001 schreef:
reinier schreef:

Reinier,
Bruno

Groetjes,
Jolande

@jolande,
zonder inloggen kun je het zien aan de lampjes adsl en ethernet, als die allebei uitgaan en daarna eerst ethernet en daarna adsl weer konstant aan zijn, is de modem opnieuw opgestart.
inloggen op de copperjet door in de browser het adres te geven:http://172.19.3.1/
login user en password user
dan kom je in het eerste scherm, status geeft de tijd aan en de vinkjes bij de lijn status geven aan of de verbinding staat en hoe lang.
als er geen twee groene vinkjes staan is er definitief iets fout in de lijn of in de copperjet, meestal wil de helpdesk in dit geval nog even de draadjes controleren en sturen dan een vervangende copperjet, is altijd goedkoper als een monteur, maar duurt meestal een dag of 8 tot 10.

Voor inloggen op het tweede level is een ander login:
login op je copperjet. login:admin ww:bbql1cE322 (letop E is hoofdletter)
als je op dit level iets verandert zonder dat je weet waar je mee bezig bent, kan de copperjet uitvallen, krijg je hem niet meer aan de praat, heb je wel een probleem, want Alice repareert niet gratis als je zelf iets hebt gedaan.

jori
Hartelijk dank voor de info!

Ik heb voornamelijk last met de telefoon, bijna elk gesprek wordt afgebroken, om gek van te worden. De helpdesk kan er niet veel meer van maken dan een ticket schrijven, waar je niets meer van hoort. We kijken het nog een maandje aan en dan is het over en uit met Alice.

Groetjes,
Jolande

bruno001 schreef:
jori schreef:
bruno001 schreef:
reinier schreef:

Reinier,
Bruno

Groetjes,
Jolande

@jolande,
zonder inloggen kun je het zien aan de lampjes adsl en ethernet, als die allebei uitgaan en daarna eerst ethernet en daarna adsl weer konstant aan zijn, is de modem opnieuw opgestart.
inloggen op de copperjet door in de browser het adres te geven:http://172.19.3.1/
login user en password user
dan kom je in het eerste scherm, status geeft de tijd aan en de vinkjes bij de lijn status geven aan of de verbinding staat en hoe lang.
als er geen twee groene vinkjes staan is er definitief iets fout in de lijn of in de copperjet, meestal wil de helpdesk in dit geval nog even de draadjes controleren en sturen dan een vervangende copperjet, is altijd goedkoper als een monteur, maar duurt meestal een dag of 8 tot 10.

Voor inloggen op het tweede level is een ander login:
login op je copperjet. login:admin ww:bbql1cE322 (letop E is hoofdletter)
als je op dit level iets verandert zonder dat je weet waar je mee bezig bent, kan de copperjet uitvallen, krijg je hem niet meer aan de praat, heb je wel een probleem, want Alice repareert niet gratis als je zelf iets hebt gedaan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ieder telefoongesprek wordt afgebroken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Modem wordt ongeloofelijk heet Klacht over Alice 11 19 oktober 2010, 12:40
ADSL verbinding wordt verbroken Algemeen 10 08 juni 2009, 19:57
poortinstelling wordt niet gesaved Algemeen 4 22 februari 2009, 16:08
Klantenservice/Helpdesk daar wordt je niet vrolijk van Klacht over Alice 14 24 januari 2009, 13:49
Telefoon rinkelt niet als ik gebeld wordt Algemeen 4 13 augustus 2008, 22:43
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief