obey-robots.txt
21 September 2017, 17:53
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Ongelooflijk dit! Zogenaamde klapperlijn

Sander24
Beste mensen,

Het vervolg van deze situatie: http://alice.gebr...#post_6746

Vandaag maar weer eens gaan bellen hoe het nu zat.

zal het telefoongesprek samengevat uit schrijven,

Ik: Wanneer zijn jullie klaar met het testen van mijn verbinding en wanneer kan ik weer snel internetten?
Mevrouw: uuuhmmm even kijken, u had een klapperlijn en die is er nog.
Ik: (dacht: Gaan we weer!!!) nee mevrouw, KPN is langs geweest en die hebben het gerepareerd, en toen had
ik supersnel internet en 3 dagen daarna was ik terug gezet naar max 200 Kb/s.
Mevrouw: Jah dat zie ik. U had vorige week gebeld dat u een klapperlijn had.
Ik: Neeh mevrouw, ik had vorige week gebeld dat mijn verbinding heel erg traag was, en toen heeft een van uw collega's verteld dat
Alice dat heeft gedaan, zodat ik geen klapperlijn meer had. Maar ik heb na dat KPN is langs geweest is, geen klapperlijn gehad.
Ik wil gewoon mijn snelheid terug.
Mevrouw: Ik ga het even na vragen.
(Even 2 minuten in de wacht)
Mevrouw: Jah meneer ik heb slecht nieuws de snelheid kan niet omhoog, omdat u dan weer klapperlijn krijgt.
Ik: Mevrouw ik heb nooit een klapperlijn gehad na dat KPN is langs geweest. Ik ben gewoon zo maar terug gezet.
Mevrouw: Waneer was KPN langs geweest?
Ik: 3 dagen voordat ik ben terug gezet qua snelheid.
(gewoon de hele tijd stilte, mevrouw zei niks)
Ik: Kunt u niet aan de technische dienst doorgeven dat zij het weer de max snelheid kunnen doorgeven?
Mevrouw: Neeh wdat kan helaas niet, want dan is de kans er dat uw internet er telkens uit ligt.
Ik: En als ik nou die verantwoordelijkheid op neem, op een eventuele 'klapperlijn'
Mevrouw: Jah dat is goed, ga het gelijk invoeren
Ik: Hoe lang gaat het duren?
Mevrouw: dat kan vandaag al.

En ja hoor, ik heb me snelheid ( 17800 Kb down 118 Kb up ) weer terug. ZONDER: 'klapperlijn'

Ik voel me zo in de maling genomen. Telkens lange telefoongesprekken, en maar blijven volhouden dat het niet kan. Het kan dus wel!!
Ik wacht het allemaal af, het zal me niks verbazen als ze mij morgen gewoon terug zetten. Dan bel ik ze alleen op om te zeggen dat ik weg wil. Mocht ik deze snelheid houden dan geef ik Alice nog wel een kans. Maar wat is dit vermoeiend zeg!
Gewijzigd door Sander24 op 30 oktober 2008, 20:40

uranus1963
Beste Sander, hoeveel meter zit jij van jouw wijkcentrale af?

Edit Alex: onnodige quote weggehaald.
Gewijzigd door Alex op 16 november 2008, 09:10

uranus1963
Beste Sander,

Ik heb al zovgeel smoesjes iun 4 weken tijd van ze gehoord. Ik heb 4 ISP's opgericht in Amerika; ik zit al 18 jaar in de ICT; ik heb aan de gronlegging gestaan van het internet toen het uit het militaire cirquit kwam; de ISP's draaien goed en ik heb alles gezien ook in het technische. Ik kan je vertellen, dat ik zelf nog nooit, maar dan ook helemaal nooit van een klapperlijn had gehoord. Ook niet in Nederland en ik heb al die oplichters wel een keer uitgeprobeerd. Ja, we kunnen uw snelheid niet sneller maken, want dan gaat het internet te snel en dan krijgt u een klapperlijn. Ik zou in plaats van 491 meter van de wijkcentrale 2800 meter van de wijkcentrale af zitten. Nu ik zie de wijkcentrale bijna naast mijn deur van de woning staan!! Dat de internetconnectie raar gaat doen; is niet op grond van het feit, dat het te snel zou gaan, maar dat de connectie juist afgeknepen word. Daar trekt de lijn juist infantiel door. Dus allemaal leugens. Nu hebben ze per vergissing mijn telefoon eruit gegooid, zodat ik voor 3 weken geen telefoon heb. Ook en foutje van de kant van Alice. Ik heb zeggen en schrijven nu drie weken Alice en alleen maar 3 weken hopeloze amateuristische ellende gezien van hun.

Ik geef je daarom één advies. Verlaat die club en na een paar testen van mijn zijde heb ik gekozen voor FreeOnline. Staat ook op dit forum. http://www.freeonline.nl. Goed je betaalt hele lage kosten voor de telefoon, maard at kan je opvangen door VOIPBuster Zoom te nemen. Voor € 2,50 per 30 dagen kan je voor dat bedrag naar 40 landen bellen; gratis!! Daar zit Nederland ook onder. Neem dat en gebruik de FOL Telefoon voor binnenkomende telefoontjes. Dan ben je voor 13,95 + 10,= voor doorbetaling naar KPN voor. Dus totaal 23,95. Het is een tot 24Mbit lijn downstream en ik heb hier een upstream van 1280, maar zij garenderen 1024 Kb/seconde. Ik heb hier een feitelijke downloadsnelheid van 22 Mbit. Ik ben zeer tevreden. Zij maken gebruik van het netwerk van Tiscali Holding, die ook de internetvoorziening van CompuServe en Telfort/Tiscali regelt en daarkomen ook de Zyxel modems vandaan. Je krijgt veel meer voor je internet. Je kan zo overschakelen van een statisch naar een dynamisch IP adres. Je hebt toegang op het domein van FOL; och loees het maar op hun website. Toptent!! Ik ga hier nooit bij weg.

Groet,

Uranus.

Edit Alex: onnodige quote weggehaald.
Gewijzigd door Alex op 16 november 2008, 09:10

con
Bij mij betekent een klapperlijn een verotte las, ik leg uit.

Ik zit aan het eind van een (hemelsbreed) 4690meter lange telefoonlijn.
Goed beschouwd is dat ongeveer zo'n 6500 meter via de weg (wortel 2).

Tot nu toe was het zo, dat iedere keer dat mijn lijn klapperde, ik de KPN
heb gebeld, zij een probleem ontdekt hadden (soms merdere), de nodige
lasssen zijn gaan vervangen en hup, mijn lijn was weer stabiel.

De allereerste keer hadden ze een stuk gevonden die dermate slecht
was dat ze 300 a 400 meter telefoonkabel hebben vervangen.

Vele keren daarna dus die verrekte lassen. Dit waren oude en of slechte
lassen die beinvloedbaar waren door vocht. Als het dan een poos geregend
had ging mijn lijn weer klapperen.

Mijn verbinding kan stabiel draaien met 1200 tot 1500 kbps, maar dan moet
het koper wel errug goed zijn. Voor mij geld dat klapperen nooit met de provider
te maken heeft gehad.

Laten ze maar een lijnmeting doen, liever nog de KPN. Het vervelende allen is
dat de KPN alleen komt als je telefoon eruit ligt als je geen internet afneemt
bij de KPN, dus je moet naar de KPN toe af en toe een beetje jokken willen ze komen.
Ik ben niet gek, ik ben anders.

uranus1963
Waarom zegt Alice dan dat ik een klapperlijn heb; mijn snelheid dichtschroef, terwijl ik met andere providers geen problemen had, wanneer zij 18 Mbit leverden?

Edit Alex; Onnodige quotes verwijderd, gebruik bij voorkeur de post reply knop tenzij je op iets specifiek wilt reageren.
Gewijzigd door Alex op 16 november 2008, 20:40

redlek
@ Uranus1963: waarom heb je niet eerst de testen gedaan voordat je in zee ging met allice ?

Ik geef je daarom één advies. Verlaat die club en na een paar testen van mijn zijde heb ik gekozen voor FreeOnline

nexagon
Je koper lijntje is gerust niet opeens korter geworden nu je bij andere partij zit.
Of je moet op je andere koper paar zitten dan is het wel mogelijk . Tiscali is Green isp holding oftewel KPN

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ongelooflijk dit! Zogenaamde klapperlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
klapperlijn+isra-punt? Storing 5 28 augustus 2010, 17:32
Klapperlijn Alice Storing 7 23 juli 2010, 12:36
Klapperlijn Alice (heel erg slecht) Storing 2 13 juli 2010, 15:19
INTERNET EN TELEFONIE(klapperlijn sinds 4 weken) storing 7812SL Emmen Storing 1 14 april 2010, 21:14
Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn Webcare Alice 6 31 maart 2010, 13:53
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief