obey-robots.txt
23 Februari 2019, 12:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.

birmaan
Hi Bruno,

Helaas heb ik geen mogelijkheid om te meten. Maar stel dat ik zou kunen meten, jij het het over de goede lijn die 48-49 volt moet hebben. Hier wordt altijd gesproken over 2 aders. Stel dat of wit of oranje deze waarde aangeeft. Dan nog zegt dat mij niets op welke pool ik dat aan zou moten sluiten.
Binnen een telefoonstopcontact heb je nog altijd 4 polen.

Wat maakt Alice zo anders dan andere providers als het op het telefoon stopcontact aankomt. Ik heb er al een paar gehad (XS4All, KPN, Tele2) en in geen enkel geval heb ik een probleem gehad. Nu ineens wel en dat snap ik niet.

Wat ik ook niet snap is dat ik volgens het modem wel een ADSL signaal heb. Het ADSL lampje brandt en op de status pagina van het modem staat er ook een groen vinkje bij ATM DSL.
Bij de PPP0A setting zie ik ook dat er pakketjes binnenkomen. Maar ik zie daar ook staan enabled, disconnected reset by peer ... of zo iets.
Als ik dus hiernaar kijk, lijkt het probleem dus bij Alice te liggen en niet aan mijn ISRA punt.

Maar ik ga ook even jou advies opvolgen en Nexagon schrijven.

Alvast bedankt en ik hou jullie allemaal op de hoogte.

Gr,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

nexagon
Wat er nu vaak gebeurd bij alice is dat het op het 2e ader paar wordt aangevraagd.
Dit komt ongeveer 80% voor van de tijd.
als de klant de aanvraag niet goed heeft ingevuld op de site van alice komt hij op 2e ader paar als klant al een adsl provider heeft dan moeten ze een migratie aanvragen en dit opgeven met de aanvraag dit is mogelijk maar als de klant hem aanvraagd zonder telefoonnummer van kpn wordt hij dus altijd op 2e ader paar aangevraagd door alice.

birmaan
Hi nexagon,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb mijn aanvraag gedaan via ShopADSL omdat ik dit niet kon doen via de eigen website van Alice. Je kan op een gegeven moment niet meer verder omdat je of een KPN telefoonnummer moet opgeven om te porteren of een nieuwe lijn moet aanvragen.
Geen van beide was voor mij van toepassing.

Nu ben ik dus bang dat het ADSL signaal was het Alice modem nu ziet, dat van Tele2 is en daarom geen verbinding kan maken.
Een tweede ader paar heb ik niet in mijn telefoon stopcontact zitten en kan ik dus niet uit testen.

Hoe nu verder ? Hoe snel gaat Alice deze ellende voor mij in orde maken. Van mij mogen ze hun signeel op het andere aderpaar zetten. Net zoals ik een overstap deed van XS4all naar KPN en van KPN naar Tele2.
Daar wachtte ik ook op voordat ik een modem van Alice op de lijn ging zetten. In alle andere gevallen kreeg ik eerst een error via de oude provider waardoor ik dus wist dat een en ander bij de nieuwe provider geactiveerd was.

Als dat de oplossing is, laten ze dan gauw dit signaal omzetten.

Groetjes,
Linda

PS als het goed is moeten ze al begonnen zijn met de portering van mijn huidige nummer. Ook dit is iets wat met een paar dagen geregeld kan zijn, dus dat moet ook het probleem niet zijn lijkt me.
En dus misschien een item voor dit forum om een sticky te maken van "hoe te handelen bij overstappen van een andere provider naar Alice" want die info is nergens te vinden. Misschien dat dan dit gedoe met het wisselen van aderparen tot het verleden gaat behoren.
Gewijzigd door birmaan op 17 november 2008, 16:34

biggetje
Je stopcontact kan dan wel 2 aders hebben, maar hoe zit het op het punt waar de lijn je huis binnenkomt ?

Ik weet niet beter of dat zijn er altijd 4.

birmaan
biggetje schreef:
Je stopcontact kan dan wel 2 aders hebben, maar hoe zit het op het punt waar de lijn je huis binnenkomt ?

Ik weet niet beter of dat zijn er altijd 4.

Geen idee. Ik zit in een huurhuis en ik heb nooit eerder een probleem gehad met telefonie of adsl. Dan zou ik waarschijnlijk in de meterkast moet spitten om te kijken of er daar iets zit en wat daar dan zit.
Of daar dan wil de andere aders zitten weet ik niet. Als dat het probleem is dan moet hiervoor weer iemand van KPN komen neem ik aan.

Waar het mij nu om gaat is dat er blijkbaar door Alice iets gedaan is waar ik niet om gevraagd heb. Iets waar geen info over te vinden is.
Als ik had geweten dat Alice een aansluiting zou gaan maken op een tweede aderpaar, dan had ik daar niet voor gekozen.
Waarom moet overstappen naar Alice anders werken dan bijv. andere providers.

In de post van nexagon staat ook dat dit in 80% van de gevallen gebeurt ...... dan goed er toch wel iets goed fout. Dan zou er toch zeker meer info beschikbaar moeten zijn over hoe te handelen bij een overstap naar Alice. Het aanvraag formulier werkte niet eens goed, dus hoe kon ik het weten.
Nieuwe klanten zitten niet te wachten op een antwoord van de helpdesk "ga maar eens een aderpaar omwisselen" die willen een werkende internet verbinding.
Toen ik de brief van Alice thuis kreeg dat mijn verbinding op 3 november gereeds was voor gebruik, toen verwachtte ik dat ik op mijn huidige lijn/modem wel een error zou krijgen wat voor mij dan weer een teken was dat ik het andere modem op de lijn kon zetten.
Maar dat bleef verder uit. Enige info hierover is ook nergen te vinden. Ik ga niet zomaar iets uit proberen.
Tot ik een mail kreeg van Alice

Zie hier:
Onlangs hebben wij u getracht te bereiken in verband met de overname van uw oude telefoonnummer. Hierbij bleek dat uw tijdelijke Alice nummer niet bereikbaar is waardoor wij uw oude nummer niet kunnen overnemen. Dit kan komen doordat het modem niet of incorrect is aangesloten of door een niet correct werkende verbinding. Voor het overnemen van uw oude telefoonnummer vragen wij u daarom uw modem aan te sluiten en bij een niet werkende verbinding telefonisch contact met onze helpdesk op te nemen. Onze excuses voor het ongemak.

Toen ben ik dus maar eens gaan bellen wat dit betekende en zo doende kreeg ik te horen dat ik het Alice modem op de lijn moest zetten.
Zo gezegd zo gedaan maar toen begon de ellende pas echt.

In mij ogen lijkt me de snelste oplossing dat ze het signaal op een andere aderpaar zetten. Mijn nummer moet nu toch wel geporteerd zijn lijkt me. Ook dat is een kwestie van een paar dagen en niet van weken.
Anders zal waarschijnlijk KPN hier langs moeten komen om een en ander te hrstellen en dat kost waarschijnlijk nog meer tijd en een vrije dag, want we werken allemaal op onregelmatige tijden en ik weet niet wie er wanneer thuis is.

We wachten maar weer af wat morgen brengt.

con
nexagon schreef:
Wat er nu vaak gebeurd bij alice is dat het op het 2e ader paar wordt aangevraagd.
als de klant de aanvraag niet goed heeft ingevuld op de site van alice komt hij op 2e ader paar als klant al een adsl provider heeft dan moeten ze een migratie aanvragen en dit opgeven met de aanvraag dit is mogelijk maar als de klant hem aanvraagd zonder telefoonnummer van kpn wordt hij dus altijd op 2e ader paar aangevraagd door alice.

Beste nexogon, hier huiver ik een beetje van, jouw antwoord geeft mij reden tot bezorgdheid.
Ik ga over (ik zit er midden in) van FOL naar Alice.

Hoe weet ik vooraf zeker dat Alice op het werkende aderpaar het ADSL signaal zetten, ik voorkom liever dan
dat ik moet genezen.
Ik ben niet gek, ik ben anders.

GerJ
con schreef:
nexagon schreef:

Beste nexogon, hier huiver ik een beetje van, jouw antwoord geeft mij reden tot bezorgdheid.
Ik ga over (ik zit er midden in) van FOL naar Alice.

Hoe weet ik vooraf zeker dat Alice op het werkende aderpaar het ADSL signaal zetten, ik voorkom liever dan
dat ik moet genezen.

Tja, dit bevestigt het beeld dat ik heb van Alice: als het eenmaal werkt, wil het technisch best wel deugen (dank zij Bbned, neem ik aan), maar ons Italiaans fotomodel heeft absoluut geen kaas gegeten van communicatie. Blijkbaar heeft Alice zich ook nog nooit in de doorsnee klant verplaatst die zelf het modem wil aansluiten en daarachter een simpel thuisnetwerkje wil hangen. Alice mag haar handjes stijf dichtknijpen met dit forum en de behulpzame mensen erachter zoals Alex en BMP, want dit pakt de steken op die Alice laat vallen. Als er ooit een prijsvechter komt die zijn/haar zaakjes wel voor elkaar heeft, krijgt Alice het nakijken.
Gewijzigd door GerJ op 17 november 2008, 19:33

biggetje
Even over dat aansluiten op het 2de aderpaar: ik weet wel dat als je van telco veranderd dat je expliciet bij je oude telco moet aangeven dat zij de lijn ACTIEF moeten laten.

Verdere technische details weet ik ook niet, maar dat is wel wat ik weet.
Misschien als men dat achterwege heeft gelaten dat daarom voor het 2de aderpaar wordt gekozen?

Welke techneut geeft uitleg ?

nexagon
is er bij FOL nog geen opzeg datum bekend?
En heb je bij je aanvraag wel opgegeven dat je al een provider heb?

con
nexagon schreef:
is er bij FOL nog geen opzeg datum bekend?
En heb je bij je aanvraag wel opgegeven dat je al een provider heb?

Dank voor je reactie.

Nee, ik zeg pas op als ik verbinding heb middels Alice. (leek mij het veiligst)
(sterker nog, er wordt geadviseerd vooral niet op te zeggen)

Ik heb aangegeven bij "huidige provider internet": overig (omdat FOL hier niet bijzat).

En als backup heb ik (even geleden) "web 'n walk" gekocht (a 100 euries), dus redelijk voorbereid.

Kortom, een flinke meid is op haar toekomst voorbereid. (zelfs een flinke man maar dat rijmt nu eenmaal niet)
Gewijzigd door con op 17 november 2008, 20:50
Ik ben niet gek, ik ben anders.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief