obey-robots.txt
17 Februari 2019, 01:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.

biggetje
Dus je wilt je oude provider houden en dan vraag je je af waarom Alice op je andere aderpaar komt ?

Denk nog eens Pfft

con
biggetje schreef:
Dus je wilt je oude provider houden en dan vraag je je af waarom Alice op je andere aderpaar komt ?

Denk nog eens Pfft

Beste biggetje, als dit een reactie op mijn schrijven is, wat ik volgens mij niet kan weten, dan het volgende.

Alice zegt duidelijk om maar vooral niet je bestaande provider op te zeggen, da's één.

Twee is dat één aderpaar mijn pstn op staat, het ander paar heeft ooit dienst gedaan voor het vervallen ISDN.

En drie is, ik zeg FOL op wanneer ik Alice heb als aanbieder, ik zit niet graag zonder insternet.

Dus, aub, leg eens uit, tenzij, nogmaals jouw reactie bedoeld was naar een ander toe.
Ik ben niet gek, ik ben anders.

biggetje
Je kunt gewoon NIET 2 providers op 1 aderpaar, lijkt me logisch toch ?

Dus als je 2 providers tegelijk actief wilt hebben, zul je 2x2 aderparen nodig hebben.

con
biggetje schreef:
Je kunt gewoon NIET 2 providers op 1 aderpaar, lijkt me logisch toch ?

Dus als je 2 providers tegelijk actief wilt hebben, zul je 2x2 aderparen nodig hebben.

Dit is wat Alice zegt:

3. Zeg uw huidige contract op.
Na de eerste en tevens bevestigingsbrief ontvangt u van Alice een tweede brief
toegestuurd met daarin de datum waarop uw dienst wordt geactiveerd.
Aan de hand van deze activeringsdatum kunt u uw huidige internetabonnement
gaan opzeggen.

Ik had bij de overgang van Telfot naar FOL ook geen actie ondernomen aanr Telfort toe.
Blijkbaar is dat goedgegaan?

biggetje
Nou zoals ik het altijd begrepen heb staat er bij punt 3 dat als je van hun de aansluitdatum weet, dat je bij je huidige provider die dag als laatste onlinedatum moet aangeven.

Bij mij is het bij geen enkele provider misgegaan, alleen bij de overgang naar Alice, dus het kan best zijn dat men voor wat dat betreft de zaken niet goed op orde heeft.

Ik heb ICT-Concepts gehad en als je die belde, die wisten altijd precies waar ik het over had en anders verbonden ze me door met iemand die er verstand van had.
Helaas dat zij geen telefoon aanboden anders was ik er nooit weggegaan.

Elke provider is dus anders want mijn ervaring is dat je bij Alice gewoon GEEN personeel aan de lijn krijgt die weet waar men het over heeft.

Eén typisch voorbeeldje:

Ik zie hier dat het geld in Maart is overgemaakt.
- Nee hoor, niet waar, ik heb niks ontvangen
O dan komt het nog in oktober.

Dat zeg je toch niet als je 100% voor je ziet staan dat het geld is overgemaakt en de klant beweert van niet ?

Maar goed, jouw problee, want daar ging het tenslotte om Wink

Wanneer krijg je Alice nu precies ?

con
biggetje schreef:Wanneer krijg je Alice nu precies ?

Ik moet de tweede brief van Alice nog krijgen.
(voorzichtigheid kent geen tijd)

Ik zal allert zijn en blijven, dank voor de bezorgdheid.

birmaan
biggetje schreef:
Even over dat aansluiten op het 2de aderpaar: ik weet wel dat als je van telco veranderd dat je expliciet bij je oude telco moet aangeven dat zij de lijn ACTIEF moeten laten.

Verdere technische details weet ik ook niet, maar dat is wel wat ik weet.
Misschien als men dat achterwege heeft gelaten dat daarom voor het 2de aderpaar wordt gekozen?

Welke techneut geeft uitleg ?

Ja, zo is het altijd geweest. Je kan je aanmelden bij een andere provider, je geeft aan dat je al verbinding heb bij xxx en dan zorgen zij voor het overnemen van de lijn. Zo is het bij mijn andere veranderingen van provider ook gegaan.
Je wacht totdat je van je nieuwe provider een bericht krijgt per wanneer ze je aan gaan sluiten en dan pas zeg je op bij de oude provider. Bij het opzeggen geef je wel duidelijk aan dat ze de lijn actief moeten laten want hij wordt over genomen.

Alle voorgaande keren is dat prima gegaan. Nu ineens niet.
Bij alle voorgaande keren kreeg in een foutmelding bij de verbinding op de huidige provider en daardoor wist ik dat ik het oude modem er af moest halen en het nieuwe er op.
Of zoals het vroeger ging, moet je nieuwe gegevens invoeren in het programma waarmee je de verbinding op zetten. In het echte modem veranderde niets.

Nu gebeurde er niets en ik maar wachten. Tot ik die mail kreeg uit mijn voorgaande post.

Ik ben verder in afwachting wat er vandaag gaat gebeuren.

Groetjes,
Linda
If Windows was the answer, it must have been a stupid question.

birmaan
Dan komt dit jullie wel bekend voor :

Bron Nu.nl: Veel consumenten bij overstap lang zonder internet

http://www.nu.nl/...ernet.html

birmaan
Vandaag is dag 10 van de tijd waarbinnen ze de storing zouden verhelpen.
Gister nog maar eens gebeld om te horen hoe het er mee staat.
Jullie raden het zeker al .... nee, u bent echt de eerste die ze gaan bellen. Nee, ik kan u niet door verbinden, ik kan alleen maar extra commentaar in het ticket toevoegen .... enz.
Ik ben ze net een brief gestuurd (per mail en per post) dat ik ze off. in gebreke stel en dat ik een oplossing eis.
Zoals het er nu naar uit ziet gan we het derde weekend in zonder internet. Ik krijg klachten dat ik niet bereikbaar ben, of ik mijn rekening wel betaald heb, want je lijkt voor de buitenwereld afgesloten.
De BBnet customer service verwijst je ook heel leuk weer terug naar Alice.

Wordt vervolgt ....

birmaan
Weer een update ......

Of dit is n.a.v. de brief/email, ik weet het niet, maar vanmorgen werd ik gebeld door de KPN of ze vanmiddag langs konden komen. Tussen 2 en 4 zouden ze er zijn. Het werd uiteindelijk half 5.
De montuer had iets veranderd geloof ik, maar wat kon men mij niet zeggen. Het thuisfront is helaas niet zo technisch.
Daardoor kon ik ook de lijn niet testen en de monteur had haast om weg te komen. (wat ik me kan voorstellen want hij was al laat bij mij).

Ik weet dus niet of het geholpen heeft, ik zal morgen verder verslag uit brengen.

Wordt vervolgt .....
Gewijzigd door birmaan op 24 november 2008, 16:20

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen Tele2 naar Alice - geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief