obey-robots.txt
25 April 2019, 20:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Niet tevreden over snelheid

MaXMhZ
Ik zou zeggen gewoon nog eens bellen totdat je iemand aan de lijn krijgt die je wel kan en wil helpen en er hopelijk iets meer verstand van heeft. 20Mbps zul je nooit halen, maar wat er nu over gaat is denk ik toch te weinig.

Als ik moet gokken denk ik dat je tussen 8Mbps en 12 Mbps zult uitkomen. Alles meer dan 12 is meegenomen, maar daar zou ik niet op rekenen. Om de helpdesk voor te zijn:

Computer rechtstreeks op de Copperjet aansluiten met de cross kabel van Alice, Firewalls en Anti-Virus etc. uitschakelen tijdens contact met Alice helpdesk en testen. Ze kunnen routers, firewalls etc. zien als ze de moeite nemen de lijn door te meten. en dan hoor je "Dat ondersteunen we niet" Daar zijn ze erg goed in Frown

700MB/s is trouwens 5,6 MBit/s

Probeer de 100 MByte test van BBNed

Probeer meerdere malen op verschillende tijdstippen. Snelheidsmetingen zijn over het algemeen niet erg betrouwbaar. Neem een gemiddelde van meerdere tests.
Gewijzigd door MaXMhZ op 31 januari 2009, 22:56

biggetje
Kijk, ik doe net een test, toch knap met een 20mb lijn:

20d49833

Pfft

MaXMhZ
Grin Die provider wil ik ook biggetje!

En je betaald nog steeds voor 20 Mb?

Goed. Die test is dus ook al niet meer wat hij was.
Het is beter de 100mb Download te doen. Die geeft redelijk betrouwbare resultaten.
Gewijzigd door MaXMhZ op 01 februari 2009, 01:06

leppam
als ik die testen doe, speedtest.nl en bbned test word ik alleen nog maar triester, soms niet meer dan 400kbit/s...

Bandy
leppam schreef:
als ik die testen doe, speedtest.nl en bbned test word ik alleen nog maar triester, soms niet meer dan 400kbit/s...

401957113

Die 400kbit/s zou ik al heel blij mee zijn... (afstand is wel 3600 meter)

MaXMhZ
Ik zou direct annuleren als ze niets aan 400 kbit/s zouden doen op 600m.
Ik had 18Mbit/s op 300m.

Nu bij FreeOnline iets minder, maar veel stabieler:

401961253

Met router (Sitecom WL312), firewall (Net-Peeker), Peerguardian2, AV NOD32, via Zyxel P2602 Modem/Router.

Firewalls in modem en in Sitecom router staan ook aan.
Gewijzigd door MaXMhZ op 01 februari 2009, 10:18

leppam
freeonline, is dat die nieuwe provider?

MaXMhZ
FreeOnline is vrij onbekend. Nieuw niet (sinds 1999 actief volgens hun website). Op het moment kun je er niet aanmelden voor ADSL helaas. www.freeonline.nl Ondanks dat probleempje is het overgrote gros van de leden erg positief over FOL. Ik ben zelf ook dik tevreden. Dat was ik bij Alice helaas niet.

biggetje
Weet je wat het is, ik geloof dat er overal wel wat is als je pech hebt.

Het is volgens mij het beste dat je blijft zitten bij de provider waar je zit en
waar het goed werkt.

Ik zit nu bij Telfort en heb geen klagen, maar als je in het Telfort forum kijkt dan zijn er toch ook
wel leden die pech hebben.

Daarom blijf ik mooi zitten waar ik zit, tenzij men tegen een mooi prijsje glasvezel aanbied, maar dat
zie ik hier in het dorp nog niet zo gauw gebeuren.

Ik heb nog een keer getest en nu krijg ik dit:
402015088
Gewijzigd door biggetje op 01 februari 2009, 12:26

khd
Afgelopen vrijdag Alice Easy geleverd. Met de Copperjet haalde ik 7 Mb, met een Linksys 8 Mb.
Zaterdag helpdesk gebeld. Medewerkster zegt: op basis van de afstand tot de centrale (ruim 1500m) haalt u bij Alice niet meer dan 7 Mb!
(ze wilde niet vertellen hoe ze daar aan kwam).

Ter vergelijking: ik heb ook een ISDN lijn, daar haal al een jaar ik ruim 11 Mb (12 Mb abonnement). De vorige provider op deze lijn was Tiscali. Hierbij haalde ik ruim 15 Mb (20 Mb abonnement).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet tevreden over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief