obey-robots.txt
24 April 2019, 18:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Niet tevreden over snelheid

MaXMhZ
Tja khd, dat weet die medewerk(st)er door ervaring. Hoe verder van de wijkcentrale, hoe lager de snelheid. 7Mbps op 1500m klinkt geloofwaardig. Tiscali heeft een ander netwerk. Alice gebruikt het netwerk van BBNed.

leppam
ik ben er inmiddels achter dat ik met welke provider dan ook, KPN, XS4all of Alice nooit verder zal komen dan 8Mbit. Ondertussen wordt met valse voorwendselen je wel een 20Mbit verbinding verkocht!!!! Behalve door XS4all en KPN, die vertellen dat snelheden niet haalbaar zijn. Enige optie vor mij is nu Ziggo. Ik heb maar gelijk een 30Mbit lijn besteld, ben benieuwd, volgende week wordt ie geinstalleerd, ik laat wel even weten welke snelheden we gaan cheffen... ben benieuwd... Alice per direct opgezegd uiteraard...

MaXMhZ
Die snelheid bij Ziggo zou in orde moeten zijn. Meestal heb je zelfs nog meer dan de opgegeven waarde. Ziggo heeft verdere snelheidsverhogingen aangekondigd voor het tweede kwartaal 2009 (en nog meer voor 2010). Zie deze draad op het Ziggo forum. Zover ik weet gaat het Z3i abo er wel uit, wanneer weet ik niet. Het voordeel van kabelaars is dat ze hun eigen kabels beheren.

Houd Alice de komende maanden nog wel even in de gaten. Vaak gaan ze nog door met afschrijven. Direct klagen, dan storten ze het geld terug (kan wel 2 maanden duren). Ook niet vergeten dat oranje ding terug te sturen. Dat kost 75 euri als je het vergeet. Zonde van het geld.

Ik zou zeggen veel geluk bij Ziggo!

Die 30Mb/s zijn dus wel de nieuwe snelheden per 2e kwartaal 2009. Ze zijn druk bezig nieuwe modems uit te delen die EuroDOCSIS 3.0 aankunnen
Gewijzigd door MaXMhZ op 02 februari 2009, 12:44

khd
MaXMhZ schreef:
Tja khd, dat weet die medewerk(st)er door ervaring. Hoe verder van de wijkcentrale, hoe lager de snelheid. 7Mbps op 1500m klinkt geloofwaardig. Tiscali heeft een ander netwerk. Alice gebruikt het netwerk van BBNed.

Wel goed lezen, ik had dus verteld:
Afgelopen vrijdag Alice Easy geleverd. Met de Copperjet haalde ik 7 Mb, met een Linksys 8 Mb.
Zaterdag helpdesk gebeld. Medewerkster zegt: op basis van de afstand tot de centrale (ruim 1500m) haalt u bij Alice niet meer dan 7 Mb!
(ze wilde niet vertellen hoe ze daar aan kwam).

Ter vergelijking: ik heb ook een ISDN lijn, daar haal al een jaar ik ruim 11 Mb (12 Mb abonnement). De vorige provider op deze lijn was Tiscali. Hierbij haalde ik ruim 15 Mb (20 Mb abonnement).

Zowel KPN als BBNed gebruiken dezelfde centrale. 15 a 16 Mbps moet gewoon mogelijk zijn, maar blijkbaar knijpt Alice deze af.

Iknoweverything
het heeft inderdaad te maken met de afstand tot de wijkcentrale. En alice leverd een verbinding TOT 20mbps, dat verschilt dus nogal.Ook als je een router in gebruik hebt word de verbinding trager. Het scheelt ook als je het modem dichtbij het aansluitpunt neerzet en een goeie UTP crosscable gebruikt. misschien nog een probeersel?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet tevreden over snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief