obey-robots.txt
19 April 2019, 01:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid valt tegen....

redlek
Wat moet ik daarmee? Als mijn modem zegt dat ie 9.4mbps doet, ga ik nooit en te nimmer meer dan dat meten. Dat er in de praktijk mogelijk vertragingen in het alice netwerk zitten zodat mijn locale link er niet toe doet, weet ik, en dat is niet het geval: Mijn modem blijkt maar 9.4mbps te doen. Daar hoef ik niks voor te dowloaden.

Klopt helemaal, mijn modem staat ook maar op 12 en de snelheid zal dus niet hoger zijn dan dat

BMP
rew schreef:
@BMP: Wat moet ik daarmee? Als mijn modem zegt dat ie 9.4mbps doet, ga ik nooit en te nimmer meer dan dat meten. Dat er in de praktijk mogelijk vertragingen in het alice netwerk zitten zodat mijn locale link er niet toe doet, weet ik, en dat is niet het geval: Mijn modem blijkt maar 9.4mbps te doen. Daar hoef ik niks voor te dowloaden.

je moet er niks mee maar je kan er iig betrouwbaar mee testen, speedtest.net is onbetrouwbaar en kan je zomaar 6 tot 9.4 geven.
Gewijzigd door BMP op 20 januari 2009, 17:44
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rew
In tegenstelling tot veel mensen heb ik wel vertrouwen in het netwerk wat er achter zit. Toevallig was het MIJN server in amsterdam die de eerste helft van januari kwa routering vanaf alice slecht bereikbaar was. Als dat toevallig die van speedtest was geweest, had die slechte resultaten gegeven terwijl de link gewoon goed is. Het meest betrouwbaar is het om naar het getalletje te kijken wat de modem opgeeft. Als dat op 18mbit staat, en dan haal ik nog steeds maar 1mbyte per seconde, DAN is het verdere netwerk van alice slecht. Maar dat is (waarschijnlijk) niet het geval.

rew
Guys..... zomaar ergens in de afgelopen maand is de snelheid van mijn link van 9.5 Mbps naar 15mpbs gegaan. Problem solved!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid valt tegen....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief