obey-robots.txt
19 April 2019, 01:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,

BMP
Heb je een andere kabel? probeer die eens, en even de netwerkkaart in de computer controleren, ....... of ip en dns op automatisch staan ingesteld.

Nog iets, controleer of de uigeschakelde dhcp setting goed is in de router (heb je wel gesaved)???

Probeer of je draadloos al internet hebt.

BMP
Gewijzigd door BMP op 14 januari 2009, 18:23
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

apex
BMP schreef:
Heb je een andere kabel? probeer die eens, en even de netwerkkaart in de computer controleren, ....... of ip en dns op automatisch staan ingesteld.

Nog iets, controleer of de uigeschakelde dhcp setting goed is in de router (heb je wel gesaved)???

Probeer of je draadloos al internet hebt.

BMP

Kabel werkt perfect, netwerkkaart ook, ip en dns staan op automatisch.

Verder werkt ie nog steeds niet... Sad

BMP
Werkt het internet rechtstreeks op de copperjet? na reset pc en modem?

apex
BMP schreef:
Werkt het internet rechtstreeks op de copperjet? na reset pc en modem?

Ja, zit nu gewoon thuis op internet van Alice. Ik begin nu langzamerhand te denken dat mijn router dood is ofzo..

Zijn er geen normale modems ( met wifi en 4 lan poorten) die je meteen op Alice kan aansluiten (zonder copperjet ertussen)

BMP
Nee je zal het hier mee moeten doen.

Probeer de router eens te resetten knopje op achterkant ingedrukt houden terwijl de router aan is.

MaXMhZ
Hoj.

Ik heb zelf een Sitecom WL312 achter de CJ gehad bij Alice, @Home en nu FOL (FreeOnline).

De methode die BMP voorstelt, door de CJ op een LAN poort aan te sluiten is mij nooit gelukt bij mijn Sitecom. Het is niet per sé nodig om een cross-cable tussen CJ en Sitecom te hebben. De sitecom aansluitingen zijn voorzien van auto-crossover. Het is WEL per sé nodig om Internet explorer te gebruiken om de sitecom router te benaderen op 192.168.0.1 Andere browsers werken NIET. Het lijkt alsof ze het doen, maar nee dus. Gebruik IE.

OK.
Sluit de CJ via een kabel aan op de WAN aansluiting van de Sitecom.

Neem een computer die al werkt op de Alice CJ,

Sluit die computer via een kabel aan op een van de LAN poorten.

Start IE en type 192.168.0.1 in de URL adres regel.
Log in met
"user" admin en password admin

Je komt nu in de web configuratie van het modem.

Klik links boven op Wireless Settings, klik op de Basic tab.

Selecteer "Mode" AP (Access Point)
Selecteer "Band" 2.4 GHz (B+G+N)

Selecteer bij "Channel" het kanaal met de beste ontvangst. Bij mij is dit 11.

Bij ESSID kun je de standaard naam laten staan of je eigen netwerknaam invullen.

Die naam en het kanaal zie je terug als je het netwerk selecteerd op de wireless computer(s). Je kunt daar ook zien hoe goed de ontvangst is. Hopende dat je dit alles op een computer doet die al werkt op Alice, klik op de "Clone MAC" knop. NIET doen als die computer nog niet op Alice werkt en dus niet door de CJ herkent wordt!!

De rest van de tabs, zoals security, WAP etc kun je invullen als het netwerk eenmaal verbinding heeft. Voor nu zou ik security etc. even uit laten.

OK Sitecom, computer en Coppertroep uitschakelen. Dan CJ aan, Sitecom aan, andere computers aan. Wacht 2 minuten. Nu zouden ze allemaal op het netwerk moeten zitten nadat je de computers via WiFi insteld op het juiste netwerk en kanaal. De bedrade computers doen het sowieso. Ze zouden nu allemaal een 192.168.xxx IP moeten hebben (ipconfig in DOS window). Het externe IP van de Sitecom is nu in de Alice reeks. (onder "Internet" in de sitecom te vinden.

Als je mappen wilt delen, moet je die mappen instellen door Eigenschappen te selecteren voor de map, tabblad "Delen" en daar de settings in te stellen. De computers moeten hiervoor op dezelfde Workgroup zitten, EN NetBIOS moet aan staan.

Veel geluk!

Opmerkingen/Vragen/Problemen horen we wel. Smile

Als je reageert in dit draadje krijg ik vanzelf een email. Smile
Gewijzigd door MaXMhZ op 14 januari 2009, 22:49

apex
Heey Max,

Heb de stappen gevolgd zoals je zei, maar als ik de modem aansluit via de WAN poort en als ik mijn PC aansluit dan krijg ik geen standaart ip adres toegewezen. (192.168.0.1 ofzo). Dus ik kan ook niet in de web admin Sad

MaXMhZ
Geef je computer even een statisch IP via TCP/IP eigenschappen van het LAN Netwerk Interface Kaart:

3166jbm

DHCP van de Copperjet en van de Sitecom moeten aan blijven staan.

De Sitecom krijgt dan van de CJ een extern IP in de CJ reeks, de Sitecom geeft lokale IP's in de 192.168.xxx reeks aan de computers.
De computer waarop je de Sitecom insteld heeft een vast IP (bij mij 192.168.0.100).
Je zou hiermee zowel de sitecom (168.192.0.1 lokaal, CJ reeks IP richting CJ) als de CJ moeten kunnen benaderen en instellen. De Copperjet ziet de IP die het zelf aan de sitecom geeft. Het lijkt voor de CJ alsof de router hem benadert, Die ziet dus de 192.168.0.xxx IP van de computer niet.

Ik zou ook de computer even een statisch adres in de sitecom geven.

Dit doe je onder de DHCP tab:

333epv8

Het MAC van de computer kun je in de bovenste lijst lezen en gewoon (zonder ":"Wink overtypen.

Wel even op "Apply" klikken (net buiten screenshot).

Dan zou het moeten lukken. Smile

Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje kunt volgen Het is best ingewikkeld als je er voor het eerst mee te maken krijgt. En er is nog veel meer Frown Maar dat kan later. Protokollen, poorten, forwarding ah gut Cool
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 januari 2009, 17:31

apex
Ja ik volg het nog . Maar kom ook met static ip niet in de sitecom web admin

MaXMhZ
Dat snap ik niet helemaal. Internet explorer, Statisch IP in reeks 192.168.0.xxx zou moeten lukken. Staat er een firewall aanpopup stopper oid? Kom je wel tot de login (admin / admin)?
Indien niet, dan zou ik de router even resetten en opnieuw proberen.
Firewall uit, DHCP aan controleren als je er weer in bent.
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 januari 2009, 21:37

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief