obey-robots.txt
22 April 2019, 02:49
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,

apex
MaXMhZ schreef:
Dat snap ik niet helemaal. Internet explorer, Statisch IP in reeks 192.168.0.xxx zou moeten lukken. Staat er een firewall aanpopup stopper oid? Kom je wel tot de login (admin / admin)?
Indien niet, dan zou ik de router even resetten en opnieuw proberen.
Firewall uit, DHCP aan controleren als je er weer in bent.

Kaspersky / windows firewall uit
Static ip geprobeerd
Heb router als reset/hardreset
heb onder static ip geprobeerd...
en met Internet Explorer 7.0

oxb
Ik weet het niet zeker maar mijn cj gaf een ip range van 172.19.3.2 ofzo (zelf aangepast naar de 192.168 reeks.
Aangezien jullie het hebben over het modem de cj in de wan poort van de sitecom te plaatsen, krijgt de sitecom dan niet ook van de dhcp van de cj een 172.19.3.2 range ip adres?
Dan klopt het wel dat je niet met een statisch ip van 192.168.blahblah wegkomt.

Ikzelf sluit altijd de router aan als switch dus de cj in een van de lan-poorten nooit gezijk mee gehad met diverse routers. (wel dhcp in je router uit dan he).

Ik haal vrolijk draadloos 1,4MB/sec met deze configuratie.

MaXMhZ
Klopt. CJ geeft aan Sitecom een IP in de CJ reeks. Sitecom geeft vervolgens aan computers een IP in de 192.168.0.xxx reeks. Je werkt als het ware op vershillende verdiepingen.Als je "omhoog" (richting internet) kijkt zie je de copperjet op 172. nogiets, de Sitecom op 192.168.0.1 en andere computers zie je op 192.168.0.xxx.

De Copperjet ziet alleen de Sitecom.op 172. nogiets (in de CJ reeks).

Als je moet port-forwarden doe je dat in de CJ naar de Sitecom, dan nog eens in de Sitecom naar de computer.

Copperjet

Sitecom

Computers
De Sitecom routers hebben geen mogelijkheid om als switch te gebruiken. Linksys kan dit bij voorbeeld wel door de inkomende lijn in een LAN poort te prikken. De LAN aansluitingen van een Linksys werken onderling als switch. Die van Sitecom niet.
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 januari 2009, 22:05

BMP
Ikzelf sluit altijd de router aan als switch dus de cj in een van de lan-poorten nooit gezijk mee gehad met diverse routers. (wel dhcp in je router uit dan he).

Precies dat is meestal de gemakkelijkste manier, de router degraderen tot draadloos accespoint, ik snap ook niet dat het niet wil werken .Frown

BMP
Gewijzigd door BMP op 15 januari 2009, 22:12
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

oxb
Hmm lijkt mij een beetje rommelig worden die verschillende ip ranges.
Kan je dan niet beter die copperjet ook aanmaken voor 192.168.xx.xx.
Dit heb ikzelf ook gedaan puur omdat ik 192.168 gewend ben en omdat je dan als je wilt inloggen op je copperjet je telkens je ip moet veranderen op deze manier zin beide te benaderen in de 192.168.xx.xx range.

En dan de cj in ZIPB-mode is dat dan geen oplossing?

MaXMhZ
Tja BMP - daarom adverteerd Linksys met "switch functionality" op zijn site en sitecom niet. Sitecom schakelt wel automatisch de lijn tussen straight en crossed. Geen idee of Linksys dit ook doet. De handleidingen kun je op beide sites gewoon als pdf downloaden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 januari 2009, 22:13

oxb
Heeft die sitecom geen bridge-mode functie?

BMP
Ja de linksys doet ook autonegotiation waarbij snelheid en duplex mode ingesteld word naar behoefte.

Moderne routers tegenwoordig ondersteunen dit.

Met linksys moet je de instal cd (wizzard) gebruiken doe je dat niet dan moet je hem resetten naar standaard instellingen door de reset button ingedrukt te houden, om daarna handmatig in kunnen te loggen in de webadmin om handmatig de instellingen te doen

Het kan best zijn dat de sitecom dat ook op die manier doet.

MaXMhZ
De Sitecom reset naar fabrieks instellingen als je de reset konop 5 seconden ingedrukt houdt. Kort indrukken reboot alleen maar. (wordt de lijn opnieuw opgezet etc. - instellingen blijven gelijk)

Als ik weer een router nodig heb koop ik de linksys WRT610N - alleen al om het uiterlijk. man wat een snoeppie.
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 januari 2009, 22:26

BMP
Mja volgens mij heeft de topicstarter nog niet geprobeerd te resetten, dus @apex,...... niet geschoten is altijd mis Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Copperjet met een Sitecom Mimo-xr erachter,', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief