obey-robots.txt
21 Februari 2019, 07:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

kONIG Router pakt CJ niet vie de wan.

2009
haha maken wij het forum nu zo traag of heeft het een dipje? Grin

denizz1992
2009 schreef:
Euhm... ff kijken. Je moet uiteraard wel de wan poort gebruiken op de router. Anders kom je never nooit niet bij je modem 172.x ip.

En ik vergat te zeggen bij het instellen van NAT op het MODEM (poort forewarden):
Internal 'je router ip' <- hier gaat het dus om je router WAN IP van van 172.x.x.x en dus niet het 192.x.x verhaal!

Mmh ascii plaatje:

|PC| 192.xx --------- 192.168.0.1 |router| 172.xx --------- 172.19.3.1 |modem| 90.xx ----- xx.xx |internet|

Heb je alles ingesteld zoals eerder besproken kun je:
1) de router via de pc benaderen op 192.168.0.1
2) het modem bereiken via 172.19.3.1
3) de poorten gaan forewarden zoals eerder gepost! :p

Zorg eerst ff dat het ascii plaatje klopt

En! Ik zou je alice ip weghalen, niemand heeft dat nodig, en mensen kunnen het gebruiken om je lastig te vallen. Heeft iemand dat écht nodig zou ik het ff in een PM doen oid. Smile

maar wat je nu zegt heb ik al gedaan maar dat port van me 6112 blijft dicht

router krijgt wan 172.19.3.2
router ip is 192.168.0.1

dan alice geforward op 172.19.3.2 met port 6112 firewalll uit en op de router is hij ook geforward en dat was al zo nog van upc en daarvoor nog KPN

denizz1992
2009 schreef:
haha maken wij het forum nu zo traag of heeft het een dipje? Grin

bij mij gaat het redelijk snell maar langzamer dan in de ochtend ^^
half km van de centrale + heb 15mb van speedtest en 1 mb up alleen heb geen plaatje :O

2009
denizz1992 schreef:

router ip is 192.168.0.1

dan alice geforward op 172.19.3.2 met port 6112 firewalll uit en op de router is hij ook geforward en dat was al zo nog van upc en daarvoor nog KPN

Dus als ik het goed begrijp heb je nu:
- Een pc op bv 192.168.0.2
- Daarmee kun je op je router komen via 192.168.0.1 en op je modem via 172.19.3.1
- Je kunt op internet (duh lol)

Dan ben je er bijna hoor! Probeer alles eens te forewarden in de CJ:

login -> Configuration ->Security -> Advanced Nat Configuration -> add reserved mapping.
Global '0.0.0.0' Internal '172.19.3.2' Type 'all' External Start '0' External End '0' Internal Start '0' Internal End '0'

Dan komt het zeker aan op de router 172.19.3.2. Met de CJ firewall uit is het vanaf enkel nog de router instellen.Jje zal ergens poorten kunnen forewarden in de router, check ff of tcp/udp op de benodigde poort geforeward is naar het pc adres van bv 192.168.0.2
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 20:08

denizz1992
2009 schreef:
denizz1992 schreef:

router ip is 192.168.0.1

Dus als ik het goed begrijp heb je nu:
- Een pc op bv 192.168.0.2
- Daarmee kun je op je router komen via 192.168.0.1 en op je modem via 172.19.3.1
- Je kunt op internet (duh lol)

Dan ben je er bijna hoor! Probeer alles eens te forewarden in de CJ:

login -> Configuration ->Security -> Advanced Nat Configuration -> add reserved mapping.
Global '0.0.0.0' Internal '172.19.3.2' Type 'all' External Start '0' External End '0' Internal Start '0' Internal End '0'

Dan komt het zeker aan op de router 172.19.3.2. Met de CJ firewall uit is het vanaf enkel nog de router instellen.Jje zal ergens poorten kunnen forewarden in de router, check ff of tcp/udp op de benodigde poort geforeward is naar het pc adres van bv 192.168.0.2

dat is de eenige wat ik niet geprobeert heb dank je ik denk dat dit ff gaat duren want me wan doet het ook niet meer >.> weet je wel... als router en modem op zelfde ip net zitten pakt router de wan niet...

2009
PS vergeet NieT na het invoeren van bovenstaande op je router onder 'Configuration' op 'Save config' en daarna 'Save' te klikken!

Dat ben ik zelf maar 1000 keer vergeten... lol
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 20:12

2009
denizz1992 schreef:
dat is de eenige wat ik niet geprobeert heb dank je ik denk dat dit ff gaat duren want me wan doet het ook niet meer >.> weet je wel... als router en modem op zelfde ip net zitten pakt router de wan niet...

Och het is toch weekend :p .. maaaaarrreeeeeee waar heb je het nu over? hetzelfde ip? huuh?! Das fout! Wacht ik denk dat je bedoelt in dezelfde reeks.. Dat is wel goed.
Weet je zeker dat het subnet van je modem lan ip hetzelfde is als het subnet van je router wan ip? (wat niet aangepast wordt)

Bij mij is het modem 172.19.3.1 met subnet 255.255.0.0. Zie ik onder 'Configuration' -> 'Lan connection' -> 'Edit'
Mijn router is ook 172.19.3.2, met subnet 255.255.0.0

Als beide subnets hetzelfde zijn, en ze zitten in dezelfde reeks, komt het goed Smile Ff checken / aanpassen op het modem in jouw geval dus.

Ik gaat even naar de pizzaboer! Grin Ben strax terug. hoop dat het gaat werken iig!
Gewijzigd door 2009 op 06 februari 2009, 20:27

denizz1992
nou ik heb goed nieuws en slecht nieuws..
de router van mij de wan port is overleden..
ik had 4 uur geleden port 6112 open gekregen en kon Games hosten op battlenet.
me pc starte opnieuw vanzelf midden in een game..
en toen geen internet..
dus ik kijken op CJ
bezig met verbinding maken dus ik denk storing..
ik lekker filmpje kijken.
dan weer kijken op CJ weer connecting..
dus ff gereset.
en toen kabels nagekeken en wat bleek de kabel zat er half in weet niet hoe maar oke.
maar nu heb ik weer die port probleem (6112) ik heb hem open gekregen! en nu doe ik de zelfde manier blijft hij dicht!

echt raar...

test van shieldsup

6112
Closed dtspcd
dtspcd

maar hij was echt open ! :O
kan je me nog mee verder helpen ik weet nu dat ik port 6112 open kan krijgen zonder de wan van de router te gebruiken :O!

denizz1992
hey ik heb een programma die heet portmarshaller ofso maar als ik met dat port 6112 open is hij gewoon open en dan doe ik hem uit is hij weer op slot
dus ik denkd at de CJ goed zit maar er iets is met windows xp
hoewel ik me windows firewall uit heb staan en geen antivirus/alternatieve firewall heb...

misschien eenig idee?

edit.
nvm hij is wel open maar mensen kunnen dan niet joinen met die portmarshall..
maar ik vind dat orange ding vaag eerst deed hij het voor 2 uur lang en dan ineens boem weer porten dicht..

edit2:
ik ben er achter gekomen als ik utorret download en dan zet op port 6112 en dan gewoon wat download
en dan die spel start ( warcraft3) met utorrent nog downloaden
dat ik gewoon kan hosten en tests op internet zeggen dat mijn port open staat..
maar als ik utorrent dicht gooi met ik nog als host in een map waar we al in spelen dan dissconnect iedereen ineens en tests zeggen dat mijnn port dicht is

ik begin dit echt vreemd te vinden :O misschien weet iemand wwat dit is dit is echt... :O!

editnogwatendannogiets:

nou niet aleen met utorrent is het zo maar ook met azereus etc.. ze gaan gewoon open als ik die start maar niet open als ik me spel start wtf...
het is gewoon of de cj of de pc de router is gewoon buiten het vizier.. de CJ wilt oorlog nou kan ie krijgen..Pfft
maar ja iemand mag me best wel helpen hoor (A)

dus de probleem nu is."

Port (6112) gaat niet open als ik host in Warcraft 3 maar wel open als ik net voor ik inlog utorrent of azereus op port 6112 open doet en dan kan gewoon iedereen joinen (met een hele lage internet verbinding natuurlijk want alles gaat naar dat torrent gedoe)
hoe fix ik dit zo snel mogelijk?
Gewijzigd door denizz1992 op 09 februari 2009, 00:02

2009
Sneu van de wan poort, die heb je echt nodig op een router. Maar als de router al wat gebreken vertoont, zou die dan niet in de weg kunnen zitten? Heb je al eens geprobeerd om een directe verbinding (cross kabel) met het modem te maken en dan warcraft eens te testen? Aan de andere kant, utorrent doet het wel op dezelfde poort toch?

Tsja waar ik dan aan zit te denken is een firewall op windows. Omdat het wel gaat met bijvoorbeeld utrorrent op poort X, maar niet met warcraft op dezelfde poort. Net of warcraft dan geen ‘server’ rechten heeft. Warcraft is wel als uitzondering toegevoegd aan je windows firewall? En je weet 100% zeker dat ze dezelfde poort gebruiken toch (kun je meestal instellen)?

strange!
Gewijzigd door 2009 op 09 februari 2009, 21:53

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kONIG Router pakt CJ niet vie de wan.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief