obey-robots.txt
23 April 2019, 06:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

instellingen Copperjet voor FTP

marcel
beije019 schreef:
maar als het lokale ip verandert, moet ik alles met het nieuwe ip adres invullen dus?

De beschrijving van Fixed Host is juist er voor bedoeld dat het ip-adres steeds gelijk is!

bovendien heb ik NIZB naar mijn pc laten doorverwijzen. dus wat nu precies de truuc doet, weet ik niet, maar het werkt wel!

Bij het oplossen van dit soort problemen moet je dus niet te veel in een keer wijzigen. Stap voor stap de juiste instelling kiezen en zo toe werken naar een werkende configuratie, met een minimum aan wijzigingen te opzichte van de standaard confiuguratie.

beije019
ik doe iets teveel in één antwoord zie ik. ik zal het wat korter houden!
download via alice gaat dus erg traag via FTP: 45 kb/sec, en via chello met 800 kb/sec. raar is dat eigenlijk.

met fixed host moet ik dus wel alle pc's een eigen ip geven? of hoeft dat dan juist niet? moet dan evenzogoed de portforwarding blijven staan zoals ie nu staat? Naast FTP gebruik ik nml ook Emule, en die moet ook weer poorten open hebben voor een hoog ID.

beije019
ha Marcel,

je laatste post deed de truc!!! die link voor het doen van alle benodigde instellingen was bijzonder hulpvolWink Die nep DMZ uitgezet, en portforwarding gedaan voor de FTP (poort 21). Gewoon alleen mijn pc van een statisch adres voorzien (hoog in de range) en de rest (andere 4 pc's in huis) op dynamisch laten staan. (hebben de kids geen belang bij)
alles draait nu prima en stabiel...alleen die snelheid....Het enige probleem waar ik nog niet uitgekomen ben, is de MSN met de uploads in de gedeelde mappen die maar niet wil. maar hartstikke bedankt!!!Grin op deze manier is Alice voor mij goed genoeg. De snelheid is zeer stabiel en de verbinding evenzo, dus: voorlopig zeer tevreden!!! (ach ja: als het allemaal eenmaal goed draait....Wink)
Gewijzigd door beije019 op 17 oktober 2007, 06:29

richie
ik krijg emule niet aan de praat grrrr
kan je me in eenvoudige stappen vertellen hoe je een statische ip maakt marcel?
Ik gebruik ook soulseek, daar heb ik t zelfde probleem mee

ik ben niet zo'n pc techneut

Smile

marcel
richie schreef:
ik krijg emule niet aan de praat grrrr
kan je me in eenvoudige stappen vertellen hoe je een statische ip maakt marcel?

Als je portforwarding gaat instellen en je hebt een router voor meer PC's achter je modem, sluit die router dan aan als bridge. Zie hiervoor een paar berichten terug.

Alleen de PC waar je poorten naar gaat forwarden heeft een een vast ip-adres nodig. Je PC een vast ip-adres geven is af te raden, laat de DHCP server van je modem dat doen. Hiermee ligt op een plaats het uitgeven van ip-adressen vast.

Allereerst moet je achterhalen wat het MAC adres is van de netwerkkaart van je PC. Dit MAC adres gebruikt de DHCP server om een vast ip-adres uit te geven. Voer de volgende stappen uit op een WindowsXP PC om dat MAC adres te achterhalen:

1. Via Start->Uitvoeren
2. Typ in: cmd
3. Klik OK
4. Typ in: ipconfig /all
5. Druk Enter

Je ziet nu in de output iets van Fysiek Adres: 00-18-8B-C8-71-49 en dit is dus het MAC adres, alleen Windows noemt dat weer anders als de rest van de wereld.

6. Login op het modem
7. Kies Configuration -> DHCP server -> Create new Fixed Host
8. Vul een ip-adres in uit de juist serie, iets van 172.19.3.2
9. Vul het MAC adres in van de PC wat je eerder heb gevonden, vervang - (liggend streepje) door : (dubbele punt)
10. Verhoog de waarde van de lease time als de server niet altijd aan staat
Gewijzigd door marcel op 19 oktober 2007, 21:22

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'instellingen Copperjet voor FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief