Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
Alice modem I.C.M Sitecom wireless 300N router (geleverd door alice)
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 00:41
|

Activiteit

|
hallo allemaal,
ik had een vraag ik heb me aangemeld voor alice en aanstaande vrijdag zal mij verbinding worden overgezet! ik gebruik de sitecom router nu enige tijd en ik wil graag weten of als ik straks van modem verwissel ik nog iets moet instellen of dat het gewoon automatisch werkt??
het is toch gewoon aansluiten en het werkt?
en hoe zit het met poorten open zetten dit heb ik in mijn router al gedaan maar de modem heeft hier ook een mogelijkheid toe:S dus hoe moet ik dan doen?
Alvast bedankt voor reacties
Grt. Dootjuh
|
|
|
|
Bolus |
Geplaatst op 08 februari 2009, 14:29
|

Activiteit

|
Ik heb de Sitecom gewoon aangesloten op de modem van Alice via de WLAN poort en niet via de LAN 1 t/m 4 poorten.
Het werkte allemaal meteen, wel ik ik mij draadloze verbinding beveiligd en ik heb de Firewall uitgezet.
DHCP op de sitecom moet je aan laten staan anders krijg je geen draadloze verbinding, mocht iemand anders een andere configuratie hebben laat dat hier even horen.
Ik ben benieuwd.
Gewijzigd door Bolus op 08 februari 2009, 14:30
|
|
|
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:02
|

Activiteit

|
Bolus schreef:
Ik heb de Sitecom gewoon aangesloten op de modem van Alice via de WLAN poort en niet via de LAN 1 t/m 4 poorten.
Het werkte allemaal meteen, wel ik ik mij draadloze verbinding beveiligd en ik heb de Firewall uitgezet.
DHCP op de sitecom moet je aan laten staan anders krijg je geen draadloze verbinding, mocht iemand anders een andere configuratie hebben laat dat hier even horen.
Ik ben benieuwd.
Mooi om te horen dit was ik ook van plan ik heb in de meterkast volgens Alice moest de splitter er tussen dus ben benieuwd ik zie wel als het werkt laat ik het zo
ik heb trouwens alle draden ook netjes verwerkt(A) zal wel binnenkort een fototje plaatsen
Nog andere die het zo werkend hebben al Bolus??? dus zo makkelijk als je zou mogen verwachten?
PS: ik heb op de modem wel ingesteld dat die naar het aan de router toegewezen IP alles moet doorlaten d.m.v reserverd mappings *zie bijlage! graag reactie als dit fout is
Grt. Dootjuh
Dootjuh voegde bij, bestand:
|
|
|
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:34
|

Activiteit

|
trouwens is de splitter nodig of niet? ik heb hem er nu netjes tussen verwerkt
??????
|
|
|
|
Bolus |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:47
|

Activiteit

|
Volgens Alice wel, mocht je bijvoorbeeld al Voice over IP hebben via een andere provider dan ook. De helpdesk medewerker heeft mij verteld dat de telefoonlijn weer omgezet wordt in analoog voor de portering? Een splitter kan geen kwaad, dus doe dat maar even tot na de portering.
Ik snap trouwens niet wat je beoogd met reserve mapping aan te zetten op je modem, leg eens uit
Gewijzigd door Bolus op 08 februari 2009, 15:48
|
|
|
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:49
|

Activiteit

|
Bolus schreef:
Volgens Alice wel, mocht je bijvoorbeeld al Voice over IP hebben via een andere provider dan ook. De helpdesk medewerker heeft mij verteld dat de telefoonlijn weer omgezet wordt in analoog voor de portering? Een splitter kan geen kwaad, dus doe dat maar even tot na de portering.
Thx
ja dat zal ik doen maar kan ik hem daarna ook laten zitten? of levert dat problemen op:S??
Grt. Dootjuh
|
|
|
|
Bolus |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:54
|

Activiteit

|
Bij KPN internetplus bellen veroorzaakte de spitter een brom na overzetten. Gewoon even uitproberen als het allemaal is overgezet en werkt.
|
|
|
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 15:57
|

Activiteit

|
Bolus schreef:
Bij KPN internetplus bellen veroorzaakte de spitter een brom na overzetten. Gewoon even uitproberen als het allemaal is overgezet en werkt.
Aha hoop dat die blijft werken anders moet ik hem weer weghalen net nu die netjes is weggewerkt? werkt die instelling binnen de modem trouwens? zie vorig bericht!
|
|
|
|
Bolus |
Geplaatst op 08 februari 2009, 16:05
|

Activiteit

|
Dootjuh schreef:
Bolus schreef:
Aha hoop dat die blijft werken anders moet ik hem weer weghalen net nu die netjes is weggewerkt? werkt die instelling binnen de modem trouwens? zie vorig bericht!
Je bedoeld die reserved mappings setting?
Ik snap in het geheel niet wat daar mee bedoeld wordt en ook niet waarvoor gebruikt, zo'n super router kennis heb ik ook niet.
|
|
|
|
Dootjuh |
Geplaatst op 08 februari 2009, 16:09
|

Activiteit

|
Bolus schreef:
Dootjuh schreef:
Bolus schreef:
Je bedoeld die reserved mappings setting?
Ik snap in het geheel niet wat daar mee bedoeld wordt en ook niet waarvoor gebruikt, zo'n super router kennis heb ik ook niet.
als het goed is zet ik daar echt alle poorten mee open voor het email adres dat me router heeft gehad! kan iemand dit bevestigen???
|
|
|