obey-robots.txt
19 Februari 2019, 16:51
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperject en Router(Sitecom WL-607) niet meer bereikbaar

martijn40
Ik krijg inmiddels een wan-ip van Alice Smile

Alleen heb ik wel een probleem met mijn router. De draadloze netwerksnelheid zakt van 56Mbit naar 1Mbit (heel af en toe gaat het weer omhoog en naar beneden) Eigenlijk zakt de snelheid zo gauw ik een ip-adres heb gekregen (172.19.3.3)

Ik heb DHCP op mijn Sitmcom wl-607 helemaal uitgeschakeld. Als ik de router rechtstreeks op mijn PC aansluit met een netwerkkabel krijg ik geen ip-adres (DHCP staat dus uit). Vervolgens heb ik een draadloos netwerk ingesteld en de settings gesaved. De CJ heb ik met de standaardinstellingen (DHCP) aangesloten op een LAN-poort van mijn router. Ik kreeg een ip van 172.19.3.3 Dus de CJ deelt de ip's uit via de router, maar op een of andere manier wordt mijn snelheid heel erg beperkt.

Ik heb ook de CJ op de WAN-poort van de router aangesloten. Ik had wel een snelle constante netwerkverbinding van 54Mbps, maar geen internet.
De CJ rechtstreeks via een kabel aansluiten op een laptop resulteerde weer in een stabiel snelle verbinding.

Enig idee wat dit kan zijn?

MisterSenseo
Router geheel in fabrieksinstellingen zetten,dan WAN geheel automatisch,WiFi instellen naar wens,CJ op WAN van router,met willekeurige kabel,cross of recht,maakt niet uit.
Zowel CJ als router uit (stroom eraf)
Na 5 minuten eerst CJ geheel op laten starten.
Als CJ geheel opgestart is,als alle lampjes,op LAN na,branden,router aan.
Binnen een minuut heb je vrijwel zeker internet,bedraad en draadloos.
Dan via reserved mapping NAT in CJ all ports toewijzen naar IP van router,meestal is dat 172.19.3.2 en daarvandaan op je router poorten toewijzen naar wens.
modem
Wel in CJ bij Configuration saven!!!!!!
Dit is de enige manier die ALTIJD werkt met ELKE router achter CJ

Gewijzigd door MisterSenseo op 17 februari 2009, 17:22
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

bruno001
Helemaal eens met deze oplossing.
Eventueel in de copperjet DNS vervangen door open DNS en in de PC als eerste DNS het IP van de copperjet 172.19.3.1 invullen bij TCP. mogelijk dat dat al automatisch opkomt, kun je zien bij status van je verbinding.
Bij een N router heb je volle snelheid, bij een andere router gaat draadloos meestal terug naar 36 Mb, maar dat is nog steeds voldoende. encryptie op je wireless kan wel aardig afremmen. Wil je op je interne netwerk bestanden overzetten, dan merk je wel een verschil tussen draadloos en bekabeld.
Gewijzigd door bruno001 op 17 februari 2009, 22:48

BMP
Eventueel in de copperjet DNS vervangen door open DNS

Ik moet zeggen dat de copperjet dns instelling op het moment weer goed werkt, ik heb ook het idee dat de pagina's wat vlotter openen.Smile

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperject en Router(Sitecom WL-607) niet meer bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief