obey-robots.txt
23 April 2019, 06:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

kan niet gebeld worden

BMP
Als je nummer geporteerd word dan is de splitter benodigd, na de portering kan hij er tussen weg.

de splitter pakt het signaal van je oude telefoondienst als die nog actief is tot de portering.

BMPSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

franck
De splitter heb ik nooit aangesloten. Gisteren heeft blijkbaar de portering plaatsgevonden. Ik kan wel bellen met het "oude" nummer, maar ben er niet op bereikbaar. Lijn is ok en nummer is ok. Nu bereikbaar voor anderen. Helpdesk snapt er ook niets van.

franck
frispa schreef:
bruno001 schreef:
Porteren is waarschijnlijk nog niet volledig doorgezet, wacht een dag en start de copperjet opnieuw. Werkt dat niet kun je alleen kontakt opnemen met de helpdesk en vragen om een ticket te maken.
Kan een probleem zijn in de copperjet of porteren is fout gegaan.
Krijgen ze het niet aan de gang, meld dat dan hier nog eens, er zijn insiders die kunnen helpen.

suc6

bruno

Dankjewel voor de reactie.
De ticket is reeds aangemaakt, alleen werd er gesproken over een uiterlijke reactietijd van 10 dagen, vandaar mijn reactie op het forum.
Vanmorgenvroeg direct modem stroomloos gemaakt, maar had npog geen resultaat. Vanavond nog maar eens proberen.
Keep you posted.

Paul

Al haal je de copperjet 3 weken van de stroom, dat maakt geen klap uit. 10 minuten moet al genoeg zijn. Aan de kant van Alice gaat gewoon steeds iets mis. Graag zou ik lezen hoe het uiteindelijk opgelost is.
Groet, franck
Gewijzigd door franck op 19 april 2009, 10:36

franck
Het is opgelost! (na 3 werkdagen)

Nummerportering is in 3 stappen gegaan (niet zoals het hoort) :
1. Ik kon zelf wel bellen , maar alleen gebeld worden binnen het eigen netwerk (Alice<---->alice)
2. Na het weekend werd ik gebeld door een technische man van bbned. Hij belde expres met zijn gsm, om te testen. Dat werkte dus ook weer.
stap 3. Vanaf andere providers (vaste lijnen) ben ik ook weer bereikbaar.

* Het had te maken met route-lijsten (hopelijk zeg ik dat goed) die moeten worden bijgewerkt: als ik het goed begrepen heb, kost het soms even tijd voordat die lijsten zijn bijgewerkt, dat andere servers ook mijn nummer herkennen. Volledige portering zou eigenlijk in 1 dag goed moeten gaan, maar het kan blijkbaar soms tot max. 5 werkdagen duren.

* Nog even iets over de splitter nagevraagd. Hierover het volgende: Als je van een analoge KPN-lijn naar Alice gaat, is de splitter nodig. Anders is het niet nodig voor de portering. Als je het lastig vindt dat je een tijdelijk nummer krijgt van Alice, zou ik 'm wel even aansluiten.
Hopelijk hebben anderen iets aan mijn bericht.

Gr, franck

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet gebeld worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief