obey-robots.txt
21 April 2019, 12:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

dhcp Alice AVM 5125

h_henkie
Even een paar vraagjes.

De NAS benader ik door ftp:// mijn ip adres

Het ip adres wat je gebruikt is dat 192.168.1.51 of je extern ip adres?
Hoe benader jij de ftpserver? Via een ftpclient of via de webbrouwser? (ftp://192.168.1.5...)
Welke foutmeldingen krijg je?
Heb je hier al gekeken? http://www.synolo...p?lang=nld Deel FTP.

h_henkie
Ik heb inderdaad een 2de nic op de server. Deze staat standaard uit. Maar ik wil wel eens een poging wagen wat jij schrijft. Dat doe ik morgen. Ben nu aan het werk.

Ik heb even een poging gedaan, maar de boel liep aardig in de soep. Het is nl voor mij een kwestie van "trail and error". Ik ga over een paar maanden de server opnieuw installeren. Dan kan ik het van de grond af aan meenemen. (ik verheug me er nu al op Frown )

Oh ja nog even contakt gehad met alice hierover. Maar die snappen de ballen er niet van. Die hebben het over portforwarding. Tja volgens mij heeft dhcp niets met portforwarding te maken. Daarbij zat de mededeling dat ik niets aan de modem mocht en kan veranderen. Nou daar was ik ook al achter gekomen. Daarna heb ik geopperd om zelf maar een modem kopen en of ik dan de instellingen van de telefoon mocht. (wetende dat ik die toch niet krijg) Nou dat kon dus niet. Vervolgens de vraag gesteld hoe ik het dan moest oplossen. Ik heb nl een aantal oplossingen gegeven waar ze niet aan willen, dus kom maar op. Hier krijg ik nog antwoord op. Ik vermoed dat ze gaan zeggen "Dat is uw probleem en niet die van ons".
We zullen zien.

capslock
h_henkie schreef:
Ik heb inderdaad een 2de nic op de server. Deze staat standaard uit. Maar ik wil wel eens een poging wagen wat jij schrijft. Dat doe ik morgen. Ben nu aan het werk.

Ik heb even een poging gedaan, maar de boel liep aardig in de soep. Het is nl voor mij een kwestie van "trail and error". Ik ga over een paar maanden de server opnieuw installeren. Dan kan ik het van de grond af aan meenemen. (ik verheug me er nu al op Frown )

Oh ja nog even contakt gehad met alice hierover. Maar die snappen de ballen er niet van. Die hebben het over portforwarding. Tja volgens mij heeft dhcp niets met portforwarding te maken. Daarbij zat de mededeling dat ik niets aan de modem mocht en kan veranderen. Nou daar was ik ook al achter gekomen. Daarna heb ik geopperd om zelf maar een modem kopen en of ik dan de instellingen van de telefoon mocht. (wetende dat ik die toch niet krijg) Nou dat kon dus niet. Vervolgens de vraag gesteld hoe ik het dan moest oplossen. Ik heb nl een aantal oplossingen gegeven waar ze niet aan willen, dus kom maar op. Hier krijg ik nog antwoord op. Ik vermoed dat ze gaan zeggen "Dat is uw probleem en niet die van ons".
We zullen zien.

Bedankt voor je reactie. Je verhaal klinkt erg herkenbaar. Ik heb Alice gisteren avond ook nog even gebeld. Daar kunnen ze alleen maar vertellen hoe je port forwarding moet instellen Sad Het idee om zelf een modem te kopen had ik ook al, maar dat vind ik al best spannend. Mijn telefoon lijn lag er laatst uit omdat ik modem gereset had! Na 2 weken en vele telefoontjes later hadden ze het eindelijk gefixed, maar wat het nu was weet de HD niet. Ik vermoed zelf dat de technische dienst, waar je niet mee doorverbonden mag worden, een update of instelling op afstand veranderd heeft. Je zou toch haast denken dat meer mogelijk is met deze moden. Ik had vroeger een usb modem, waar je met een geheim menu via ALT-SHIFT-etc, extra instellingen kon doen.

Het Ip adres dat ik gebruik is mijn extern ip adres dat ik in IE adresbalk typ ftp:// mijn extern ip adres. Na lang wachten krijg ik de melding "webpagina kan niet worden weergegeven"

h_henkie
capslock schreef:
Het Ip adres dat ik gebruik is mijn extern ip adres dat ik in IE adresbalk typ ftp:// mijn extern ip adres. Na lang wachten krijg ik de melding "webpagina kan niet worden weergegeven"

Oke probeer de ftp server eerst eens lokaal werkend te krijgen. Op het ip: 192.168.1.51. Werkt de web server wel? Als ik zo de info eens lees van je nas dan zie ik dat er bij de ftp server gebruik word er gemaakt van gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruik de volgende regel: ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.51
De poorten die je open heb gezet staan goed.

ftp_synology
Zorg ervoor dat "enable ip autoblock" niet aangevinkt is. (als alles werkt, dan weer aanvinken)

priv_synology
Wat ook van belang is is dat de rechten van de gebruikers goed staan.

tot zover even.

TCP_IP
Hier gaat het fout:

FTP server, To IP address 192.168.1.51, Protocol TCP, Port 20, To port 21, status OKE</p>

Je mapt poort 20 naar 21.
Dat gaat niet werken.

Je moet er 2 aanmaken.

20 naar 20 naar je NAS
21 naar 21 naar je NAS

Hier meer informatie over FTP (in het engels).

FTP Clients and Servers
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

capslock
Rechten gebruikers staan goed. Ik heb zelfs een map gemaakt met anonymous ftp.
Ftp server werkt lokaal wel. Ftp service ingeschakeld, port nr instelling van ftp service 21. IP autoblock uitgeschakeld.
So far no luck.
Port forward 20 naar 20 en 21 naar 21. Helaas nog steeds geen toegang. Als het lukt zal ik zo een paar screenshots linken.

capslock
Dit zijn de instellingen van de port forwards
p2
en hierbij de instelling van de synology ftp server
p1

h_henkie
Haal dat vinkje eens weg bij "uitsluitend ssl/tls verbinding toestaan"
In de modem kun je de poort 20 weghalen. Immers de server draait op 21.
Wil jij mij je ip via de pm sturen. Dan kan eens kijken of ik via "de buitenkant" binnen kom

TCP_IP
Voor mij als beheerder zijn de IP's zichtbaar, heb het net getest via browser maar nog niks. Zal het met een speciaal programmaatje testen of poort wel openstaat.

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

capslock
Vinkje heb ik weggehaald Wink en poort 20 gewist

Ik zal zo even mijn ip via "stuur PB" sturen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp Alice AVM 5125', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief