obey-robots.txt
19 Februari 2019, 18:51
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

dhcp Alice AVM 5125

h_henkie
Er is een ftpserver van buitenaf bereikbaar.Althans hij vraagt om een username en password.
Werk jij toevallig met een proxyserver?
Gewijzigd door h_henkie op 20 april 2009, 14:06

capslock
Klopt, ik krijg nu ook username en pw. Als ik dit invul dan blijft ie net zolang zoeken totdat de melding "De webpagina kan niet worden weergegeven" verschijnd.
Ik maak volgensmij geen gebruik van proxy server, alhoelwel ik eerlijk moet bekennen dat ik een beetje een leek ben met de term proxy server Frown.

TCP_IP
Zie het maar als volgt.
Als jij een proxy server invult bij INternet explorer betekent dat je internet verkeer eerst langs die server gaat.

Server is simpelweg een computer waarop services draaien (niet te moeilijk over denken).

Proxy's worden gebruikt bij internet providers om internetverkeer te versnellen. Althans zo lijkt het, op de proxy server worden slechts de internet pagina's opgeslagen zodat je ze sneller kunt ophalen. Nadeel kan zijn is dat de informatie erop niet up to date is. Als je CTRL + F5 drukt dan ga je wel rechtstreeks naar de website.
Proxy's worden ook gebruikt om anoniem te surfen.
Proxy's worden voornamelijk gebruikt voor beveiliging en filtering (bij middelgrote en grote bedrijven).

Als je een proxy gebruikt zoals H_henkie bedoelt komt ie niet bij jou zelf uit volgens mij. Maar proxy lijkt probleem niet te zijn.

Zou je bij je FTP server eens 'anoniem' willen toelaten, en dan alleen toegang tot een lege map (of zet er een txt bestand in).
Test daar eens mee.

Hebben je FTP users wel genoeg rechten overal (lezen en schrijven)?

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

capslock
Mijn gevoel zegt dat het niet met de proxy server te maken heeft.

Ik heb verder alle rechten van de map ingeschakeld.
Beheerder G ik heb een map en een gebruiker voor je aangemaakt die ik zo even zal mailen. In de map staat een leuke foto Smile

h_henkie
TCP_IP schreef:

Als je een proxy gebruikt zoals H_henkie bedoelt komt ie niet bij jou zelf uit volgens mij. Maar proxy lijkt probleem niet te zijn.

Sorry, ik moet even omschakelen van de livebox (online) naar de AVM. Ik gebruikte dit truukje wel eens bij de livebox. Nu niet meer relevant.

Zou je bij je FTP server eens 'anoniem' willen toelaten, en dan alleen toegang tot een lege map (of zet er een txt bestand in).
Test daar eens mee.

Hebben je FTP users wel genoeg rechten overal (lezen en schrijven)?

Dit is imo de volgende stap.

h_henkie
Ik krijg nu geen verbinding. Een ping op je ip adres geeft aan dat je niet bereikbaar bent. Staat de modem en de ftpserver aan?

Wat ik vreemd vind is dat
jou ip adres tijdens het pingen veranderd naar een ander adres.

Pingen naar *.*.*.*met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 78.40.192.3: Het doelnetwerk is niet bereikbaar.
...
Ping-statistieken voor *.*.*.*:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

@ TCP_IP kun jij op de ftp server? Zo ja dan is er hier iets mis.

2009
78.40.192.3? Dat is niet je eigen dhcp/ppp ip?

edit: yup.. is het ip van het modem afaik. (Bij mij, "IP address of PPP server" onder status) Volgens mij is je confguratie niet helemaal goed?
'k had hier ook even een ftp draaien..maar met een copperjet. Ik moest de ftp poorten forewarden naar mijn router & dan van mijn router naar de ftp server. (poort 20 en 21). Nadat internet werkte is dat volgens mij het enige wat ik had ingesteld...het moet kunnen iig Smile

Je probeert wel via het externe ip te connecten, als je het vanaf buiten test?
Kom je eigenlijk nog wel op de NAS via het interne ip, als je het vanaf je eigen netwerk test?
Gewijzigd door 2009 op 24 april 2009, 12:21

TCP_IP
@ TCP_IP kun jij op de ftp server? Zo ja dan is er hier iets mis.

Ja, Capslock had me gister of eergister per PM benaderd met wat screenshots. Nadat ik hem vroeg op poort 20 open te zetten kon ik met zowel SmartFTP als via http://www.net2ftp.com/ inloggen.

Vreemd trouwens dat IP veranderd tijdens pingen, heb er hier geen last van. Denk dat het niet bereikbaar is en word afgevangen bij Alice? Werk je misschien zelf met een proxy?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

h_henkie
Ik heb het via net2ftp.com geprobeerd en het werkt. (overigens leuke / handige site)
Ik zelf werk niet meer met een proxy. Deze heb ik uitgezet toen ik bij alice kwam.

capslock
Sorry dat ik een paar dagen afwezig was. Inmiddels heb ik http://www.net2ftp.com/ en ik kan inloggen!! Grin
Ik ben jullie heeeeeel dankbaar. Thanks!

Wat ik alleen nog niet helemaal snap is waarom ftp://g:***@**.***.***.***/ niet werkt. Dit is toch eigenlijk de gebruikelijke manier?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp Alice AVM 5125', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief