obey-robots.txt
22 April 2019, 02:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

dhcp Alice AVM 5125

capslock
2009 schreef:
78.40.192.3? Dat is niet je eigen dhcp/ppp ip?

edit: yup.. is het ip van het modem afaik. (Bij mij, "IP address of PPP server" onder status) Volgens mij is je confguratie niet helemaal goed?
'k had hier ook even een ftp draaien..maar met een copperjet. Ik moest de ftp poorten forewarden naar mijn router & dan van mijn router naar de ftp server. (poort 20 en 21). Nadat internet werkte is dat volgens mij het enige wat ik had ingesteld...het moet kunnen iig Smile

Je probeert wel via het externe ip te connecten, als je het vanaf buiten test?
Kom je eigenlijk nog wel op de NAS via het interne ip, als je het vanaf je eigen netwerk test?

Dit is een overzicht van mijn alice AVM5125 modem

The device information of your Alice IAD
Status Enable enabled and ready
Internet Online status connected
Duration of connection (HH:MM:SS) 00:32:54

Network
Alice IAD LAN IP address 192.168.1.1
LAN 1 LAN 2 LAN 3 LAN 4
LAN MAC address **:**: etc

System
Device name Alice IAD Box
Firmware version 69.04.68

Ik kan helaas weinig tot niets instellen (zie pagina 1 van deze topic)

TCP_IP
Had in PB al laten weten dat ik niet meer kan inloggen, misschien staat PC niet aan?

Die login zou inderdaad moeten werken.
Had toevallig n.a.v. jouw verhaal zelf ook maar eens een FTP server opgezet met Filezilla. Ging opzich makkelijk, na kwartier draaide het boeltje al. Probleem was toch de Windows firewall, je moet poort 20 en 21 wel apart doorlaten. Toen ik poort 20 blokkeerde kreeg ik wel de inlog mogelijk heid maar stopte het verder.
Via de FTP link:

ftp://admin:admin@mijnipadres/

Werkte het wel meteen.

FTP syntax weblink is trouwens:

FTP://gebruikersnaam:wachtwoord@ipadresofhostnameserver

voorbeeld:

FTP://admin:admin@xpvista.nl

of

FTP://admin:admin@192.168.1.1
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

h_henkie
Even een "kickje". Zijn er toevallig al gebruikers die de dhcp kunnen uitschakelen? Misschien iemand van het webcare team???

h_henkie
Jurre_Webcarealice schreef:
... Wat je dus ziet in de AVM, is alles waar deze modem over beschikt. Een optie om de DHCP uit te schakelen, bevindt zich niet in deze firmware.
Jurre

Oké. Komt er in de nabije toekomst een firmware update waarbij wel de mogelijkheid bestaat om de dhcp uit te zetten. Ik ben nl opzich wel tevreden over de AVM. (simpel en zonder al te veel toeters en bellen) Maar ik denk wel dat het een aanvulling is om zelf te bepalen of de dhcp server uit of aan staat. In mijn geval zou uit de beste optie zijn omdat de windows server de dhcp en dns draait.

Groet

bruno001
Aangezien de AVM een test is en Alice speciaal aangepaste firmwware heeft geinstalleerd, zou ik hier mijn adem niet inhouden voor een oplossing met andere firmware.
Je kunt natuurlijk altijd kiezen voor een eigen modem, maar dan zonder telefonie, dus niet in combinatie met comfort.
Hoe meer je zelf kunt instellen, des te meer problemen kunnen optreden en ook weer meer support nodig van een helpdesk, hier zullen dan juist weer meer gewone gebruikers in de fout gaan door iets verkeerd in te stellen.
Alice zet een budgetproduct in de markt, dan moet je de beperkingen accepteren, ik denk dat 95 pct van de gebruikers voldoende hebben aan dit product zoals het is en idd een paar mensen met speciale eisen lopen tegen een beperking, ik ook, maar het is lekker goedkoop.

Bruno

h_henkie
bruno001 schreef:
Aangezien de AVM een test is en Alice speciaal aangepaste firmwware heeft geinstalleerd, zou ik hier mijn adem niet inhouden voor een oplossing met andere firmware.
Je kunt natuurlijk altijd kiezen voor een eigen modem, maar dan zonder telefonie, dus niet in combinatie met comfort.
Hoe meer je zelf kunt instellen, des te meer problemen kunnen optreden en ook weer meer support nodig van een helpdesk, hier zullen dan juist weer meer gewone gebruikers in de fout gaan door iets verkeerd in te stellen.
Alice zet een budgetproduct in de markt, dan moet je de beperkingen accepteren, ik denk dat 95 pct van de gebruikers voldoende hebben aan dit product zoals het is en idd een paar mensen met speciale eisen lopen tegen een beperking, ik ook, maar het is lekker goedkoop.

Bruno

Ja ho wacht even. Ik heb niet gekozen voor de avm. Als ik had geweten dat dit een beperking was dan had ik gekozen voor een CJ. Deze keus heb ik niet gehad. Daarbij wil ik graag een eigen modem. Maar helaas gaat dit niet op met telefonie. En dat heb ik. Ik ben me weldegelijk bewust van het feit dat ik te maken heb met een budget provider. En ik ben me ook bewust van het feit dat meer optie's meer vragen voor de helpdesk is. Aan de andere kant dat is wel hun werk. Maar het karige wat de avm bied staat in een schil contrast wat een cj te bieden heeft. (bekijk even de plaatjes die ik eerder gepost heb. Dat is het en meer kun je er niet mee)
Menig router of nas systeem heeft een dhcp server. Deze kun je aan zetten of uitzetten. In een nieuwe firmware zou je deze kunnen uitzetten bij een avm. Kwestie van de firmware aanpassen. (of niet want hij staat al aan) Waar het mij om gaat is dat ik zelf wil bepalen welke functie ik nodig heb of niet, Ik kan allerlei omwegen maken maar de basis is dat de mogelijkheid er is.

groet

bruno001
Volkomen terecht wat je schrijft, maar bedenk wel dat de copperjet voor de user ook bijna geen opties biedt, Alleen met admin kom je erin en dat is eigenlijk door Alice een ongewenste ontwikkeling, het is ook zo dat je met de admin rechten een copperjet om zeep kunt helpen. Ook heeft de copperjet bij wat zwaarder gebruik de neiging om na een jaar de geest te geven.
Ook hier zitten gebruikers met ervaring die de copperjet hebben vervangen vanwege de regelmatige problemen, hoewel telefonie bij Alice iha zeer goed werkt.

Omdat Alice de AVM aan een beperkte groep gebruikers heeft uitgeleverd om te testen welke problemen er ontstaan, zou je natuurlijk om vervanging kunnen vragen, lijkt me een goede zaak voor het Webcareteam om hierop te antwoorden, als proefkonijn heb je een streepje voor.

Bruno

h_henkie
h_henkie schreef:
Jurre_Webcarealice schreef:
... Wat je dus ziet in de AVM, is alles waar deze modem over beschikt. Een optie om de DHCP uit te schakelen, bevindt zich niet in deze firmware.
Jurre

Oké. Komt er in de nabije toekomst een firmware update waarbij wel de mogelijkheid bestaat om de dhcp uit te zetten. Ik ben nl opzich wel tevreden over de AVM. (simpel en zonder al te veel toeters en bellen) Maar ik denk wel dat het een aanvulling is om zelf te bepalen of de dhcp server uit of aan staat. In mijn geval zou uit de beste optie zijn omdat de windows server de dhcp en dns draait.

Groet

Even een "kickje" van dit bericht. Heeft alice (webcare ?) al enig idee wanneer er een evt optie komt om die dhcp uit te zetten? Of een andere oplossing? Ik word er een beetje knettergek van.
(goed voornemen van 2010???)

MisterSenseo
Waarom doe je niet gewoon een portforwarding naar je Windows Server die de DHCP en DNS draait,dan ben je in één keer van het hele gezeur af.
Stel,je Server heeft IP 192.168.1.1 dan forward je poort 1-65535 naar 192.168.1.1 en dan neemt de server het over........
Op die manier omzeil je de DHCP van je AVM.
Volgens mij kun je ook via je DHCP op de AVM ook statische adressen toewijzen via MAC en dat maakt het alleen maar makkelijker,zo kun je een 2e router achter CJ of AVM plaatsen zonder dat je DHCP ruzie krijgt, en je server heeft altijd hetzelfde IP waardoor toewijzingen en portforwardingen veel makkelijker zijn.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

h_henkie
MisterSenseo schreef:
Waarom doe je niet gewoon een portforwarding naar je Windows Server die de DHCP en DNS draait,dan ben je in één keer van het hele gezeur af.
Stel,je Server heeft IP 192.168.1.1 dan forward je poort 1-65535 naar 192.168.1.1 en dan neemt de server het over........
Op die manier omzeil je de DHCP van je AVM.
Volgens mij kun je ook via je DHCP op de AVM ook statische adressen toewijzen via MAC en dat maakt het alleen maar makkelijker,zo kun je een 2e router achter CJ of AVM plaatsen zonder dat je DHCP ruzie krijgt, en je server heeft altijd hetzelfde IP waardoor toewijzingen en portforwardingen veel makkelijker zijn.

Succes,MisterSenseo

Mmm Dat ga ik eens uitproberen, vanavond. Desalniettemin blijft ik wel van mening dat een optie tot dhcp uitzetten op de avm makkelijker is. Maar ik houd van een uitdaging. Word vervolgd.Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp Alice AVM 5125', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief