obey-robots.txt
23 Februari 2019, 12:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Trage verbinding

Frankie
als er daadwerkelijk 21mbit binnen komt staat het modem denk ik op annex a hierdoor had ik ook 8mbit

weet niet wat standaart is op copperjet maar gebruik adsl2+ stand dan trekt die wel max aantal mbits binnen

als je inlogt op het modem kijk is onder het kopje status en dan klik je op dsl

wat zijn deze waardes bij je frederik ?
Tx Bit Rate
Rx Bit Rate
Rx Attn DR
en wat staat er bij 'Defaults' optie
vlak daar onder ?
(iets van ADSL2, ADSL2+AUTO, ADSL2PLUSONLY, ANNEXA )

bruno001
Frankie schreef:
post het hier ook even voor de andere gebruikers

ok met de linksys gaf het ook geen effect maar zie dat het profiel terug gezet is naar 16mbit op copperjet en linksys

nu is http wel normaal

klopt het dat jij of mojo het profiel hier op vast gezet hebt?

denk dat die de uitschieters naar 21/22/23mbit niet echt leuk vond en dat het http over de nek liet gaan

zou je puur om te testen mijn profiel is vast kunnen zetten op 20mbit ?

super bedankt nogmaals

groet bonzo/Frank

Hi Frank,

Profiel zal idd zijn vastgezet door 2e lijn TD van Alice/BBned op 16 Mb, alternatief is wide open, maar dat je die uitschieters hebt, betekent dat of de kaart of de copperjet over z'n nek gaat en dat je snelheid instort.
Als je profiel is aangepast, moet er dus bij max down een getal van 16352000 staan, intrainen doet ie dan tussen 12 en 14, verlies op ADSL is normaal 3 tot 4 Mb overhead.
Ik vermoed dat uit de lijnmeting dit resultaat is gekomen als beste alternatief.
Zodra de lijn stabiel is op dit niveau gaan ze hem niet opnieuw openzetten, aangezien dit dan weer terugloopt naar het originele probleem, waar ook je telefoon van gaat stuiteren.
Dit is zo'n beetje het best haalbare bij een afstand van 500 tot 1000 mtr van de centrale,

bruno

Frankie
Halo Bruno

hmm het isra punt wat ik dacht dat het isra punt was blijkt het niet te zijn heb nu het echte isra punt gevonden en het modem hier op aangesloten <50cm
eerdere afstand isra was ruim 5 meter als het niet meer was

Kan je het toch is proberen hem weer vast te zetten om 20?
wil het toch graag testen als dat kan omdat het eerst altijd wel werkte..
telefoon heb ik niet op de lijn zitten

adsl waardes naar het inkorten kabel

5+ meter kabel er tussen:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 16379 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 20 db
Upstream Line Attenuation: 3.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 22 db

50CM kabel er tussen:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 16379 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 19 db
Upstream Line Attenuation: 3.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

Mvg Frank

Frankie
Frederik schreef:
Daar staat het volgende:

Tx Bit Rate 1049200
Rx Bit Rate 8800400
Rx Attn DR 8820000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2474
Rx Cell Rate 20755
Data Boost Disable
Profile Status MAIN
Line Status true
Defaults None
Line Mode ADSL2PlusAuto

verander het adsl2plus auto is naar adsl2plus only en kijk is wat die dan doet
of test evt een ander modem(geen copperjet) kijk is hoe die de adsl waardes ophaalt

Frankie
ja heb het net ook ff getest met copperjet bij mij blijft die ook hangen daarom heb ik ook een linksys werkt een stuk fijner
weet niet of bruno daar een oplossing voor heeft voor je copperjet

Frankie
ken je niet iemand die telfort heeft ?

Frankie
instellingen kan je zo veranderen zijn ook mensen hier met kpn modems(speedtouchen) die hem op alice gebruiken
moet je ff username pw gegevens zoeken op het forum
vpi vci waarden (0 / 35 volgens mij) en routed pppoa dat zijn de 3 dingen die je nodig hebt

bruno001
Frederik schreef:
Kan ik mij beter niet aan wagen, zie: http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1118&highlight=telfort&pid=9293#post_9293

Loop ik het risico dat ik het modem van een ander verkloot.

Frederik,
Klopt dat default op none staat, eronder moet staan ADSLplusauto. Default vast op een andere waarde betekent dat een gebruiker geen lijn krijgt als de kwaliteit ondermaats is, dus is dit standaard niet vastgelegd.
Je kunt je profiel controleren bij max down, en je intrain snelheid staat iets hoger.
Normaal traint de copperjet 10 tot 20 pct lager in als de max down vanwege de overhead.

Als je comfort hebt met een copperjet heeft het geen zin om een andere modem aan te sluiten, dan heb je geen telefoon meer.
Om te testen kun je elk willekeurig modem aansluiten waar een reset naar fabrieksinstelling op zit, dan kun je alles proberen voor je snelheid, of dat een sweex of zyxel is kan alles, zyxel is veel sneller als de copperjet, maar dat kun je goed gebruiken bij easy in combinatie met kpn budget en een voip account bij budgetphone, dan heb je zowel goedkoop uitgaand bellen met voip en een inkomende lijn van kpn die bijna altijd bereikbaar is.
Wil je echt experimenteren met een copperjet, koop er dan een met Alice voatm voor eur 25 op marktplaats, dat kost je geen 75 euro zoals Alice berekent en je hebt een backup als de copperjet de geest geeft.
Kun je ook altijd direct zien of het probleem op de lijn zit of in je eigen copperjet, verder blijf je met die tweede copperjet verzekerd van telefoon als je moet wachten op een andere modem.

gr

Bruno

bruno001
Frederik,

Hier laten ze toch weer een paar steekjes vallen, vaak een probleem in de centrale van KPN, maar daar schiet je weinig mee op.
Je moet hier beslist een klachtenbrief over schrijven aan klantenadministratie van Alice. Zoals beloofd door Willem Gradus wordt dit gecompenseerd voor de tijd dat je geen verbinding heb gehad.
Zorg ervoor dat je voor het retourneren van de modem een verzendbewijs krijgt bij TNT en doe een tracking om te zien dat het aangekomen is. Stuur dat direct mee met je klachtenbrief en mail aan Alice, zodat je niet ook nog gezeur krijgt met incasso van 75 Euro voor een niet geretourneerde modem.

Wel benieuwd of een andere provider zonder problemen de goede snelheid kan leveren, hoor graag wat de oorzaak is geweest, als dat vastgesteld wordt.

Helaas weer een gemiste kans voor Alice.

gr

Bruno

morv
Ik weet niet of ik een nieuw onderwerp moet aanmaken maar ik heb dus hetzelfde probleem.

Meer dan een jaar heb ik een constante downloadsnelheid van 1050KB/s en dat is sinds een paar dagen niet meer dan 300KB/s.

Het was al niet snel maar nu is het echt te traag. Ik heb ook alles al geprobeerd, verschillende pc's, draadloos, enz. maar niets helpt.

Heeft iemand tips of moet ik overstappen?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief