obey-robots.txt
19 Februari 2019, 16:51
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet problemen

rew
MisterSenseo schreef:
4.Probeer een antimalware en antispyware uit te zetten danwel uninstalleren,je hebt het niet nodig,wanneer je een goed-werkende router hebt...........

Dat vind ik onzin. Een firewall beschermt vaak tegen aansluitpogingen van buitenaf en die worden ook door een goed werkende router als de copperjet van ALice tegengehouden.

Een anti- malware/spyware ding, is iets anders. Malware is een stukje software wat je onder het mom van een "plugin" download, maar dat blijkt dan ineens veel meer te doen dan alleen dat ene plaatje/filmpje zichtbaar te maken, maar ook <vanalles wat de maker maar wil>....

Een router kan onmogelijk precies de juiste downloads tegenhouden, en zal dat dus niet doen.

Voor het testen is het natuurlijk wel eens interessant om even zonder die software te testen, maar uiteindelijk heb je het gewoon nodig (als je een windows machine hebt).

TCP_IP
Hmm Ja daar ben ik het ook wel mee eens, de huis-tuin-keuken routers zijn niet ZO geavanceerd dat ze spyware en malware tegenhouden.

Als je een Windows bak hebt heb je alsnog het volgende nodig om het op lange termijn te kunnen blijven draaien:
-Anti spyware
-Anti malware
-Anti virus
-Firewall
-Onderhoudsprogrammaatje (tune-up) of zelf handmatig bijhouden

Blijft Windows Smile
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

rew
En wat mr senseo probeerde te vertellen is dat jou nr 4, de firewall niet nodig is.

Nu is in mijn beleving een firewall een ding wat aanvallen van buiten tegenhoud. Maar als je op een windows machine iets installeert wat pretendeert een firewall te zijn, dan houdt ie ook verbindingen van binnen naar buiten tegen. Als dat werkelijk nodig is (ik gebruik geen windows), dan heb je gelijk dat je het toch nodig is, want ook dat kan je router niet voor je regelen.

Maar wat betreft datgene dat IK een firewall noem, heb je aan je router genoeg.

bruno001
rew,

Het is natuurlijk een verschil of je Windows hebt (helaas zijn dat de meeste gebruikers) of een ander besturingssysteem.
Om te testen kun je alles uitschakelen, maar daarna moet je toch eerst een volledige scan draaien om te zien of er iets nieuws is geinstalleerd. Voor de doorsnee gebruiker is het meestal voldoende om de standaard firewall van de copperjet te gebruiken met windows firewall, maar daarnaast antispy, antivirus en antimalware.
Bij een losse firewall loop je de kans dat windows en alle toepassingen super langzaam worden en daarom ook het advies om voor testen dit uit te schakelen. Een goede regelmatige backup is veel belangrijker, maak tussentijds een recovery set dan hoef je windows niet volledig opnieuw te installeren.
.
Maar deze topic is niet over dit onderwerp geopend.

Het probleem is een instabiele lijn, als de verbinding in huis en de software in orde zijn, komt als optie alleen nog een slechte lijn, die kan door de techniek worden gecontroleerd, wat is de afstand tot de centrale, postcodecheck maar ook met google routeplanner. anders kan de copperjet cache vol zitten, harde reset door de stroom zeer kort te verbreken. Helaas heeft de copperjet geen resetknop en opnieuw opstarten in het menu levert geen verbetering.
Bedenk wel dat deze klacht door de helpdesk wordt opgelost door het profiel naar beneden bij te stellen, omdat dit meestal resultaat heeft, dus dit is het risico van het bellen met de helpdesk.

Bruno

Ferry_Alicewebcare
Soldaatthijs schreef:
Hallo,

ik ben een persoon die weinig van dit allemaal snapt. Ik ben nu 3 uur bezig op dit forum te kijken maar veel snap ik er niet van.

Zoals meestal op dit forum wordt er een topic geopend als er een probleem is, in mijn geval is dat het ook.

De problemen:

1: Me internet valt vaak weg van 4 seconden tot 30 seconden ofzo en er zit volgens mij geen regelmaat aan.

2: Niet vaak meer maar afentoe valt me telefoon weg.

3: Ik heb een ps3 en ik heb daar af en toe een dsn fout op en kan dan helemaal niet online. En heel vaak kunnen vrienden niet bij mij joinen en ik niet bij hun. Dit verschilt tussen spel.

Ik heb het gevoel dat punt 3 niks met alice te makken heeft maar met me router.

Ik hoop dat julllie me kunnen helpen en alvast bedankt.

Hoi Soldaatthijs,

Als je wil kan ik wel even voor je kijken naar de lengte, snelheid etc. Zou je je klantnummer naar mij kunnen sturen in een pm?
Ik zal geen actie ondernemen voordat ik dat met jou besproken heb.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief