obey-robots.txt
16 Februari 2019, 11:13
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheidsverlies?

marcol
[left]Hi Bruno,

Bij Max Down Rate staat 16352000, t.o.v. Rx Bit Rate 8032000 & Rx Attn DR 8292000 dus ongeveer het dubbele.
Is dit goed of slecht?

Max Down Rate is overigens een waarde die ik zelf in lijk te kunnen stellen, het lijkt op een tekstvak....

[/left]
Gewijzigd door marcol op 14 juli 2009, 10:32

bruno001
Hi Marco,
dat is goed nieuws, je profiel is niet naar beneden gezet door Alice, 16 Mbps is eigenlijk het maximum wat stabiel is op een ADSL lijn behalve als je in de centrale zit.
Dit betekend dat de copperjet niet boven 8 kan intrainen, dit is meestal een gevolg van afstand en kwaliteit koper.
Alle aansluitingen controleren en waar mogelijk geknikte kabels vervangen, kijk ook in de ISRA of alles goed is bevestigd. Dan zit je op het maximum wat je kunt halen, temperatuur en grondwater kunnen storen op de koperlijn en daardoor gaat je snelheid omlaag.
Een andere provider levert ook niet veel meer onder deze omstandigheden, misschien door een ander modem, maar ook bij andere provider loop je tegen hetzelfde probleem van slecht koper en afstand.

succes

Bruno

MisterSenseo
En als ik daar even op mag inspelen,als je inderdaad niet verder kunt intrainen dan 8 Mbit is het misschien slim on het Copperjet op ADSL te zetten ipv ADSL2+ dat geeft in de praktijk een veel strakkere verbinding al is hij wat lager.........
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

marcol
Hoi Bruno,

Dan vraag ik mij natuurlijk af hoe het kan dat ik voor het gesprek met TD BBNED, waarin hij aangaf de verbinding te knijpen, een download haalde van 1,1 MB/s, en sindsdien nog maar 700 kB/s. En de 1,1 MB/s was ook stabiel, dat frustreert me juist zo...

De kabels heb ik vandaag vervangen, alleen het ISRA punt krijg ik volgens mij niet open zonder iets te slopen... Of heb je een tip voor me? Modem zit overigens op slechts 30 of 40 cm van ISRA, zonder splitter aangesloten.

Enige andere provider die ik overweeg is Ziggo, kabelinternet schijnt minder gevoelig te zijn voor dit soort grapjes.

in ieder geval bedankt voor jullie hulp zover.

bruno001
Marco,

Ja, schijnt dat BBned nog niet zover is gekomen, als je geen klapperlijn hebt, hoeft je profiel niet naar beneden te worden gezet. Misschen ligt het probleem in een overgevoelige copperjet, kun je een andere modem testen (is dan wel zonder VoDSL) dus geen telefoon, maar elke ADSL2+ modem kan je erin hangen en dan kijken wat je lijn doet.
Je kunt de splitter er eens tussen zetten, kan als filter werken waardoor je lijn stabieler wordt en de copperjet er weer zin in krijgt.
Blijft die andere modem ook op 8Mb hangen, dan krijg je op geen enkele ADSL provider meer, misschien instraling van een andere koperlijn, buren die ook ADSL (net nieuw) hebben?
Je kunt de helpdesk vragen om de lijn te meten, stel dat de lijn toch goed is, kan een andere copperjet helpen, je hoort dat een copperjet na langere tijd gewoon aan vervanging toe is.

anders is je alternatief kabel voor 20 Eurie meer.

succes

Bruno

Kom je er niet uit, is een optie om een mailtje te sturen naar het nieuwe Webcare team, niet geschoten is altijd mis.
Gewijzigd door bruno001 op 14 juli 2009, 23:49

redlek
Volgens mij word er iets vanuit de centrale gedaan. Het zelfde is mij nu ook overkomen en nog steeds het probleem. Voorheen altijd ruim 1.1MB gehad en sinds problemen nog 800KB. deze snelheid had ik nog voordat de monteur geweest was van BBNED. Ik wacht inmiddels nu op de 3nd modem en ga dan weer verder om mijn snelheid terug te vragen. Men heeft iets gedaan zonder dat de snelheid het probleem was en ook ik heb in de modem de zelfde waarden's staan en heeft altijd goed gewerkt

marcol
[left]Gisteren contact gehad met het webcare team, eindelijk heb ik een antwoord waar ik iets mee kan:

Het is zo dat het modem kapot kan gaan als het modem te veel “moeite” moet doen om online te blijven.
Vooral bij een wide open profiel, in combinatie met een grote afstand tussen de woonplaats en wijkcentrale.
Daarom is een downgrade ook noodzakelijk geweest in deze situatie.

Als in eerste instantie het modem vervangen was, zou het weer een tijdje goed werken, maar de problemen zouden terug komen.
Telefonie is een zwaardere belasting voor het modem dan internet verkeer.
Als het wide open profiel ingesteld zou staan, dan zou het modem nog meer moeite moeten doen om de verbinding tot stand te houden tijdens een telefoongesprek.
Misschien heb je er opgelet, maar in die situatie wordt het modem ook erg warm tot bijna heet!

Jouw profiel is zeker wel aangepast.
Configured DMT profile: A2P-D8063-U1024
Dit zie je ook terug bij de Rx Bit Rate.

De Max Down Rate lijkt dus niet de instelling te zijn die het profiel weergeeft.....

Ik heb ervoor gekozen genoegen te nemen met de huidige verbinding, elke 3 weken een nieuw modem is ook geen optie. Cool

Gr.

Marco
[/left]

redlek
@Marco,

De keus om de verbindig te accepteren zoals hij nu is, is natuurlijk jou keuze. maar de vraag blijft waarom het altijd goed gewerkt heeft en nu in eens niet meer, zegt dit dan ook iets over de kwaliteit van de modem.... als het te hard moet werken dan ga het kapotCool...ik heb dan zoiets van zet dan de Rx Bit Rate op 12 i.p.v. van wide open en niet op vast 8.
Bij mij is het zo dat de modem vervangen was en het probleem nog niet opgelost was, dan lijkt het mij niet aan de modem te liggen en ook niet aan de afstand want ik heb nog steeds het probleem, het weg vallen van de verbindingen.
Maar goed... ik laat alles nog open en hoop op een goede afloop.
Gewijzigd door redlek op 15 juli 2009, 12:58

marcol
[left]Hoi Redlek,

Volgens Alice heeft dit te maken met het feit dat de modem constant een snelheid probeert te halen die niet mogelijk is. I.c.m. telefonie is dit een extra zware belasting en gaat de modem dus na verloop van tijd kapot.
In mijn ogen een plausibel verhaal (uiteraard zegt dit ook iets over de kwaliteit van de modem, maar helaas is het de enige VODSL variant, dus heb je geen vergelijkingsmateriaal).

Dat het eerst goed heeft gewerkt, heeft dus te maken met het gegeven dat de modem er langzaam aan kapot gaat.

Ik heb overigens van Alice de optie gekregen om de lijn weer Wide Open te laten zetten, maar heb er zelf voor gekozen om m'n modem te sparen Grin

Gr.

Marco[/left]
Gewijzigd door marcol op 15 juli 2009, 13:13

marcol
[left]Update;

In overleg met Alice Webcare heb ik er toch voor gekozen om eens te kijken wat er gebeurt met een 10 Mbit profiel.

Het stabiele resultaat:
519262342

Nu nog even afwachten wat er gebeurt als we een lang telefoongesprek voeren, maar vooralsnog ziet het er gunstig uit voor een afstand van ca. 2.495 meter tot de centrale.[/left]
Gewijzigd door marcol op 17 juli 2009, 11:20

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverlies?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief