obey-robots.txt
21 Februari 2019, 07:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Downloadsnelheid, is deze normaal?

burgkop
MisterSenseo schreef:
Graag gedaan hoor.

Voor de rest is er niet heel veel wat er veranderd kan worden behalve dat je alle stekkerverbindingen extreem goed kunt nakijken,daar is Alice erg gevoelig in.

Ikzelf download ook bij nieuwsgroepen en ik zit boven de 2000 kb/sec maar ik zit dan ook vrijwel in de centrale.
Helaas zijn er nergens rechten te ontleden,Alice geeft een snelheid TOT 20 Mbit en als je de helft haalt en er niet steeds afknalt is er weinig aan te doen.

Succes,MisterSenseo

In mijn geval maakt standje 7 niets uit, blijf rond de 960 KB/s zitten.
Jammer.
Ja, is bekend dat de providers zeggen TOT, zitten ze altijd veilig.
Als je glasvezel hebt, moet het wel drastisch hoger zijn, maar ja, heb ik niet.
Over het algemeen toch sneller dan bij Online.

Nu nog het downloaden uit nieuwsgroepen, moet dat nu wel gewoon kunnen of niet?
Hoe kan ik daar uit downloaden als hij zo aan het gek doet, van hoog naar 0?
Alleen daar want voor de rest, ik gebruik veel Rapidshare.com, is het aardig stabiel, uiteraard tot de limit, dan stort de boel ook in elkaar en stopt het downloaden geheel of naar 25 KB/s

MisterSenseo
Tja ik heb totaal geen enkel vertrouwen in het Copperjet modem maar als je Comfort hebt zul je wel moeten,helaas.
Ik heb persoonlijk heb dus ook weinig ervaring met CJ modem,maar wat ik van anderen zie is dat juist aangeraden wordt naar nieuwsgroepen over te stappen omdat torrents e.d helemaal een crime schijnt te zijn.
Volgens o.a BMP moet het heel erg goed te doen zijn,en ook mijn schoonpa downloadt via nieuwsgroepen op CJ modem en dat gaat prima dus waar de kneep zit weet ik niet.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

BMP
burgkop schreef:
BMP schreef:
Downloaden uit nieuwsgroepen gaat hier niet goed, waarom mag dat eigenlijk niet?

Van wie mag dat niet dan?

Het mag best hoor, maar dan heb ik het alleen maar over muziek en films, en uitsluitend voor eigen gebruik,..... software waar je normaal gesproken voor dient te betalen is een ander verhaal, dat is dus wel per wet verboden.

BMP Smile

Van Alice, zover ik begreep bij overzichten van een vergelijkingssite.
Is dat niet geblokkeerd dan?
Als zoon op zijn Laptop thuis zit werkt het perfect met 2000KB/s bij Telfort dus.
Bij mij met dezelfde laptop gaat het steeds vanaf 1000 KB/s en loopt terug naar 000.
Als je een poos wacht begint hij weer bij 1000 KB/s en loopt dan weer terug naar 0.
Dit blijft zo door gaan, dus erg irri. maar dat schreef ik al eerder.
Gewone downloads elders dan nieuwsgroepen gaat meestal met 950 KB/s

Nee dat is niet geblokkeerd, mag best hoor ik heb geen enkel probleem, maar het lijkt me meer dat je een klapperlijn hebt, zit het modem wel dicht bij het isra punt?

BMPSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

BMP
Ikzelf download ook bij nieuwsgroepen en ik zit boven de 2000 kb/sec maar ik zit dan ook vrijwel in de centrale

ja das handig , dan blijft de senseo mooi op temperatuur Pfft

burgkop
BMP schreef:
burgkop schreef:
BMP schreef:
[quote]Downloaden uit nieuwsgroepen gaat hier niet goed, waarom mag dat eigenlijk niet?

Van wie mag dat niet dan?

Het mag best hoor, maar dan heb ik het alleen maar over muziek en films, en uitsluitend voor eigen gebruik,..... software waar je normaal gesproken voor dient te betalen is een ander verhaal, dat is dus wel per wet verboden.

BMP Smile

.........Nee dat is niet geblokkeerd, mag best hoor ik heb geen enkel probleem, maar het lijkt me meer dat je een klapperlijn hebt, zit het modem wel dicht bij het isra punt?

BMPSmile
In mijn geval kan dat niet, lijn komt midden in de kamer (tje - is al klein) uit.
Daar kan ik het modem en de router absoluut niet bij kwijt.
Ik zit al 10 jaar zoals ik nu zit,
Kabel onder de vloer door, een meter of 6 naar het modem.
Toen de lijn werd vrijgegeven is KPN hier geweest om te meten.
Ik weet het getal niet meer, alleen dat het iets hoger was dan de norm.
Hij heeft ook op de interne kabel gemeten, was volgens zeggen ook goed.
Als hoefde hij het niet, ging alleen om het hoofd-aansluitpunt, wat KPN betrof, logisch.
De splitter zit wel op dat isra punt. Zou ik ook bij het modem kunnen doen, maar heb ik indertijd dubbele kabels heen getrokken.
Later kreeg ik weer een modem wat geen splitter nodig had, nu weer wel.
Wanneer ik grote bestanden binnenhaal, zeg maar dvd's, dan is de snelheid vrijwel altijd boven de 900 KB/s.

Uit nieuwsgroepen - met dezelfde bekabeling - ging met Online wel, zoon deed het hier wel eens op mijn computer..
Eigenlijk nooit op de snelheid gelet, komt ook dat ik het heel weinig gebruik, is mij te ingewikkeld zeg maar.

BMP
Stuur even een PB naar ferry van Alice webcare die zit hier op het forum en leg hem het probleem even voor dat je denkt een klapperlijn te hebben.

Geef hem in die PB gelijk je NL******* klantnummer even dan kan hij even in je modem kijken, misschien moet je profiel iets lager (iets lagere download) om je lijn stabiel te laten werken.

BMP
Gewijzigd door BMP op 16 september 2009, 16:25

burgkop
BMP schreef:
Stuur even een PB naar ferry van Alice webcare die zit hier op het forum en leg hem het probleem even voor dat je denkt een klapperlijn te hebben.

Geef hem in die PB gelijk je NL******* klantnummer even dan kan hij even in je modem kijken, misschien moet je profiel iets lager (iets lagere download) om je lijn stabiel te laten werken.

BMP

Gedaan, bedankt.
Even afwachten dus.
Gewijzigd door BMP op 16 september 2009, 16:25

burgkop
BMP schreef:

BMP

Het antwoord is dat ik het eerst - telefonisch - bij klantenservice moet melden.
Dat wordt weer aan langdurig iets, dus duur neem ik aan.
Noem ik geen service als dit niet eens per mail kan. Angry
Niet dan?
Is er nog een andere optie om iets te controleren met een of ander progje?

BMP
Ja zo hoort het normaal gesproken ook, is mijn fout ik meende dat je al had gebeld met de ks, een vergissing van mijn kantAngry

Dus eerst even bellen, kom je daar niet verder mee dan kan je het via dit forum proberen Smile

Succes.

BMPSmile

bruno001
Fred?
Ook bij het testen met de ks is het een eerste vereiste om eerst alle afstanden zo gunstig mogelijk te maken, ook als het betekent dat je tijdelijk de copperjet vlak bij het ISRA punt moet aansluiten en de PC met de rode crosskabel zonder router.
Er kunnen een aantal factoren in huis zijn die een negatieve invloed hebben, vooral de copperjet is daarvoor erg gevoelig.
Alles met de originele kabels, zo kort mogelijk en dan testen met het downloadbestand van BBned van 1000 Mb.
Eventueel in de ISRA rood en blauw omwisselen en nog eens testen.
Copperjet resetten door de stroom er even heel kort vanaf te halen 1 tel is genoeg, dan is de cache geschoond.

Als alle pogingen binnenhuis niet werken, is de volgende stap ks, maar indien het vermoeden bestaat van een klapperlijn wordt je profiel verlaagd en zit je voor de toekomst vast aan een lagere snelheid. Dus wees voorzichtig met de ks, terug omhoog zetten is iha geen optie.

Levert Alice voldoende snelheid bij de korte kabels, is het je eigen beslissing om langere kabels met een lagere snelheid te gebruiken.

Ik heb zelf een afstand van 20 cm, maar de ISRA is 5 meter verplaatst met originele KPN kabel, dus er zijn wel mogelijkheden.

succes

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downloadsnelheid, is deze normaal?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid van 197 KByte/sec normaal?? Snelheid 17 27 februari 2011, 15:16
3e maal storing deze maand Storing 1 12 december 2010, 17:17
Lagere downloadsnelheid bij draadloos WL-312 300N Snelheid 5 14 september 2009, 12:49
Downloadsnelheid gehalveerd Algemeen 32 01 januari 2009, 13:35
Wie heeft er al een factuur gehad? (en klopt deze ook ...) Helpdesk 17 02 januari 2008, 18:26
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief