obey-robots.txt
24 April 2019, 00:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding zonder ZIPB

bheijden
Beste mede forummers,

Eerst mijn situatie thuis...
Windows 2003 machine met Exchange 2003, DNS, DHCP, RAS
hieronder hangen 3 vista machine's waarvan een draadloos.
Draadloos router is een linksys wrt54g.

Alice copperjet is aangesloten op de WAN port van de linksys, als ik ZIPB aanzet in de copperjet is mijn server bereikbaar van buitenaf en ik kan internetten Smile

Als ik nu ZIPB uitzet en ik zorg dat de linksys het ip adres via dhcp van de copperjet krijg (172.19.3.2) dan kan ik dus niet meer internetten... beetje vreemd vind ik.

Ik heb al de ipadressen statisch gemaakt, andere dns servers maar niets werkt....

Nu is de makkelijkste manier om ZIPB aan te zetten, maar na een stroomuitval is de ZIPB instelling weg en moet ik deze opnieuw instellen, nu is dat niet veel werk maar ik gebruik die 2003 machine ook als vpn server zodat ik ook onderweg of op vakantie gewoon bij mijn data kan komen... de 2003 machine start na een stroomuitval weer opnieuw op.

Dus ik wil alles gewoon met portforwarding gaan instellen want die blijven wel staat na een stroomuitval volgens mij.

Wie weet waar ik moet zoeken of maak ik het mezelf weer eens te moelijk Smile
Gewijzigd door bheijden op 21 oktober 2009, 22:03

bruno001
Als de copperjet op de WAN poort van de linksys is aangesloten, moet de DHCP van de linksys het achterliggende netwerk van adressen voorzien in de range van de linksys. De computers moeten naar buiten toe de linksys als gateway hebben en de linksys moet de copperjet als gateway hebben. Mogelijk nog forwarding in de linksys instellen naar je server.

Gezien je opstelling neem ik aan dat je dit cryptische stukje kunt volgen.

gr

Bruno

bheijden
Het is me gelukt hoor.

Ik heb de alice modem naar de fabrieksinstellingen gezet, de linksys ook, dan alles van voor af aan aangesloten en nu werkt het wel.

Een beetje hakken met de botte bijl zeg maar.....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding zonder ZIPB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief