obey-robots.txt
12 December 2018, 20:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

van KPN IPB naar Alice Comfort > NLS a 100 euro?

ivo
L.S.,

Ik heb nu KPN Internetplusbellen, ik ben voornemens over te stappen naar Alice Comfort.

Mijn jaarabonnement loopt 13-05-2010 af, opzegtermijn 1 maand.

Welke opleverdatum kan ik het beste bij Alice kiezen? Ik begrijp dat ik het beste mijn KPN IPB kan opzeggen nadat Alice is opgeleverd, geldt dan ook dat ik pas moet opzeggen nadat mijn nummer is geporteerd?

Kan Alice mijn huidige verbinding overnemen? Dat is immers een ADSL lijn (weliswaar digitaal) of moet ik hier ook gebruik maken van de NewLineService a 100 euro?

Alvast bedankt voor uw reactie.

edit: copy/past van bbned.nl, overstappen moet dus kunnen zonder NLS:

Ik heb DSL via provider X en ik wil graag naar provider Y. Kan ik overstappen?
Ja, dat kan. U kunt overstappen van zowel KPN naar BBned, een Telco-Telco migratie. Overstappen binnen BBned, van de ene naar de andere (BBned)provider, is een ISP-ISP migratie. Voor beide overstappen heeft u uw service ID nodig (ook wel lijnbenaming genoemd). Die kunt u opvragen bij uw huidige provider. Hiermee kunt u een aanvraag doen bij een van onze partners met het verzoek tot overname van uw huidige DSL verbinding. Let hierbij op dat u uw huidige abonnement nog niet opzegt. Als u dit wel doet loopt u het risico dat uw lijn niet meer overgenomen kan worden omdat er al een opzegging voor in gang is gezet.
Gewijzigd door ivo op 14 februari 2010, 16:18

Ferry_Alicewebcare
Beste Ivo,

Alice kan een lijn die in opzegging is niet migreren, er komt dat een soort van blokkade op de lijn te staan. Wij raden ten alle tijden aan het abonnement van de huidige provider pas op te zeggen, nadat de Alice verbinding opgeleverd is. Als de lijn in opzegging is, wordt de aanvraag aan Alice zijde geannuleerd en kunnen we pas leveren als de huidige provider van de lijn is.

Migreren is voor ons dus zeker mogelijk, maar wel met de voorwaarde dat de huidige provider (en de telefoonlijn) nog actief zijn. Als oplever datum zou ik 13 mei 2010 aanhouden. En zodra Alice dan geleverd is (en, indien je dit wenst, wij het telefoonnummer van de huidige provider overgenomen hebben) dan pas de huidige provider opzeggen. Je hebt dan 1 maand dubbele kosten, maar dan weet je in ieder geval zeker dat de overdracht van de actieve telefoonlijn goed gaat en het is goedkoper dan de NLS (New Line Service, activeren van de analoge lijn) die inderdaad €99,- kost.

Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben, dan hoor ik ze graag!

edit MisterSenseo: Wel goed opletten bij porteren van telefoonnummer dat beide abonnementen op identiek dezelfde naam staan anders gaat het porteren mis...........WinkWinkWink
Gewijzigd door MisterSenseo op 19 februari 2010, 15:03

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van KPN IPB naar Alice Comfort > NLS a 100 euro?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief