obey-robots.txt
23 Februari 2019, 12:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Diverse vragen m.b.t. Alice Comfort

MisterSenseo
Dat wijzigen van IP gebeurt niet zo vaak hoor,ik heb toen ik bij Alice zat niet één keer een verandering meegemaakt nadat het vaste IP's werden.
BMP zei eerder dat het iets van ¾jaar was maar volgens mij was het al 1½ jaar.
Doet er niet toe maar het is al een poosje hihi.
En natuurlijk is het mogelijk een router met SIP aan te sluiten en dan je eigen VOIP te bouwen,heb ik zelf al die tijd gehad want ik had Alice Easy.....Smile
Alleen had ik van de eerdere Tiscali tijd een ZyXEL modem met SIP ingebouwd,werkte feilloos.

Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Yes
[b]

Ik bedoelde niet dat ik met de telefoonaansluiting op het modem een VoIP verbinding wil maken maar met bv een router achter het modem die sip-accounts ondersteunt. Dat is normaal zondermeer mogelijk omdat VoATM (VoDSL) en VoIP elkaar niet in de weg zitten. VoATM geschied over een virtueel netwerk dat NAAST je internet verbinding over ADSL loopt.

Maar omdat het hier even tersprake kwam en het inmiddels bijna een jaar geleden is dat ik het geprobeerd heb, teste ik het voor de zekerheid vandaag nogmaals en het blijkt dat poort 5060 inmiddels wel vrijgegeven is. Ik kan dus nu ook mijn andere telefoonnummers via de Alice verbinding gebruiken en heb ze allemaal weer netjes op mijn ISDN centrale aangesloten.

Alice bedankt.

Naast mijn VoDSL telefoonlijn heb ik o.a. nog 5 SIP abonnementen aan mijn Asterisk server hangen. De configuratie draai ik al vanaf begin 2008 probleemloos op mijn Alice lijntje. Ik ben nog nooit tegen geblokkeerde SIP poorten aangelopen.

Wat dat betreft verdient Alice inderdaad een pluim Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Danny
Bedankt voor de reacties. Ik ga lekker aan slag om een ISP overstap te regelen Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Diverse vragen m.b.t. Alice Comfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief