obey-robots.txt
22 April 2019, 22:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telefoon gesprek valt weg

wga
Ook ik heb problemen met de telefoonverbinding. Soms gaat het goed, maar meestal wordt de verbinding verbroken. Zeeeeeeeer irritant, want je hebt het inderdaad niet zo snel in de gaten. Heb mijn modem gereset, maar heeft niet geholpen. Wat kan ik het beste doen (misschien overstappen naar andere provider)?

bvd

BMP
Dat is wel erg drastisch om gelijk over te stappen Smile

Als je nou eerst eens belt met de klantenservice en het probleem voorlegt, misschien is het modem niet helemaal 100 %

BMP Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

wga
Hallo BMP. Dat is ook een probleem omdat de verbinding telkens wordt verbroken. Eindelijk had ik iemand aan de lijn en vroeg of ie me terug kon bellen wanneer de verbinding zou worden verbroken. Dat kon niet (???????) Vervolgens werd de verbinding weer verbroken en kon ik weer opnieuw beginnen. is dat customer service??? Dit houdt in dat ik dat dure nummer met mijn mobiel moet gaan bellen of bij een ander met een ander vast toestel bellen. Wanneer ik al de reviews lees over dit probleem heb ik weinig vertrouwen dat het opgelost word. Ik heb ook geen zin om 2 weken op een monteur te wachten. Ook in mijn modem zit iets los, wanneer ik lees in dit forum dat dit volgens de td normaal is en dat er oude modems worden vervangen door andere oude modems met dezelfde klachten dan vergaat mij de moed al om hier energie in te steken. Ik hoop dat je het begrijpt, ben een beetje gefrustreerd.
Wanneer het probleem makkelijk op te lossen zou zijn (daar hoopte ik op) dan zou ik niet zo snel aan een andere provider denken.

gr

elloco
Dit probleem heb ik ook gehad, en inderdaad zeer irritant.

Zit je te bellen met een of ander instantie en plots weg verbinding.

Bij mij lijkt het opgelost te zijn door een nieuwere firmware te installeren, en ik bel nu al een paar manden storingsvrij.

Mogelijk is dit ook voor u de oplossing.

BMP
wga schreef:
Hallo BMP. Dat is ook een probleem omdat de verbinding telkens wordt verbroken. Eindelijk had ik iemand aan de lijn en vroeg of ie me terug kon bellen wanneer de verbinding zou worden verbroken. Dat kon niet (???????) Vervolgens werd de verbinding weer verbroken en kon ik weer opnieuw beginnen. is dat customer service??? Dit houdt in dat ik dat dure nummer met mijn mobiel moet gaan bellen of bij een ander met een ander vast toestel bellen. Wanneer ik al de reviews lees over dit probleem heb ik weinig vertrouwen dat het opgelost word. Ik heb ook geen zin om 2 weken op een monteur te wachten. Ook in mijn modem zit iets los, wanneer ik lees in dit forum dat dit volgens de td normaal is en dat er oude modems worden vervangen door andere oude modems met dezelfde klachten dan vergaat mij de moed al om hier energie in te steken. Ik hoop dat je het begrijpt, ben een beetje gefrustreerd.
Wanneer het probleem makkelijk op te lossen zou zijn (daar hoopte ik op) dan zou ik niet zo snel aan een andere provider denken.

gr

Mja zelf weten, maar een wisseling kan nog wel tot grotere frustraties leiden, gewoon met een mobiel naar de ks bellen, en melden dat je niet normaal via alice kan bellen,
kosten van die gesprekken noteren en dmv een klachten brief kosten declareren, als het terecht is worden die normaliter gewoon vergoed.

Echt overstappen kan wel veel meer ellende geven, en dat is niet een specifiek alice probleem maar meer algemeen, en vooral met telefonie is het veel lastiger om een probleemloze overstap te krijgen.

Gr BMP Wink

wga
Als nieuwe firmware de oplossing is..........maar hoe krijg ik die binnen? gaat dat via de KS of moet er een techneut komen of kan ik het zelf installeren?

bvd

BMP
De bovenste in de download sectie, er zit een handleiding bij.

http://alice.gebr...p?cat_id=3

Maar dat is geen garantie dat het probleem weg is, ik heb op mp een gebruikte copperjet gekocht en die als reserve, die bleek beter dan het alice modem wat inmiddels al is vervangen, en nu geen belproblemen meer.

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.

Succes BMP

Ps:

De inlog WW kan je ook op het forum vinden, gebruik de zoekfunctie.
Gewijzigd door BMP op 21 augustus 2010, 10:33

elloco
WGA ik heb de firmware van :

http://www.allieddata.com/eur/
Support--- Downloads ---Copperjet----modem zoeken die voor u van toepassing is ---voor mij was de Copperjet_1616 2P ---Cofiguration---VoATM---Annex_A ---Firmware ---
cjt-r6_routerplus_voatm_adsl2-061137sr.tbi

Dat was dus mijn nieuwste firmware, dat heb ik dus in mijn modem geinstalleerd en sinds dien heb ik geen telefoon problemen meer.

Dus voor mij was dat de oplossing, ik vermoed dat al die oude modems die Alice levert aan de klanten een erg verouderd firmware hebben die waarschijnlijk niet meer voldoen aan de normen van de huidige tijd.

Nogmals voor mij was dit de oplossing, voor u is het afwachten , maar nooit geprobeert is altijd misgeschoten.

Suc6s.

wga
hallo avatar,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb de firmware gedownload, maar kan het bestand niet openen (.TBI). Met welk programma kan ik dit openen?

bvd

elloco
Dat kan je via je modem.

Dus in je modem inloggen en daar kom je ergens de optie firmware update.

Op dit moment kan ik zelf niet inkijken in mijn modem, ik ben mijn wachtwoord die ik had ingevoerd vergeten en kom momenteel niet meer in.Frown

Komt wel goed, maar nu kan ik je niet helpen, maar de heren van dit forum wel zeer zeker.

Groetjes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon gesprek valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
wachtwoord telefoon Instellingen 1 11 februari 2012, 21:14
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief