obey-robots.txt
26 April 2019, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Ben echt radeloos........

jamylo
Wie oh wie kan mij a.u.b. helpen, want ik ben echt radeloos. Het is een lang verhaal, maar hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen.
Al een aantal jaren ben ik klant bij Alice, ik maak gebruik van Alice Comfort. Er is al regelmatig iets mis gegaan met de telefoonverbinding (viel vaak ineens weg tijdens gesprek, of langere tijd geen verbinding) dus mijn ervaringen waren altijd al niet echt positief geweest, maar toch bleef ik klant omdat ik verder redelijk tevreden was.
Maar nu komt het: eind juli van dit jaar ben ik verhuisd en heb ruim van tevoren aan Alice mijn nieuwe adres doorgegeven. Er werd me verteld dat Alice Comfort op 27 augustus op het oude adres zou worden afgesloten en op 28 augustus op het nieuwe adres zou worden aangesloten.
Op 28 augustus installeerde ik m’n telefoon, maar bleek geen verbinding te hebben. Ditzelfde gold ook voor internet. Later op de dag nog eens geprobeerd, maar nog niks. Gebeld met Alice en wat kreeg ik te horen: “Ja, het is heel erg vreemd, maar uw aanvraag is geannuleerd”. Verbaasd vroeg ik hoe dit kon, maar daar kon men mij geen antwoord op geven. Toen werd me de snuggere vraag gesteld: “Zal ik hem dan maar weer opnieuw aanvragen?”. Nou, lijkt me wel hè. Toen kreeg ik te horen dat het nog wel even kon duren voordat alles verwerkt zou worden, de datum 21 september werd genoemd. Ik zei dat ik hier niet mee instem. Zij hebben een fout gemaakt, hoef ik niet de dupe van te worden. Er zou een versnelde aanvraag worden gemaakt en ik moest over een dag of 4-5 maar weer eens bellen.

Op 1 september heb ik weer contact opgenomen om te vragen wat de status was. Het antwoord was: “We zijn er nog hard mee bezig”. Ik moest nog maar even afwachten en men zou mij eind van de week zelf bellen met de laatste stand van zaken.

Op 6 september maar weer eens gebeld, omdat ik niet was teruggebeld. Ik vroeg naar de status en waarom ik niet ben teruggebeld. Als eerste kreeg ik te horen dat ze geen afspraken maken over terugbellen…………?? Verder kreeg ik het volgende te horen: ze hebben de aansluiting nog niet kunnen verwerken, want er zou sprake zijn van een systeemfout. Dit zou bijna nooit voorkomen (??). Elke keer als ze de aanvraag in het systeem willen zetten, schijnt hij meteen geannuleerd te worden. Ik kreeg te horen dat het probleem is doorgestuurd naar Italië voor verder onderzoek. Toen ik vroeg hoelang dit nog kan duren, kreeg ik als antwoord: “Dat kan niemand u zeggen, dat hangt van Italië af”. Intussen was mijn irritatieniveau gestegen naar een dikke 10 en ik deed toen de uitspraak: “Misschien dat ik dan maar naar een andere provider moet overstappen”. Als antwoord kreeg ik: “Ja, misschien dat u dat maar beter kan doen”. De medewerker bedoelde dit niet negatief, maar doelde erop dat ook hij niet wist wat hij met de hele situatie aanmoest.

Diezelfde dag heb ik nogmaals Alice gebeld, deze keer om mijn contract op te zeggen. Er werd me gezegd dat het contract op 4 oktober zal aflopen. Ik zei toen dat ik aanneem dat ze in de tussentijd verder geen automatisch incasso gaan doen, want ik betaal nu voor iets wat niet geleverd gaat worden. Er werd me verteld dat ik dit zelf achteraf maar moet gaan verhalen. Lekker allemaal, zij maken de fout en ik mag de ellende oplossen.

Op 7 september (dus 1 dag na mijn opzegging bij Alice) heb ik contact gehad met een andere provider om daar klant te worden. Na het opgeven van mijn adres en telefoonnummer kreeg ik te horen dat ze mijn telefoonnummer niet gekoppeld krijgen aan mijn adres. Ik moest maar weer contact opnemen met Alice.
Om een lang verhaal kort te maken, wat blijkt er nu aan de hand te zijn: Alice heeft mijn verhuizing nog niet doorgevoerd, waardoor mijn telefoonnummer nog gekoppeld is aan mijn oude adres. Hierdoor is het voor mij dus niet mogelijk om naar een andere provider over te stappen.
Alice heeft in het telefoongesprek van 7 september gezegd dat ze de volgende dag aan het probleem gaan werken (dus op 8 september) en mij binnen 48 uur door iemand van hun terug laten bellen om de laatste stand van zaken te laten horen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik hier totaal geen vertrouwen. Vandaag is de laatste dag dat ze me nog kunnen bellen, maar hoop heb ik niet meer.
Ik ben dan ook echt radeloos en baal er enorm van dat ik al 2 weken zonder vaste telefoon en internet zit en er voorlopig ook nog geen uitzicht is op telefoon en internet. Ten eerste omdat Alice de verhuizing niet heeft doorgevoerd en ten tweede omdat het bij een nieuwe provider toch altijd wel een week of 4 duurt voordat je daar aangesloten kan worden.
Inmiddels lopen de mobiele kosten (pre-paid) flink in de papieren, inmiddels al zeker voor € 45,- aan Alice verbelt en dan heb ik het nog niet eens over de privégesprekken die ik nu met m’n mobiel moet voeren. Ben verder afhankelijk van anderen om bij hun te kunnen internetten.

Wie oh wie kan mij a.u.b. helpen??? Want ik ben echt radeloos en kan geen kant op.
In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Gewijzigd door jamylo op 09 september 2010, 13:07

h_henkie
Hoi,
Jee wat een drama. Ik heb Ferry van het webcare team gewezen op dit. Misschien kan hij wat beteken.
groet

Ferry_Alicewebcare
Beste Jamylo,

Wat een vervelend verhaal, mijn excuses voor deze situatie.
Ik wil graag even kijken wat ik voor jou kan doen.

Zou je mij jouw klantnummer kunnen mailen?
Deze kan je mailen naar: ferry@nl.alice.nl.
(Graag ook even kort bij vermelden dat je op dit forum gepost hebt.)

@h_henkie: bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Ferry

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ben echt radeloos........', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Radeloos Klacht over Alice 12 13 oktober 2009, 20:35
Alice klantenservice-bestaat dat echt? Helpdesk 18 15 januari 2009, 21:57
ze zijn echt helemaal van de pot gerukt Opleveringsproblemen 12 08 april 2008, 20:15
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief