Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Storing in verbinding (lijn onstabiel)
|
Alex |
Geplaatst op 20 september 2010, 17:24
|

Superbeheerder

» @home |
» Postcode 1000 AA |
» D-Link Dir855 |
|
Berichten: 304
Lid sinds: 20 aug 2007
|
@ Marloes, twee identieke berichten verwijderd. 1x posten is voldoende.
|
|
|
|
mailpim |
Geplaatst op 20 september 2010, 17:29
|

Activiteit

Berichten: 120
Lid sinds: 06 feb 2010
|
Marloes schreef:
...IK RAAD IEDEREEN AF internet of telefonie bij ALICE af te nemen. ...
Hoofdletters komt schreeuwerig over en dus vervelend te lezen. Neem eens contact met Nexagon of Ferry op dit forum op. Leg je verhaal kort uit en misschien kunnen deze je helpen.
|
|
|
|
mailpim |
Geplaatst op 20 september 2010, 17:51
|

Activiteit

Berichten: 120
Lid sinds: 06 feb 2010
|
Marloes schreef:
Ook ik heb sinds juli ( dus nu bijna 3 maanden) geen internet en telefonie.
Inmiddels meer dan 10 maal een klacht ingediend en inmiddels 3 modems verder zeggen ze dat het komt door een instabiele lijn.
Dat kan zo zijn maar ik vind dat ik als klant mag verwachten dat het binnen een redelijke termijn wordt opgelost.
Als ik bel ligt de telefoon er ineens uit. Of ik kan helemaal niet bellen. Ook internet doet het regelmatig niet en is traag.
De service van Alice is ronduit slecht te noemen. Ze hanteren een termijn van 5 dagen dat je terug gebeld wordt of dat er iets aan het probleem wordt gedaan maar dat maken ze nooit waar. Ik ben nu al 3 maanden aan het bellen en ben ik al die tijd 1 keer terug gebeld en toen zeiden ze dat het probleem moest zijn opgelost wat echter niet het geval was.
IK RAAD IEDEREEN AF internet of telefonie bij ALICE af te nemen.
Lijkt goedkoop maar doordat je nooit kan bellen heb je torenhoge mobiele kosten en alleen al naar het bellen van het nummer van Alice a 15ct per minuut ben je vermogens kwijt en uiteindelijk kom je geen stap verder.
-Heb je het witte avm modem of een copperjet 1616?
-Zit dit modem direct op je isra punt aangesloten met een kabel korter dan 2mtr
-Zijn de splitters verwijderd tussen deze aansluiting of zitten die er nog wel tussen?
-Wat is je afstand tot de centrale? http://pcdb.bbned.nl
-In juli klant geworden of al eerder, als het eerder was heb je toen altijd probleemloos een alice verbinding gehad?
-Is er al eens een monteur geweest om de lijn door te meten?
gr
|
|
|
|
Marloes |
Geplaatst op 20 september 2010, 18:07
|

Activiteit

Berichten: 4
Lid sinds: 20 sep 2010
|
Heb mijn antwoorden in het vet erachter gezet! Bedankt voor je reactie!!
Heb je het witte avm modem of een copperjet 1616? Heb een grijs met oranje modem
-Zit dit modem direct op je isra punt aangesloten met een kabel korter dan 2mtr Alles zit direct op de ingang aangesloten
-Zijn de splitters verwijderd tussen deze aansluiting of zitten die er nog wel tussen? zitten geen splitters tussen
-Wat is je afstand tot de centrale? http://pcdb.bbned.nl zit direct aangesloten
-In juli klant geworden of al eerder, als het eerder was heb je toen altijd probleemloos een alice verbinding gehad?ben 2 jaar klant en nooit problemen gehad, aan aansluiting is niets veranderd door mij. Ik heb op advies van Alice nu tot 3 maal toe alle kabels vervangen en het modem
-Is er al eens een monteur geweest om de lijn door te meten? Nog nooit monteur geweest heb ik nu al weken om gevraagd.
De lijn is ook niet geruisloos. Lijkt net of je water hoort lopen door de telefoon. Je hoort het modem ook als ik probeer te bellen aan en uitspringen maar ook als we niets doen. Alice geeft aan instabiele lijn en dat het een probleem is dat zij moeten oplossen maar dat lukt dus nog niet
Hoop dat ik je voldoende informatie heb gegeven
Groeten Marloes
|
|
|
|
mailpim |
Geplaatst op 20 september 2010, 18:21
|

Activiteit

Berichten: 120
Lid sinds: 06 feb 2010
|
Marloes schreef:
-Wat is je afstand tot de centrale? http://pcdb.bbned.nl zit direct aangesloten
Neem aan dat je niet in de centrale woont via die site kan je je postcode invoeren en dat wordt er een hemelsbreede meeting gedaan van de afstand.
Ik zeg: nexagon even vragen, deze is als ik me niet vergis van BBned. De lijnprovider van Alice.
Gewijzigd door mailpim op 20 september 2010, 18:24
|
|
|
|
Thundercat |
Geplaatst op 20 september 2010, 18:50
|

Activiteit

Berichten: 80
Lid sinds: 23 jun 2009
|
Dankzij wat hulp hier en daar nu weer even telefoon in ieder geval en traag internet, maar het werkt even en dat is in afwachting van een monteur in ieder geval iets. Dankzij een ander forumlid (zal zijn naam niet direct noemen voor hij overspoeld wordt) die als je hem met respect behandeldt, heel behulpzaam blijkt te zijn. Waarom is hij eigenlijk geen admin op de site hier of net als Ferry een webcare medewerker??
@ Marloes, wacht even geduldig af hier op dit deel van het forum en hou je klantennummer in de buurt! Ik heb zo'n gevoel dat..............................
Gewijzigd door Thundercat op 20 september 2010, 19:02
|
|
|
|
Marloes |
Geplaatst op 20 september 2010, 19:13
|

Activiteit

Berichten: 4
Lid sinds: 20 sep 2010
|
@Mailpim
Niet goed gelezen . Afstand is 611 meter.
Overigens vermoed ik dat dat het probleem niet kan zijn. Heb namelijk bijna 2 jaar internet en telefonie via Alice en nooit problemen gehad tot een maand of 3 geleden.
Groet Marloes
|
|
|
|
nexagon |
Geplaatst op 20 september 2010, 22:56
|

Activiteit

Berichten: 162
Lid sinds: 28 nov 2007
|
Komt goed.
Lijn ziet er redelijk uit monteur moet daar maar even meten
Je heb een PB
|
|
|
|
Marloes |
Geplaatst op 21 september 2010, 17:32
|

Activiteit

Berichten: 4
Lid sinds: 20 sep 2010
|
monteur is ingepland
Thanks!!
|
|
|
|
Thundercat |
Geplaatst op 22 september 2010, 19:48
|

Activiteit

Berichten: 80
Lid sinds: 23 jun 2009
|
Vandaag zowel KPN als monteur van BBned over de vloer gehad (separaat), lijnmetingen werden glansrijk doorstaan. Vreemde is wel dat er bij een zgn. wide open profiel een "klapperlijn" optreed.
Vooralsnog nu op 8mb gezet (ook op eigen verzoek), terwijl de meting uitwijst dat dit veel hoger moet kunnen. Echter lopende het onderzoek kan ik in ieder geval internetten en bellen en dat is in ieder geval iets.
Ik moet nu wel even erkennen dat er serieus en hard aan het probleem gewerkt wordt door o.a. BBned (lees Nexagon) extra hoeraatje voor zijn inzet 
Morgen hernieuwd duo bezoek ingepland, zodat de monteur van KPN en BBned tegelijkertijd samen het probleem gaan bekijken. De buren zijn inmiddels wel van hun probleem verlost, dit was geheel buiten de schuld van BBned of Alice omdat KPN in de verdeelkast een kabeltje beschadigd had. Zij hebben weer wide open internet en telefoon en zijn dus blij.
Wordt vervolgd...........
Gewijzigd door Thundercat op 17 oktober 2010, 11:32
|
|
|