obey-robots.txt
23 April 2019, 06:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing in verbinding (lijn onstabiel)

Thundercat
Allereerst BBned en KPN medewerkers bedankt voor de inzet!!

Echter na vandaag ben ik er klaar mee na zeer "klantvriendelijk" contact met de Alice helpdesk ShockAngry wat heeft geresulteerd in een beslissing om aangetekend op te gaan zeggen. Men weigerde simpelweg telefonische opzegging Sad
Gewijzigd door BMP op 27 september 2010, 22:12

h_henkie
Nou ja ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat "klantvriendelijke" contact nou was.
Voor wat betreft de telefonische opzegging, dit mag inderdaad geweigerd worden, indien het tijdig en duidelijk word aangegeven. Tja met dat laatste kun je alle kanten op. Echter alice geeft er wel de voorkeur aan om het telefonisch te doen. Of dat slim in met evt bewijsvoering is een andere vraag.

22.3 De Eindgebruiker dient telefonisch op te zeggen met een opzegtermijn van één maand, tenzij Alice tijdig en duidelijk aangeeft dat slechts of ook op andere wijze kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Thundercat
h_henkie schreef:
Nou ja ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat "klantvriendelijke" contact nou was.
Voor wat betreft de telefonische opzegging, dit mag inderdaad geweigerd worden, indien het tijdig en duidelijk word aangegeven. Tja met dat laatste kun je alle kanten op. Echter alice geeft er wel de voorkeur aan om het telefonisch te doen. Of dat slim in met evt bewijsvoering is een andere vraag.

22.3 De Eindgebruiker dient telefonisch op te zeggen met een opzegtermijn van één maand, tenzij Alice tijdig en duidelijk aangeeft dat slechts of ook op andere wijze kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

"Klantvriendelijk" in deze situatie is; om de klant continu of dus eigenlijk doorlopend te onderbreken tijdens zijn vraagstelling of relaas omtrent de communicatiestoring die ontstaan is. Zelfs na herhaaldelijk verzoek mij uit te laten praten, bleef men mij onderbreken of tijdens de uitleg door mijn gesprek heen praten. Hierop aangegeven dat ik daarom wenste te beeindigen.

De discussie die daarop ontstond, gaat over het feit of ik akkoord was met de voorwaarden. Na hierop negatief beantwoord te hebben met een voorbehoud waarom ik geen akkoord gaf maar desondanks de voorwaarden wel zou naleven, ontstond de discussie dat men dan de opzegging niet aannam omdat men altijd akkoord diende te gaan.......................... Leg het mij maar uit.

A ik geef aan niet akkoord te gaan met de voorwaarden voorzien van principiele uitleg

B ik geef aan ondanks niet akkoord met, wel de voorwaarden te zullen naleven

Wat wil men dan horen, ja ik lieg dat ik akkoord ben maar leef de voorwaarden NIET na? Of ik ben weliswaar niet akkoord maar leef de voorwaarden WEL na. Bij de eerste optie hebben ze niet wat ze willen en bij de tweede optie wel.

Uiteindelijke inzet van de vraag was, er zou een duobezoek plaatsvinden van KPN en monteur in opdracht van BBned. KPN is reeds hier, echter de monteur van BBned niet. Kunt u mij vertellen hoe dit zit? Leek mij niet zo'n moeilijke vraag................. Maar misschien ben ik wel onredelijk / geagiteerd omdat dit de 2e vrije dag is die ik moet nemen?

Aanvulling: dit gaat buiten de schuld van BBned om, omdat BBned in principe niet direct voor klanten te benaderen is en alle contacten via Alice lopen.

Reeds eerder ook gevraagd aan Alice om het KPN bezoek bij de buren (gisteren) te combineren met die van mij.................... met ..... juist: negatief antwoord.

Aanvulling; ter ondersteuning van het verhaal hierbij de huidige BBned speedtest.
Uw huidige bandbreedte is 4.74 Mbps
4858.7 kbps Uw verbinding
Gewijzigd door Thundercat op 23 september 2010, 15:18

MisterSenseo
Wow wat een zeer terechte antireclame voor Alice is dit zeg.
Het is geen steekjes laten vallen bij Alice,hele truien donderen uit elkaar!

Alice doe hier iets aan voor het te laat is........

Thundercat
Tsjaaa, maar weer eens een kleine updateSmile

Na wederom talloze telefoontjes met Alice retentie en helpdesk, nog steeds tegenstrijdige berichten helaas Shock

Wel lijnonderzoek, geen lijnonderzoek, wel wide open (ondanks dat hij ruim 4Mb trager is dan voor de storing optrad). Nee meneer lijkt mij sterk dat u voorheen kon downloaden met die snelheid hoor.......... (had ik mijn bril dan niet op die anderhalf jaar??).

Reeds opgezegd, maar door retentiemedewerker vertrouwen deels hersteld en de kans gegeven.............. nog meer tegenstrijdige berichtgeving als gevolg en uiteindelijk is de lijn opgezegd naar blijkt.

Alice geeft aan snelheid uit onderzoek bleek erg te fluctueren, BBned komt met lijn stabiel. Jaaaaaaa halloooooooo, kan iemand mij nou eindelijk eens vertellen wat het is???

Misschien ben ik wel een enorme z*****rd, maar ik wil alleen maar terug naar wat ik had. Niet meer en niet minder, alhoewel................ meer is altijd goed natuurlijk.

Vandaag zou ik teruggebeld worden, echter helaas, precies in die ene minuut dat ik op toilet ben (ja je moet als je moet he) 1 gemiste oproep natuurlijk hahaha LOL dikke pret weer.

Wel heb ik van het weekend het fantastische downloadresultaat gehaald van........... jawel 2,56kb (ja de komma staat goed) Grin

Wat zou ik het fijn vinden eens in de spreekwoordelijke "keuken" te kijken en zelf eens te zien wat er nu gaande is. Nouja in afwachting van morgen toch de lijn maar over laten nemen door Tele2 dan?

MisterSenseo
Vertel eens.........wat is het verschil tussen Tele2 en Alice ?
Als je de berichten had gelezen had je geweten dat het één en hetzelfde bedrijf is !
Ik ga zeker geen antireclame maken voor Alice of Tele2 maar blijf bij Alice zeuren tot het goed is of ga naar een andere provider,misschien is goedkoop toch duurkoop ?

In elk geval succes ermee........Wink

nexagon
Ja klopt duurd nog even voor dat dat zover is Tele2 maar uit eindelijk wel.

Maar fiberspeed van tele2 is dezelfde koper aders.

En aangezien de lijn 1800 meter is heb je geen fiberspeed op VDSL2 dit klapt net zo erg in als adsl2+ bovenn de 1000 meter

Thundercat
MisterSenseo schreef:
Vertel eens.........wat is het verschil tussen Tele2 en Alice ?
Als je de berichten had gelezen had je geweten dat het één en hetzelfde bedrijf is !
Ik ga zeker geen antireclame maken voor Alice of Tele2 maar blijf bij Alice zeuren tot het goed is of ga naar een andere provider,misschien is goedkoop toch duurkoop ?

In elk geval succes ermee........Wink

Het verschil is dat ik een betere ervaring heb met de servicedesk van Tele2 (alhoewel elke provider natuurlijk wel eens wat heeft) Het verschil is 15 euro en 25MB meer dan nu het geval Grin
Men geeft aan dat van de 60mb Fiberspeedlijn er 40 tot 50 haalbaar moet zijn. (als ik 30 haal is ben ik al tevree, nouja bijna).

Het voorbehoud in het contract dat indien de lijn niet stabiel te houden is, dat ik niet aan het contract gebonden blijf.

Zij volgens afspraak de lijn drie dagen lang gevolgd hebben en volgens afspraak terugbellen (zelfs een 2e lijner met directe uitleg).

Dus ja, wat is het verschil..................... de tijd zal het leren.
Gewijzigd door Thundercat op 27 september 2010, 22:17

Thundercat
nexagon schreef:
Ja klopt duurt nog even voor dat dat zover is Tele2 maar uit eindelijk wel.

Maar fiberspeed van tele2 is dezelfde koper aders.

En aangezien de lijn 1800 meter is heb je geen fiberspeed op VDSL2 dit klapt net zo erg in als adsl2+ bovenn de 1000 meter

Zaterdag nog bij CAIWAY monteur thuis geweest die Fiberspeed heeft van Tele2 op 1900 meter in de oudste wijk van Schiedam (heeft zelf de meetapparatuur) en haalt ruim de 30mb.

Ik kan alleen maar goede hoop hebben, anders ga ik maar weer op de tamtam denk ik Grin

En tsjaa die afstanden is wel leuk om aan te halen, maar waarom haal ik niet de snelheid van voor de storing meer?

PS.

Nexagon wel bedankt voor je inzet trouwens!
Gewijzigd door Thundercat op 27 september 2010, 22:22

nexagon
Maar die heeft geen stap58 netwerk van KPN waar zijn koperlijnen op binnen komen Wink

Jij helaas wel.

KPN gaf ook aan dat de lijnen langer geworden zijn omdat ze werkzaamheden hebben gehad.
Ze zijn in veel steden bezig kabelverdelers opnieuw in te richten kan dus langer of korter worden.

VDSL2 verzadigt zeer snel van een theoretisch maximum van 250 Mbit/s bij de 'bron' tot 100 Mbit/s tot op 0,5 km en 50 Mbit/s tot op 1 km, maar verzadigt veel trager vanaf daar en is dan nog steeds veel beter dan VDSL. Beginnende vanaf 1,6 km is de prestatie gelijk aan die van ADSL2+. Doordat VDSL2 zowel via de centrale als straatkasten verdeeld wordt tot de eindgebruiker, wordt de theoretisch maximale snelheid veel meer gehaald, dit in tegenstelling tot ADSL en ADSL2. Doordat ook gebruikgemaakt wordt van wijkkasten, en niet enkel de centrales, zoals bij ADSL en ADSL2+ het geval is, is de afstand tot de DSLAM veel korter waardoor veel hogere snelheden mogelijk zijn.

Check deze link staat grafiek wat je gaat halen
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Gewijzigd door nexagon op 27 september 2010, 22:28

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing in verbinding (lijn onstabiel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief