obey-robots.txt
25 April 2019, 04:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

mail server niet bereikbaar 3 juni 2011

Apple_gebruiker
Helaas, mijn Alice mailbox geeft nog steeds niet thuis.
Net nogmaals de netwerk verbindingen gereset ook al weet ik dat dit eigenlijk niets uithaalt. Als ik wel mail van andere domeinen draaiend op verschillende servers op kan halen dan is het in mijn ogen wel duidelijk waar het probleem ligt.

Volgens mij behoor ik tot een kleine groep gebruikers van het eerste uur wiens (mail)account op een vergeten server draait. In een andere discussie heb ik al eens gemeld dat ik ook geen webmail kan vinden in de Lounge. Nu gebruik ik nooit webmail dus dat is niet zo'n probleem. Dit heb ik vaker gemeld bij Alice maar een antwoord heb ik er tot op heden nog niet gekregen.

Toch jammer, het eerste jaar bij Alice heb ik ook enkele problemen gehad, die werden keurig en snel opgelost door Alice. Daarna, op een paar maal een grote storing na geen problemen gehad met mijn internetverbinding of prive configuratie. Een grote storing kan gebeuren, dat is inderdaad techniek, heb ik ook geen enkel probleem mee.
De laatste tijd (± 1 jaar) heb ik steeds vaker problemen waarbij vooral mail en dns eruit springen en daar heb ik wel problemen mee vooral omdat ik steeds meer de indruk krijg dat alles afgewimpeld word.

BMP
Apple_gebruiker schreef:

Helaas, mijn Alice mailbox geeft nog steeds niet thuis.
Net nogmaals de netwerk verbindingen gereset ook al weet ik dat dit eigenlijk niets uithaalt. Als ik wel mail van andere domeinen draaiend op verschillende servers op kan halen dan is het in mijn ogen wel duidelijk waar het probleem ligt.

Volgens mij behoor ik tot een kleine groep gebruikers van het eerste uur wiens (mail)account op een vergeten server draait. In een andere discussie heb ik al eens gemeld dat ik ook geen webmail kan vinden in de Lounge. Nu gebruik ik nooit webmail dus dat is niet zo'n probleem. Dit heb ik vaker gemeld bij Alice maar een antwoord heb ik er tot op heden nog niet gekregen.

Toch jammer, het eerste jaar bij Alice heb ik ook enkele problemen gehad, die werden keurig en snel opgelost door Alice. Daarna, op een paar maal een grote storing na geen problemen gehad met mijn internetverbinding of prive configuratie. Een grote storing kan gebeuren, dat is inderdaad techniek, heb ik ook geen enkel probleem mee.
De laatste tijd (± 1 jaar) heb ik steeds vaker problemen waarbij vooral mail en dns eruit springen en daar heb ik wel problemen mee vooral omdat ik steeds meer de indruk krijg dat alles afgewimpeld word.

Behoorlijk problematisch dus, is overstappen niet een optie?
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Apple_gebruiker
@BMP
Binnen de gemeente waar ik woon zijn ze bezig met glasvezel, daar heb ik mij, getriggerd door de Alice problemen, voor aangemeld maar dat gaat nog minimaal een maand of 6 duren.

Ik was al begonnen met het uitfaseren van mijn Alice mail account die ik prive gebruik. Prive mail tussen mijn zakelijke domeinen heb ik niet veel zin in dus ik moet even een domeinnaam bedenken voor mijn privemail en daar vervolgens een nieuwe mailbox aan koppelen.

Maar goed, ik neem een dienst af van Alice, laten ze nu maar eens met een oplossing komen.

Apple_gebruiker
Net nogmaals gebeld met Alice.

Blijkt dat uh die dame, dus helemaal geen melding heeft doorgezet naar een 2e 3e lijn!!!

Weer hetzelfde verhaal zeg maar, de bekende checks, vragen, dat men bezig is met onderhoud en de belofte dat het binnen 24 uur opgelost moet zijn (goh heb ik dat niet eerder gehoord).
Zeggen ze nog doodleuk dat ze vanaf maart inderdaad een gestage stroom van meldingen van mijn kant zien dat er het nodige mis is met mijn mailverkeer.

Verder zijn 'we' er na een lang gesprek achter dat ik dus een hele andere lounge zie dan de andere Alice abonnees waarin zaken als webmail niet te zien zijn.

Samenvoegen aan juni 09 2011 11:09:29:
Als het gaat om claims af te wijzen zijn ze bij Alice/Tele2 wel erg snel.

U heeft bezwaar aangetekend tegen de volledige facturatie van uw abonnement, omdat u geen gebruik kunt maken van de Alice Lounge/Alice E-mail.

Onze technische dienst is inmiddels op de hoogte van het probleem en is momenteel bezig met het verhelpen hiervan. Indien nodig nemen zij binnenkort contact met u op.

Wij wijzen erop dat de Alice Lounge/ E-mail een gratis extra service is bij uw Alice internetabonnement. Voor deze gratis service bieden wij geen vergoeding aan.

Ga straks even het dorp in om te vragen hoe het met de glasvezle staat.
Als dat nog even duurt ga ik deze week nog op zoek naar een nieuwe provider.

Iemand nog tips?
Gewijzigd door Apple_gebruiker op 09 juni 2011, 11:09

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail server niet bereikbaar 3 juni 2011', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief