obey-robots.txt
22 April 2019, 02:50
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

draadloos met zyxel

qqq
Hallo allemaal,

Dit is een poging in de categorie "niet geschoten is altijd mis". Als iemand het weet, is het mooi, anders is het pech voor mij.

Ook ik heb nog het oude Zyxel modem uit de Tiscali-tijd dat nog stof ligt te vangen. Het gaat hier om de draadloze 2602HW-61. Onlangs heb ik dit forum gevonden en daarop gezien dat het mogelijk is om dit modem te gebruiken om draadloos te werken met Alice. Dat is natuurlijk veel prettiger dan steeds je laptop aan de draad te hebben hangen dus dat wil ik ook wel.

Probleem is alleen dat ik na een paar providerwisselingen en een verhuizing alle spullen van de Tiscali tijd kwijt ben. Ik las elders op dit forum dat je kunt inloggen op het modem via 192.168.1.1. Dat heb ik geprobeerd en dat lukte niet; ik kreeg een connectiefout. Op mijn oude computer gekeken of daar nog een favorite stond. Inderdaad, een favorite naar het Speedtouch modem van Telfort en die bleek ook te werken naar Zyxel (192.168.1.254). Dan kom ik op een inlogscherm dat alleen naar een wachtwoord vraagt, dus geen gebruikersnaam. En ik weet dat wachtwoord natuurlijk niet meer. Ik heb admin, adm, <leeg> en nog een paar voor de hand liggende pogingen gedaan, maar zonder succes. Als ik ooit dat wachtwoord gewijzigd heb, dan heb ik natuurlijk een probleem. Maar weet iemand misschien nog de default?

Groeten en bedankt.

mailpim
Probleempje denk ik.

By default the password is admin Enter your password and click the login button to continue.

Geen reset knop die je 30 sec kan indrukken?

Succes..

qqq
Goed nieuws. Het wachtwoord stond gewoon in passwordsafe. Stom dat ik daar niet aan gedacht had.

Intussen heb ik het draadloze netwerk aan de praat en gebruik ik het op dit moment. Het was niks anders dan DHCP uitzetten en een netwerkkabeltje vinden.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos met zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Zyxel versus Copperjet Snelheid 14 02 juni 2012, 13:38
Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet Algemeen 8 15 oktober 2011, 18:34
Draadloos Eigen netwerk 18 23 oktober 2010, 17:22
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief