obey-robots.txt
24 April 2019, 18:33
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding op copperjet 1616-2p

GuustFlater
Ik krijg port forwarding niet goed ingesteld.

Het lokale IP nummer van mijn PC is 172.19.3.6
Van de copperjet 172.19.3.1

Mijn externe IP nummer in (zoals ik dat ook van het forum "wat is mijn IP"haal. Momenteel:78.27.0.163

Bovendien geeft deze aan:
Als je geen proxy gebruikt blijft dit veld leeg!
Je proxy is;

Als je geen proxy gebruikt blijft het veld forwarded IP leeg!
Je forwarded IP is;

Ik gebruik dus geen proxy (correct ?)

Als ik in de copperjet onder:
Security/advanced NAT configuration/add reserved mapping onder ínternal het IP nummer 78.27.0.163, TCP, en de ports (49521) opgeef, krijg ik als respons steeds:

Error: An error occurred while processing the form.

Ik doe volgens mij hetzelfde als opgegeven in portformward.com.

Wie heeft goede raad? Alvast bedankt.

FullforceXL
GuustFlater schreef:
Het lokale IP nummer van mijn PC is 172.19.3.6
Van de copperjet 172.19.3.1

Bij mij werkt het wel. In mijn geval heb ik geen PC maar een Linux-doos. Grote verschil in mijn configuratie is dat ik de server een fixed-IP adres heb gegeven buiten de DHCP-reeks. Ik heb ook subnet 172.19.3.#. De DHCP loopt dat tot aan 172.19.3.100 en mijn server zit op 172.19.3.101
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

remmelt
GuustFlater:

Klopt. Je zit op het goede scherm, maar met de verkeerde instellingen.
Het IP wat we van Alice krijgen, verandert telkens (niet statisch). In jouw geval is dat momenteel 78.27.0.163. Het modem moet, ongeacht het IP aan de buitenkant, altijd bv poort 80 naar een vast intern IP op je netwerk doorgeven, dat is dus 172.19.3.6.

Omdat we geen statisch IP krijgen van Alice, laat je het eerste veld op die pagina leeg, dus op 0.0.0.0. Dat betekent dat ongeacht het IP wat we van Alice uitgedeeld krijgen de verwijzing altijd zal werken. Dan onder internal het INTERNE IP van de computer waar de request heen moet (172.19.3.6 dus!) en de poort of poort range.

Als je dan op Add reserved mapping klikt om op te slaan, zie je in het overzichtje dat er staat Same as interface address, wat betekent dat daar automatisch het veranderlijke, externe IP-adres wordt ingevoerd. Zo werkt het!

Let wel op: van binnen uit het netwerk kan je dit dus niet testen! Laat het een vriend testen van ergens anders ofzo, want van achter het modem werkt het dus niet. Dat is jammer maar maakt verder voor de funktionaliteit weinig uit.
Gewijzigd door remmelt op 04 november 2007, 22:26

GuustFlater
Hallo Remmelt,

Bedankt voor het advies. Dit werkte inderdaad in een keer perfect. Het ging bij mij om het openzetten van een port voor utorrent. Binnen utorrent kon ik direct zien of de port goed open stond en bingo!

Nogmaals bedankt,
Guust

WTFIA
Hoop Dat Juffrouw Jannie er ook blij mee is.

Deddiekoel
Ik heb sinds een paar dagen Alice en op zich werkt alles naar behoren behalve port forwarding.
Ik heb mijn PC als fixed host ingesteld op 172.19.3.100 en ben reserved mappings gaan maken. Het vreemde is nu dat dit maar half lukt.
Ik wil 2 mappings maken, een voor mijn FTP server en een voor mijn webserver. De FTP werkt inmiddels maar wat ik ook probeer de webserver wil maar niet werken!

For the record: ik map steeds maar 1 port (21 en 80) en laat het extern testen. Ik dacht eerst dat FTP wel werkte omdat mijn FTP server (serv-U) via UPnP kan werken, maar zonder de mapping werkt er niets.
Zijn er nog andere instellingen die ik kan proberen?

Colin
Deddiekoel schreef:
Ik dacht eerst dat FTP wel werkte omdat mijn FTP server (serv-U) via UPnP kan werken, maar zonder de mapping werkt er niets.

Om UPnP te gebruiken moet je een router hebt dat die steunt. De Copperjet dus niet.

Deddiekoel
Ik ben vandaag met ZIPB bezig geweest maar leek niet te werken. Als ik het enable gebeurt er niets, ook na een restart niet.

dannyschraven
hoi mensen ik heb een vraag ivm port forwarding.

ik wil me eigen cod4 server laten draaien maar nou krijg ik dat niet voor elkaar.

heb al geprobeert de poorten 28960 te openen maar krijg dan een error!

wie is er zo vriendelijk om mij hier mee te helpen?

het gaat hier om een coperjet 1616-2p van alice

warbunny
poort forwarding is mij gelukt.

login op je copperjet.
login:admin
ww:bbql1cE322 (letop E is hoofdletter)

kies configuration.
kies zipb.

neem de volgende instellingen.

1. enable de zipb.
2. kies de computer die geforwarded moet worden.( jou computer kiezen daar die je wil forwarden)
3. druk apply.

ik heb de volgende instellingen.

lan interface: ethernet-0
wan interfase: ppp-0
lan ip adress spoof: ppp server adress
manual lan adres: ZET HIER JOU IP ADRES. (kan je zien via www.myip.nl als je die nog niet weet)
lan subnet mask: naturel

verder niets veranderen.

kies oke.

save config.

letop als je modem uit geweest is moet je denk ik deze instellingen weer opnieuw doen.

dit is wat ik ondekt hebt en het werkt voor mij.
heb veel gezocht erover en gelezen maar uit die aanwijzingen is het mij niet gelukt.

hoop dat jullie er wat aan hebben en dat het duidelijk is en voor jullie ook zo kan gaan werken.

veel geluk ermee en als het bij jullie ook zo kan werken dan is mij moete in iedergeval niet voor niets geweest.

met vriendelijke groet,

warbunny Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding op copperjet 1616-2p', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief