obey-robots.txt
22 Mei 2017, 17:19
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat.

Moonwalker1982
Hallo allen,

Ik zit al een heel tijdje bij Alice en ik gebruik voor zover ik weet Alice Easy. Alice Comfort is met telefonie toch? Ik heb alleen internet. Ik heb het al die tijd aangesloten gehad via een Linksys WRT54G wireless router maar op aanraden van een vriend heb ik een Sitecom wireless modem router N300 gekocht. Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn NAT setting constant veranderde van open naar strict en ga zo maar door. Met deze Sitecom hoefde ik ook de Copperjet modem niet meer te gebruiken, kortom....alles moet gedaan worden door de Sitecom. Dus ik heb de FAQ eens bekeken van Alice en het klinkt allemaal simpel genoeg, en toch werkt het niet. Ik heb Alice zelf gebeld en de vrouw vertelde mij dat het eigenlijk gewoon niet werkt, een eigen modem met Alice. Er waren uitzonderingen maar over het algemeen lukt het gewoon niet...dat werd mij verteld.

Op andere fora werd mij weer verteld dat dit klinkklare onzin is. Dus ik geef het nog niet op. Maar wat doe ik verkeerd? Ik leg even uit wat ik precies gedaan heb.

1-ADSL stekkertje uit de Copperjet en in de Sitecom gedaan
2-De sitecom aangesproken en in de instellingen naar Wizard gegaan, vervolgens kan ik daar niet Alice als ISP kiezen, dus gekozen voor handmatig.

Hier een link naar twee fotos van hoe het instellingen menu eruit ziet

http://imageshack.us/g/850/sitecom2.png/

Hier heb ik op aanraden van mensen bij kanaalmodus gekozen voor PPPoA en bij PPP instellingen de juiste username en password ingevoerd die in de FAQ staan.

Verder kan ik weinig settings (behalve VCI en VPI) die in de FAQ staan invullen in de sitecom. Dus ik kies apply/toepassen...dan reboot de sitecom en vervolgens krijg ik te zien...geen internettoegang.

Wat doe ik fout? Iemand met dezelfde Sitecom die mij kan helpen?Ik ben ten einde raad.

Het komt er volgens mij gewoon op neer dat de modem functie van de Sitecom niet zijn werk doet. Ik zou niet weten wat ik verkeerd gedaan heb. Wanneer ik de boel weer aansluit op de Copperjet dan functioneert de Sitecom uitstekend als router, maar ik wil juist die copperjet ertussen weg hebben.

MaXMhZ
WAN IP op DHCP en Standard Route inschakelen?
In ieder geval VC-MUX en geen LLC

Vul ook gebruikernaam en wachtwoord in!!

En waarom "alleen modem" bij kanaalstatus?
Is er geen Router+modem instelling (met DHCP AAN)?

Zonder DHCP krijgt je computer never nooit een IP adres toegewezen!

Dan moet je je computer(s) op een vast IP in de reeks van de modemrouter instellen.
Maak die link (URL) naar de plaatjes ook even klikbaar; selecteer de link in het edit window, klik dan het aardbolletje met pijl onder het edit window. Dan komt er
Download broncode  Code
 [url] voor en [/url] achter

wat er voor zorgt dat de link aangeklikt kan worden.
Dit dus:

http://imageshack...ecom2.png/

Kijk ook even hier

Iemand heeft daar de instellingen voor een Sitecom geplaatst.

Om plaatjes (jpg,bmp,gif,png) direct zichtbaar te maken op forums gebruik je
Download broncode  Code

[img] <URL> [/img]

Houd het wel onder 1024x768 - Niet iedereen heeft hoge bandbreedte.
Gewijzigd door MaXMhZ op 16 juli 2012, 10:27

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief