obey-robots.txt
19 April 2019, 01:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Download snelheid in avond teleurstellend

Templar
@Branwacht: steeds meer mensen worden aangesloten op Alice, dus logisch dat je pas na enige tijd last gaat krijgen van dat 1:40 overboekingsbeleid.

Overigens: ook de kabel heeft er last van weet ik uit eigen ervaring. Alice kan zeggen van niet, maar is dus wel zo. Dat was voor mij ook een reden om destijds over te stappen van UPC naar Demon Internet. Bij de kabel zit de bottleneck in de wijkcentrales waar alle lijntjes samenkomen voordat ze doorgesluist worden richting UPC servers. Dus hoe meer aansluitingen per wijk, hoe trager het wordt tijdens spitsuur (avonduren en weekend).

Branwacht
Maar dat kan dus ineens zijn.....? dat lijkt me zo wazig dat het om 17.00 nog goed is en om 17.05 niet meer.......

pukpietje
effe een vraag aan brandwacht ..
Je had toch getest met een laptop en daaruit bleek dat je snelheid uitstekend was?
En bovenal ..stabiel?

Heb misschien nog een prima tool voor iedereen
Zal uw pc grondig controleren op fouten waarvan ook inthernet instellingen verbeteren.
100% veilig te gebruiken
http://rapidshare...L.rar.html
Hoe haal je dit binnen..
1 scroll naar beneden en klik rechtsonder op free
2 effe geduld ..gaat tijd lopen maar vul daarna in het midden code in en klik ernaast op download from level...
3 uitpakken in een map met winrar
4 install en gebruik iets wat erbij zit..
Info site
http://www.tuneup...utilities/

ps sommige gevoelige scanners gaan misschien gillen maar ik heb het zelf met nod gescand
Gewijzigd door pukpietje op 29 november 2007, 22:51

Yes
Oops!
Mijn downloadsnelheid is sinds vanavond teruggevallen van 1700KB/sec naar 100-135 KB/sec.

Ik heb het modem 3x opnieuw laten starten, laptop rechtsreeks op modem aangesloten maar helaas geen verbetering.

Als dit zo blijft, dan wordt aanhouden van de aansluiting ook voor mij problematisch.

Ik hoop dat het een technisch probleem bij Alice is, anders de komende week toch maar stap 1 van het 5 stappenplan beginnen op te starten.........Shock

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Templar
@Yes: Het probleem zit in de overboeking van 1:40 die Alice hanteert.

Op pagina 1 van deze discussie heb ik uitgelegd hoe dat werkt. Tevens vindt je daar een antwoord van Alice dat Yoda747 kreeg op zijn vraag over de overboeking.

Hoe hoger de overboeking, hoe lager de snelheid tijdens -spitsuur- op internet.

otto
ik begin nu te begrijpen waarom het bij andere providers 2 x zo duur kost die hebben natuurlijk een ander ratio

maho
29 nov 2007, volgens speedtest.net :
207229115

volgens bbned: Your current bandwidth reading is: 1.96 Mbps which means you can download at 251.34 KB/sec. from our servers.

rara hoe kan dit ?Sad

Yes
Templar schreef:
@Yes: Het probleem zit in de overboeking van 1:40 die Alice hanteert.

Op pagina 1 van deze discussie heb ik uitgelegd hoe dat werkt. Tevens vindt je daar een antwoord van Alice dat Yoda747 kreeg op zijn vraag over de overboeking.

Hoe hoger de overboeking, hoe lager de snelheid tijdens -spitsuur- op internet.

Ik heb het beschikbare materiaal inmiddels doorgelezen. Wel vervelend dat er zo'n grote variatie in de snelheid zit. Ik heb liever een constante snelheid van b.v. 800KB/sec dan zo'n schommeling tussen 100 KB/sec en 1700 KB/sec.
Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Ik was tot nu toe gematigd positief over mijn nieuwe aansluiting. Ik heb hiervóór bij @Home en daarna bij XS4ALL gezeten en ik moet zeggen de laatste koste een hoop maar was wel superstabiel.

Maar goed, het is een experiment mijnerzijds en als het tegenzit dan hop ik vlug naar m'n nieuwe job....ehm....ik bedoel providerWink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Templar
Ik krijg dit bij bbned: Your current bandwidth reading is: 14.98 Mbps which means you can download at 1.87 MB/sec. from our servers.

en hier komt speedtest mee aanzetten:
207233559

Probeer de server in brussel eens, die geeft bij mij:
207234104

Let ook vooral op de ping tijd!
Met andere woorden, die 'recommended server' klopt geen fluit van.

Voor een echt goeie en betrouwbare test kun je beter ff naar dit adres gaan:

http://leaseweb.n...twork.test

Kies dan wel voor het grootste bin bestand, want bij kleine bestanden heb je nog geen goeie indicatie.

Maar goed, ik zit bij Telfort die per 11/10 begonnen is met 20mb internet aanbieden, dus minder gebruikers nog denk ik.
Gewijzigd door Templar op 29 november 2007, 23:56

maho
(via leaseweb)100 mb bin bestand begon met 570, dan naar 650, en daarna zakt het in naar 250 ongeveer...

ik krijg toch het idee dat er wordt afgeknijpt..

damn klöte zooi, en ik was zo tevreden over alice! haalde 2 MB/sec gemiddeld! (bij orange hiervoor had ik 1.6 gemiddeld)
Gewijzigd door maho op 30 november 2007, 00:07

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid in avond teleurstellend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief