obey-robots.txt
19 April 2019, 01:05
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Problemem met Cross kabel en verbinding

arfo
Ik probeer nog een keer jullie hulp in te schakelen.

Als ik mijn Copperjet 1616-2P aansluit met een cross kabel dan geeft het modem aan dat er GEEN kabel is verbonden.

Ik heb 2 netwerkkaarten, verschillende merken, beide auto sensing.

Stel ik de netwerkkaarten in op "onderhandelen" dan is de kabel niet zichtbaar, stel ik hem in op 100Mb (full of half duplex) dan is de kabel niet zichtbaar.

Pas al ik de netwerkkaarten instel op 10mb dan wordt deze zichtbaar en heb ik verbinding echter.... met een lage snelheid (6mb)

Nu komt het..... als ik er een router achter plaats en vandaaruit met een gewone UTP kabel naar de netwerkkaarten ga dan heb ik volledige snelheid en wordt e.e.a. geregeld door de netwerkkaarten zelf ("onderhandelen")

Ook heb ik de koppelstukjes geprobeerd van Cross naar UTP, zowel cross koppelstukjes als gewone koppelsstukjes, in beide gevallen wordt de kabel niet gezien als aangesloten.

Ik wil echter GEEn router achter de Copperjet hebben en gewoon met de Cross kabel kunnen werken!!!

Ik heb 2 Cross kabels (10 meter) en op beiden werkt het niet, kabels zijn doorgemeten en ok.

WIE OH WIE kan mij helpen???????
Gewijzigd door arfo op 20 januari 2008, 11:18

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemem met Cross kabel en verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief