obey-robots.txt
21 Februari 2019, 07:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet heeft dagelijkse reset nodig

Jim
Colin schreef:
Jim, ik volg je niet helemaal. Eerst, hoe kan je router een WAN IP-nummer van Alice krijgen? Je Copperjet brengt toch de verbinding en staat met de Alice gateway en krijgt en IP-nummer uit de 78.27.*.* of 78.40.*.* reeksen. Vervolgens krijgt je router en -IP-nummer uit de 172.19.3.* reeks nietwaar? Dat is toch geen WAN-adres? Alles achter de CJT zit toch op een privé subnet?

Uit wat je schrijf probeer voor te stellen hoe je netwerk eruit ziet:

telfoonlijn --> CJT --> switch --> router --> PC

Klopt dit?

Bij mij kan ik zowel op de mijn router (192.168.1.0) komen (het is een PC) als de Copperjet (173.19.3.1), ook vanuit mijn laptop op een andere subdomein, 192.168.0.2. Moet wel kunnen ook bij jou.

Mijn netwerk ziet er zo uit:

telefoonlijn --> CJT --> switch --> WiFi AP --> WiFi clients
|
Ethernet clients

The CJT staat in ZIPB mode, en geeft dan zijn eigen WAN IP-adres aan de WiFi AP/Router, vanaf dat moment is de Router in directe verbinding met het internet, voor zover ik heb begrepen. Alle DHCP requests lopen dan niet meer via de CJT, maar via de router. Clients achter de router kunnen sowieso niet bij de CJT komen, dat is vrij logisch. Maar ik zou denken dat de router zelf nog wel bij de CJT zou moeten kunnen komen. Alle computers die ik aansluit VOOR de router (dus aan de switch), kunnen wel bij de CJT komen maar niet bij internet. Dus ik kan geen geautomatiseerde herstart doen vanaf de router.

Colin
Jim,

Ik begrijp je schema niet. Zit je ethernet switch vóór of achter je router/WAP? Bij mij op scherm lijkt alsof het tussen de CJT en je router is.
Gewijzigd door Colin op 24 januari 2008, 15:18

Memorex
Ik heb in principe hetzelfde probleem als Jim, ik krijg alleen geen error meldingen te zien.

Mijn internet is na het downloaden met bittorrent erg sloom en vaak kan de pagina niet geladen worden. Aantal keer de pagina opnieuw proberen te laden en hij doet het, maar als ik dan weer naar een andere site wil, hetzelfde probleem. Als ik stroom even eraf haal, is alles weer in orde..

Het is wel irritant en gek, ik wil gewoon probleemloos surfen, maar blijkbaar gaat dat niet tijdens/na het downloaden, terwijl de downloadsnelheid vaak nog erg langzaam is (al ligt dat aan de andere gebruikers, maar ik bedoel ermee te zeggen dat het dus geen reden is om langzaam te surfen).

Rob2008
De opstelling van Jim heb ik ook. De meest voor de handliggende was voor mij ook CJ-router-PC's+laptops, maar dit werkte dus niet. Het plaatsen van de switch loste de problemen grotendeels meteen op. Via LAN dus gewoon snel internet. De draadloze verbinding werkt echter niet zoals het hoort. Angry Het samenwerken van WLAN en LAN in de router (Sitecom WL183) gaat niet goed. De verbinding valt weg, de router (en de CJ) zijn dan niet meer bereikbaar (ook niet via LAN). Alleen een reset lost dit dan op. Sad De ZIPB instellingen van de CJ zijn voor mij nieuw. Wat bereik je hiermee/stel je hiermee in ?

Colin
Bij p2p verkeer zijn er dikwijls veel connecties tegelijk open (zie: netstat -na ) Blijkbaar kan veel "thuis" routers dit niet aan, waaronder ook de Copperjet (overigens best een goed apparaat hoor).

Met ZIPB-modus zeil je deze beperkingen om, want je gebruikt de CJT dan in een soort half-bridge modus (geen NAT meer).

Maar als je vervolgens nog een router achter hangt die ook dezelfde beperkingen kent, dan schiet je weinig op.

Als je een stroef verbinding hebt haal je dan eerst de router weg en zet je CJT in ZIPB-modus. Als je alsnog een router nodig hebt om je verbinding te delen dan schaaf je maar een Linksys WRT54GL aan of een D-Link, of bouw je je eigen gateway/access point van een oud PC.
Gewijzigd door Colin op 26 januari 2008, 01:01

Jim
Colin schreef:
Maar als je vervolgens nog een router achter hangt die ook dezelfde beperkingen kent, dan schiet je weinig op.

Als je een stroef verbinding hebt haal je dan eerst de router weg en zet je CJT in ZIPB-modus. Als je alsnog een router nodig hebt om je verbinding te delen dan schaaf je maar een Linksys WRT54GL aan of een D-Link, of bouw je je eigen gateway/access point van een oud PC.

Ik heb op dit moment tijdelijk een Asus WL-HDD erachter hangen met custom OLEG firmware voor de WL500g. Niet het beste van het beste, maar dat verklaart nog steeds niet waarom de CJT dagelijks gereset moet worden. ZIPB zou inderdaad alle NAT-problemen en connectieproblemen moeten omzeilen, toch heb ik nog steeds not enough core errors op de CJT. Daarnaast heb ik het aantal connecties in mijn bittorrent-client beperkt tot 200 maximaal.

Ik weet niet of iemand anders mij al voor is geweest, maar ik wil graag een vervangende modem vinden met VoDSL dan maar. Als ik iets heb gevonden zal ik dat melden.

Colin
Jim schreef:
Ik heb op dit moment tijdelijk een Asus WL-HDD erachter hangen met custom OLEG firmware voor de WL500g. Niet het beste van het beste, maar dat verklaart nog steeds niet waarom de CJT dagelijks gereset moet worden. ZIPB zou inderdaad alle NAT-problemen en connectieproblemen moeten omzeilen, toch heb ik nog steeds not enough core errors op de CJT. Daarnaast heb ik het aantal connecties in mijn bittorrent-client beperkt tot 200 maximaal.

Het kan best zijn dat je Copperjet defectief is. Ik raad je nogmaals aan Allied Data hierover te mailen. Het is een Nederlands bedrijf die in de buurt van Rotterdam zit. Allicht krijg je snel antwoord, en je kunt dan Alice vragen voor een vervanger.

Ik weet niet of iemand anders mij al voor is geweest, maar ik wil graag een vervangende modem vinden met VoDSL dan maar. Als ik iets heb gevonden zal ik dat melden.

Misschien kan iemand anders je hiermee helpen, maar ik raad je toch aan om te proberen eerst je problemen met je CJT op te lossen. Mijn impressie is dat het een degelijk kasje is. Mits je de admin passwd heb kan je redelijk veel ermee doen. De enige beperking dat ik tot nu toe zie is dat als router mist-ie voldoende CPU en/of geheugen om veel open connecties (>256 of >512 ?)en staand te houden. Als je reeds weet dat lossen we op door ZIPB-modus te gebruiken.

YMMV, natuurlijk.

Jim
Colin schreef:
Het kan best zijn dat je Copperjet defectief is. Ik raad je nogmaals aan Allied Data hierover te mailen. Het is een Nederlands bedrijf die in de buurt van Rotterdam zit. Allicht krijg je snel antwoord, en je kunt dan Alice vragen voor een vervanger.

Ik heb je advies ook opgevolgd en wacht nu op antwoord.

Misschien kan iemand anders je hiermee helpen, maar ik raad je toch aan om te proberen eerst je problemen met je CJT op te lossen. Mijn impressie is dat het een degelijk kasje is. Mits je de admin passwd heb kan je redelijk veel ermee doen. De enige beperking dat ik tot nu toe zie is dat als router mist-ie voldoende CPU en/of geheugen om veel open connecties (>256 of >512 ?)en staand te houden. Als je reeds weet dat lossen we op door ZIPB-modus te gebruiken.

YMMV, natuurlijk.

Ik wacht even antwoord van Allied Data af, ik zou daarnaast sowieso een andere modem willen gebruiken omdat ik 1 ethernet poort een beetje weinig vind, ik had er liever 4 gezien, zoals op de CopperJet 1626... Wink

Ik kan eigenlijk niet zo snel iets vinden dat VoDSL/VoATM ondersteunt, behalve Dataflex, dus dat schiet ook niet op...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet heeft dagelijkse reset nodig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief