obey-robots.txt
24 April 2019, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aan uit effect

roelvdh
Dacht jij dat je een eigen lijn met Alice hebt? Dan zal ik jou even uit de droom helpen. Er is in principe geen verschil tussen kabel en telefonie. Bij telefonie kom je met 1000 lijnen (of een veelvoud daarvan) samen in een wijkcentrum en daarna ga je op in de grote massa. Bij kabel zit er een niveau tussen, nl. het mini-sterpunt. Daar kom je met een groepje buren, meestal 10 - 20, samen op de kabel. In beide gevallen zal de gemiddelde bandbreedte die voor jou beschikbaar is ongeveer gelijk zijn. De werkelijke bandbreedte hangt er vanaf hoe actief jouw medegebruikers zijn, dat geldt zowel bij kabel als bij telefonie. Dat kan bij kabel wel wat ongunstiger uitpakken als 2 of 3 van jouw buren, die met jou op hetzelfde mini-sterpunt zitten, zwaar aan het downloaden zijn. Maar als gemiddelde speelt dat geen rol, zo zijn die netwerken in beide gevallen ingesteld.

aweeda
Vraagje:
Hoe lang is de telefoonkabel tussen je binnenkomende lijn en je Alicemodem/router??

Ik ben pas aangesloten bij Alice, zonder problemen te hebben gehad.

Had alicebox eerst met bijgeleverde telefoonkabels aangesloten.
Na een paar dagen te telefoonkabel(1meter,gekregen bij installatiepakket) vervangen dooreen telefoonkabel van 10 meter omdat ik de alicebox wilde verplaatsen.

Eerste 30 minuten werkte het goed, daarna viel connectie iedere keer weg(adsl lampje op alicerouter aan/uit, zelfs binnen 10 seconden.

Heb toen nieuw gekochte telefoonkabel(ook 10 meter) ertussen gezet, zelfde probleem.

Toen weer terug gegaan naar bijgeleverde telefoonkabel,sinds die tijd geen problemen meer.

Misschien is dit bij jullie ook het geval??

Tom
Is bij iemand dit probleem al opgelost of lukt dit niet binnen de 10 werkdagen? Ik had 6 weken een perfecte verbinding en sinds twee weken dit probleem.

wdijk
Ik heb het probleem van de 'klapperende lijn' vorige week ook gehad. Aan-uit-aan-uit, en dat2 keer per minuut!!
Vrijdagochtend de helpdesk gebeld, zaterdagochtend werkte alles weer naar behoren. Sindsdien is de verbinding 3 keer verbroken geweest (telkens minder dan 1 minuut).
Prima geregeld dus...

overkill
aweeda schreef:
Vraagje:
Hoe lang is de telefoonkabel tussen je binnenkomende lijn en je Alicemodem/router??

Ik ben pas aangesloten bij Alice, zonder problemen te hebben gehad.

Had alicebox eerst met bijgeleverde telefoonkabels aangesloten.
Na een paar dagen te telefoonkabel(1meter,gekregen bij installatiepakket) vervangen dooreen telefoonkabel van 10 meter omdat ik de alicebox wilde verplaatsen.

Eerste 30 minuten werkte het goed, daarna viel connectie iedere keer weg(adsl lampje op alicerouter aan/uit, zelfs binnen 10 seconden.

Heb toen nieuw gekochte telefoonkabel(ook 10 meter) ertussen gezet, zelfde probleem.

Toen weer terug gegaan naar bijgeleverde telefoonkabel,sinds die tijd geen problemen meer.

Misschien is dit bij jullie ook het geval??

nou minder dan 1 meter.

ASTRA
Bij mij is de kabel tussen binnenkomende lijn en modem 20 cm.
De afstand naar het wijkstation = 1500 meter
De eerste 3 maanden geen problemen gehad, sinds 10 dagen een klapperlijn vaak 's-avonds.
In het weekend geen problemen.
Snelheid ongeveer 12 Mb.
Gezien de verschillende reacties binnen het forum is dit een structureel probleem van de infrastructuur van Alice en niet een probleem van de individuele gebruiker.

overkill
NOu 2 weken zijn voorbij en nog steeds een baggere verbinding online gamen is niet mogelijk tussen 1600-00.00 word gewoon erger.
Ik zie het niet meer zitten en nu ga ik even alvast een andere provider zoeken dan deze.
Deze werk niet goed dus mensen mijn advies pak alice niet zoek maar iemand anders en voor degene die geen problemen ondervind is dit niet van toepassing

joandutch
Ik heb dit precies het zelfde gehad in het begin toen ik werdt aangesloten. Het modem stapt te hoog in en wil steeds weer opnieuw connecten. Heb helpdesk gebeld en hebben dit lager ingesteld sinds dien 2,5 terug perfecte verbinding...

Tom
Sinds vandaag werkt alles weer. Internet gaat snel en mijn telefoonverbinding is glashelder. Volgens de helpdesk zou het probleem binnen 5-10 werkdagen worden opgelost. Vandaag 9 werkdagen. Volgens mij doet Alice precies wat ze beloven. De helpdesk is prima bereikbaar. Op mijn e-mails heb ik altijd binnen 1-2 dagen antwoord gehad. Uiteindelijk ben ik dik tevreden over Alice.SmileSmileSmile
Gewijzigd door Tom op 06 februari 2008, 05:58

overkill
Tom schreef:
Sinds vandaag werkt alles weer. Internet gaat snel en mijn telefoonverbinding is glashelder. Volgens de helpdesk zou het probleem binnen 5-10 werkdagen worden opgelost. Vandaag 9 werkdagen. Volgens mij doet Alice precies wat ze beloven. De helpdesk is prima bereikbaar. Op mijn e-mails heb ik altijd binnen 1-2 dagen antwoord gehad. Uiteindelijk ben ik dik tevreden over Alice.SmileSmileSmile

.
Tegen mijn hadden ze dat ook al gezegd 5-10 dagen en het is nu meer dan 2 weken later en nog steeds hetzelfde gezeik met die verbinding.En als ik naar hun belde zeiden ze dat het al in behandeling is .
Ik heb nu gezegd dat als ik voor het eind van deze maand niet is opgelost dan ben ik weg.dan ga ik naar tele2 of iemand anders die fatsoenlijk verbinding leverenAngry

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aan uit effect', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief