obey-robots.txt
23 April 2019, 06:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

overstappen naar alice

dtm
Als je overstapt van een provider die ook via het KPNnetwerk zijn internet diensten aanbied, dan hoef je officieel niet je verbinding zelf op te zeggen. Het enige wat je moet doen is bij je huidige provider informeren wat je SERVICE-ID is. Dit is een benaming van 3 letters en 5 cijfers, bv AAA12345. Als je deze benaming doorgeeft aan je nieuwe provider, dan kan deze met dat SERVICE-ID een telco-telco migratie of een ISP-ISP migratie opstarten. De verbinding wordt dan automatisch omgezet naar de nieuwe provider. Dit doen zij via het algemene telco systeem T-Press. Via dit T-Press systeem wordt iedere provider automatisch op de hoogte gebracht van je overstap naar een andere maatschappij, en wordt er dus automatisch een contract beëindiging gemaakt. Let echter wel op dat als je een jaar contract hebt, deze wel kan afbreken, maar toch volledig dient uit te betalen.

Echter als je van een kabelmaatschappij naar het KPN netwerk wilt overstappen, of vice versa, dan dien je wel zelf je abonnement op te zeggen. Let wel op dat je je telefoonnummer wel mee kan verhuizen van en naar een kabelmaatschappij.

*) Telco-Telco migratie => verbindings ruil van bv KPN => BBned
*) ISP-ISP migratie => Migratie binnen huidige hoofdleverancier bv KPN => KPN (bv XSALL(=KPN) => Planet(=KPN))

Let op: Die 20mb is een fictieve snelheid die nooit behaald gaat worden, daarvoor moet je je modem rechtstreeks op de ASAM aansluiten. (Alcatel unit op de centrale)
Check op pcdb.bbned.nl even je lijnlengte, deze is redelijk accuraat.
lijnlengte:
< 1Km => 16-18Mb
< 2Km => 12-16Mb
< 2,5Km => 10-14Mb
< 3Km => 4-8Mb
> 3Km => Succes !!!

Helaas: Alice/BBned stelt de verbinding automtisch in op 20Mb, ook al woon je daarvoor te ver van de centrale af. Mocht je bijvoorbeeld constant een klapperende verbinding hebben, controleer dan even je snelheid op speedtest.bbned.nl

Mocht je bijvoorbeeld een snelheid van 8, 10 of 12 Mb behalen, laat dan je snelheid even terug schakelen. Dit kan je laten doen door de Alice helpdesk hier een ticket voor aan te laten maken richting bbned, met het verzoek de snelheid naar een stabiele snelheid te downgraden.
De Staffel die hier voor geldt is (in downstream): 1Mb, 2Mb, 4Mb, 8Mb, 10Mb, 12Mb, 16Mb of wideopen (24Mb )
Behaal je dus bijvoorbeeld 13Mb, dan is het veelal verstandig dit op 12Mb vast te zetten. Dit komt de stabiliteit zeker ten goede.

PS: Ik ben zelf een super tevreden gebruiker op 794meter afstand van de centrale.
PSPS: Ja, ik heb wat insider information geplaatst.
PSPSPS: Nee, ik werk niet voor Alice of BBned
PSPSPSPS: Reken helpdesk medewerkers nooit af op hun kennis en kunde. Die mensen werken echt voor een appel en een ei. Het is bij alle providers droevig qua kennis op de call-centers. maar ja, if you pay peanuts, then you get monkeys. Mensen die er echt voor gestudeerd hebben, komen echt niet voor zo'n hongerloon (minimum + 3-5%) werken.

Voor mensen die geen verstand hebben van telefonie/adsl: Mocht je een verbinding als die van Alice aanvragen en je hebt geen analoge telefoonlijn van KPN, sluit dan je modem rechtstreeks aan op de WCD/ISRA van KPN, en laat de splitter en ACS stekker er maar tussen uit. DAt scheelt al gauw 1mb download snelheid.

Ach ja, die copperjet modems zijn echt zo slecht nog niet. Doe nu al ruim 5 jaar met mijn exemplaar. BBned heeft er ruim 50.000 van geplaatst en ja, 1 op 100 heeft wel eens problemen, maar dat wordt meestal snel opgelost.
Gewijzigd door dtm op 26 december 2008, 03:25

Black Tiger
Als je een beetje verstand hebt van telefoon en aansluiting

Die heb ik meer dan genoeg dus ik ben niet zo afhankelijk van de helpdesk. Ik gaf de uitgebreide reply alleen maar voor meelezers, zodat die ook weten waarom ik bepaalde keuzes zou willen maken.

De FUP moet ik gewoon weten. Ik draai diverse servers hier en en wordt veel gedownload van internet. Als Allice al zou beginnen te mauwen bij 200 a 250 gig dan hoef ik over een overstap naar Alice al niet te gaan denken.

Ach ja, die copperjet modems zijn echt zo slecht nog niet.

Nja, hij traint hier weer 1 a 1,5 mbit minder snel in dan de Zyxel, maar voor de rest ziet het er wel goed uit.
Tweakdsl heeft jarenlang die 816-p en 1616-2p uitgeleverd en die doen dat ook niet als het niet goed is.
De support is wel goed, ik had zo'n ding van een restpartij gekocht, wel nieuw maar via marktplaats.
Had even een "klapperprobleem" en een mailtje naar Copperjet gestuurd. Dag erna lag er al antwoord.
Probleem heeft zich vanzelf opgelost, maar het is wel mooi dat er toch een goede ondersteuning is van Copperjet.

Voor de Fritz hoef je niet te lopen hopen, want van dat ding is bekend dat hij behoorlijk langzamer in traint. De 5140 die hier nu erbij hangt, traint maar liefst 5 mbit lager in dan de Zyxel.
Dus nu heb ik de Copperjet in Bridgemode en de Fritz daarachter hangen en zit ik op 15 mbit, dus 1,5 mbit lager dan normaal maar dat is nog te doen.

Waarom zoveel mensen met die Zyxel beginnen is mij een raadsel. Dat ding heeft het probleem dat soms gewoon je telefonie pleite is, terwijl de lampjes wel branden.
Bij budgetphone krijgen bellers dan nog automatisch de voicemail, maar als die niet aan staat kan het zelfs een "dit nummer is niet in gebruik" melding genereren.
En dat schijnt een echt Zyxel probleem te zijn.

De Fritz is dus stabiel, maar een stuk trager of de komende firmware update zou dit al moeten verbeteren.

@DTM aan de benaming te zien werk je wel voor een BBNed provider, wellicht Tweakdsl? Hopelijk niet voor Publish.
V.w.b. de callcenters ben ik het volledig met je eens. Maar daarom ben ik het er ook niet mee eens dat je er dure 09xx nummers voor moet bellen.
Als je toch 30 a 40 cent p/m moet betalen, zet er dan mensen met wat meer kennis neer.

Afijn... nog maar eens afwachten of ik nog ergens iets specifiekers kan krijgen over die fup, wellicht van een medewerker ofzo?

Greetings, Black Tiger

dtm
Ik heb idd enige jaren gewerkt voor BBned zelf, en voor KPN OT (Das waar alle DSL leveranciers hun verbindingen aanvragen) en nog tig van dit soort bedrijven. Momenteel bevind ik me meer in de kabel exploitanten omgeving, en ja, ik weet heel goed waar het allemaal over gaat idd. 10 jaar telecom ervaring ;-)

Tevens ben ik meerdere keren op het call center in nijmegen (cendris) geweest, en ik had het toen echt te doen met deze mensen. Toch moet ik zeggen dat die mensen zonder enige kennis toch elke dag weer met 200% inzet weer aan het werk gingen, en dat zij dan ook echt wel hun uiterste best doen om klanten te helpen.

Het loopt dan ook niet mis op de 1e lijn support, maar eerder een aantal vlakken daar boven, en ja, die krijg je helaas niet aan de lijn.

Rossi
dtm schreef:
Het loopt dan ook niet mis op de 1e lijn support, maar eerder een aantal vlakken daar boven, en ja, die krijg je helaas niet aan de lijn.

Daar wordt momenteel aan gewerkt (godzijdank -_- )

En zo erg is het hier nou ook weer niet hoor Wink
Insider

dtm
Ja, zoals ik al schreef werk ik niet meer voor BBned dus ik ben geen insider meer. Maar het lijkt me gek dat de situatie daar in een dergelijke korte tijd helemaal veranderd. Ik heb er toen die tijd 1,5 maand gewerkt in opdracht van BBned, om er voor te zorgen dat er een kennisbank werd opgezet.

Rossi
dtm schreef:
Ja, zoals ik al schreef werk ik niet meer voor BBned dus ik ben geen insider meer. Maar het lijkt me gek dat de situatie daar in een dergelijke korte tijd helemaal veranderd. Ik heb er toen die tijd 1,5 maand gewerkt in opdracht van BBned, om er voor te zorgen dat er een kennisbank werd opgezet.

De kennisbank veranderd ook niet Wink
Insider

dtm
Dus de uitvraag scripts werken dus toch wel ? Heb ik dat toch mooi even gemaakt samen met 2 collega's van BBned. Wink

Maar zit jij daar ook al vanaf het begin, en zit jij daar nog niet zo lang?

Rossi
dtm schreef:
Dus de uitvraag scripts werken dus toch wel ? Heb ik dat toch mooi even gemaakt samen met 2 collega's van BBned. Wink

Maar zit jij daar ook al vanaf het begin, en zit jij daar nog niet zo lang?

Ik werk niet bij BBned Wink

Ik ben zo'n Eftelingfiguur van de HelpdeskGrin
Insider

dtm
Ja, dat begreep ik al wel. Maar werk jij al vanaf 2007 in Nijmegen of sinds kort?

Rossi
dtm schreef:
Ja, dat begreep ik al wel. Maar werk jij al vanaf 2007 in Nijmegen of sinds kort?

Sinds kort Smile
Insider

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overstappen naar alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief