obey-robots.txt
24 April 2019, 18:33
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zijn er meldingen op de website van Alice. Zo ja wat wordt er gemeld.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet ligt steeds uit.

elloco
Oke, maar als ik de dongle uit de desktopafhaal en gelijk in de laptop instop zonder de router te resetten dan doet ie wel. dat is toch raar.

MaXMhZ
Als de desktop en de notebook op dezelfde locatie (zo'n beetje) staan is dat inderdaad vreemd. Het beste is als de dongle "vrij zicht" heeft op de router. Alles wat ertussen staat zal de verbinding verzwakken, hoewel ik goede resultaten heb met 6 muren ertussen over een afstand van 15 meter. Ik gebruik zelf kanaal 11 (beste signaal). Er zijn hier 7 andere wireless netwerken actief (meeste b/g).
Gewijzigd door MaXMhZ op 24 september 2008, 19:41

elloco
Heb het voor de zekerheid nog een x getest, dongle uit het usb van de desktop gehaald , naar de laptop en daar geplaatst,l aptop opgestart en hopla verbinding, modem in kelderkast beneden, laptop op eerste verdieping.

De desktop staat in de woonkamer vlakbij de kelderkast dus eigenlijk heel dichtbij, ik zie vast en zeker iets over het hoofd maar ben bang dat het pc zelf via de usb geen contact kan maken met de dongle zelf hoewel het lampje van de dongle groen blijft branden. AngryFrown

Zaterdag zal ik de modem loskoppelen en naar de pc halen dan moet hij het zeer zeker doen, in ieder geval contact maken met elkaar (router-dongle) zo niet dan is het een usb probleem, denk ik.

Mocht er iemand zijn met een helder ingeving dan hoor ik het graag.

MaXMhZ
Het lampje op de dongle hoort te knipperen bij verbinding. continu aan betekend dat de dongle wel goed in de USB zit (power on). Is de software wel goed geinstalleerd op de PC?

elloco
Volgens mij is de isntall correct, immers ik heb het al 1 x bij de laptop geinstalleerd, bij laptop krijg ik dus wel signal en gaat de dongle knipperen.

Vandaag heb ik de router van de kelder kast gehaald en naast de desktop gezet, laten starten en kijken wat er gebeurt.

Niets dus, je zou geen internet moeten hebben hij is immers losgekoppeld van cpj maar hij moet wel anderen signalen van andere routers bij mij in de buurt moeten oppikken, dat is echter niet het geval, en de icoon bij het klokje rechts onder in de computer blijft zeggen:
Sitecom wireless lan card not exist.

Of het is de usb ingang van de pc die niet goed werkt samen met de dongle of het is een of ander instelling in de router dat niet meer goed staat, ik heb de afgelopen dagen wel wat in zitten klooien.

MaXMhZ
Zorg dat de notebook UIT staat, router uit, daarna
alleen de modem aan, router aan, reset router, dongle in desktop, desktop aan.
hmm en je hebt geprobeerd de router te resetten door de WPA knop een tijd ingedrukt te houden ook? - Alle lsmpje gaan een voor een een, dan knippert er wat een tijdje, dan zou Wfi moeten blijven branden.

Daarna 2 min. wachten, dan computer aan. Dan dongle WPA 30 s ingedrukt houden.Als het dan nog niet werkt, zou ik de software opnieuw installeren.
Er zat een soort van poster by het pakket die met pictogrammen de eerste installatie weergaf. Nadat de router gereset is, kun je deze methode Laagebruiken. Laat de notebook uit, anders heb je kans dat de router met de notebook een verbinding opbouet in plaats van met de desktop. Hij kent de notebook immers al. Vandaar ook de reset voor de router.
Gewijzigd door MaXMhZ op 25 september 2008, 14:27

elloco
Ik ga het proberen, of morgen of anders zaterdag nu is het al een beetje laat en de rest van mijn jongens willen internetten, ze gaan mopperen als ik ga rotzooien met de modem router, dan gaan ze flippen Shock Shock, laat je weten of het lukt op de manier die je beschrijft.

Bedankt Smile

elloco
MaXMhZ ik heb de probleem anders opgelost.

Onder druk van de thuisfront Grin heb ik een 300N wireless PCI Card XR van sitecom gekocht, dit om uit de impasse te komen van de vervelende dongle.

Volgens de beschrijving zou het ook heel simpel zijn, de software-drivers installeren pc uit zetten en kaart inbouwen, daarna pc weer aan en volgens de beschrijving op de knop van de router indrukken en daarna dus internet.

Dus niet.

Bij mij werkt die 2 seconden toets voor geen meter.

Handleiding opzij gezet en een halve uurtje zitten etteren met alle mogelijke mogelijkheden handmatig ingegeven, en zowaar opeens na veel puzzelen whola internet draadloos GrinGrinGrinGrin

Zo blij als een kleine peutertje Wink

Dit betekent niet dat ik die usb dongle opgeef, maar ter zijne tijd gaat deze probleem ook er aan , komt tijd komt raad.

Ik wil je hierbij bedanken voor je medewerking.

Nu de laatste nieuws wat betreft Alice:

Donderdag de 25-09-08 werd ik weer gebeld door Alice met de vraag of alles goed werkte, nu was ik niet thuis maar mijn zoon had dus tegen Alice gezegd dat hij dacht van wel,en dat klopt, tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Er is wel een opstart moelijkheid factor geweest met het modem de snelheid het uitvallen van explorer en de programma's waaronder Utorrent die voor geen meter liep.

Modem is naar de kelderkast gegaan en zo kort mogelijk bij de isra aansluiting gekoppeld.

Alice had ook de snelheid ietsje geknepen , volgens hun.

Utorrent loop nu op volle toeren zonder beperkingen van upload dus onbeperkt upload en ook onbekerkt download.

Het kan dus wel Utorrent met ADSL van Alice zonder beperkingen.

Op dit moment ben ik dus zeer tevreden, maar we kijken natuurlijk eerst of de toekomst met ALice zo blijft en na een bepaalde tijd zullen we inventariseren of alles bij elkaar positief is.

MaXMhZ
Als Alice eenmaal loopt, blijft het meestal wel goed draaien.
Houd alleen die snelheid een beetje in de gaten. Het lijkt er op dat Alice op den duur de sneheid van klanten verlaagt. Niet iedereen heeft er last van, maar toch.
Veel succes met de Verbinding!

Sander73
Ik heb ook de WL-575 aangeschaft met usb dongle,en heb ook hetzelfde probleem.
Alleen brandt er bij mij zelfs geen groen lampje als ik de dongle aansluit.Lijkt erop dat deze gewoon kapot is.
iemand nog tips??
Alvast bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet ligt steeds uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief