obey-robots.txt
19 April 2019, 01:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FTP server draaien

beije019
dat upnp staat gewoon aan. en via mijn (nog werkende) chello verbinding werkt ook msn normaal...Frown misschien is het wel voldoende om een port-forwarding te doen in de copperjet. ik dacht aan forwarden naar mijn router, en dan zou het moeten werken toch?
alleen.....via reserved mapping een rule toevoegen is geen probleem, maar zodra ik deze invul en toevoeg krijg ik een errormelding (zonder toelichtingAngry) ik benader het modem nu via mijn router, en deed dat eerst regelrecht (pc direct aan de copperjet) maar dat maakt niks uit.
overigens kan ik nergens upnp vinden in de copperjet (ook niet op andere forums nog). en het enige wat ik wil, is gewoon mijn FTP servertje kunnen benutten...maar tot nu toe nergens een duidelijke uitleg kunnen vinden.....nou ja: voorlopig heb ik chello nog achter de hand, maar frustrerend is het wel hoor.....we houden maar hoopCool
Gewijzigd door beije019 op 14 oktober 2007, 03:59

Black Tiger
ik dacht aan forwarden naar mijn router, en dan zou het moeten werken toch?

Normaal gesproken wel zou je zeggen ja, als de router op de lan poort zit zou dat dan wel voor alle poorten moeten gelden.

Ik denk toch dat je uiteindelijk het beste gewoon de router in bridgemode kunt gebruiken achter de Copperjet.
Zal hier met de meeduimen, zou je graag verder helpen maar ik heb zo'n Copperjet niet helaas.
En of hij er gaat komen is maar de vraag want gezien het wisselende ip twijfel ik momenteel echt zwaar om over te stappen en denk niet dat het nog doorgaat.

Greetings, Black Tiger

beije019
Tja....gezien de overgecompliceerde manier van werken kan ik me dat voorstellen. met het UPC modem aan de wireless sitecom was er nooit een probleem. de copperjet in bridge-mode wil domweg niet (alle veranderingen resulteren in een errormelding). denk je dat het inderdaad een oplossing kan zijn om dan de sitecom in bridge mode te zetten? en wat zou naast die bridge mode nog meer veranderd moeten worden op de sitecom (aan forwarding en zo...)? en dan nog: dan geeft de sitecom het ip adres van de copperjet door, en moet ik alle pc's in huis (5 stuks) handmatig van ip adressen voorzien, of blijft de sitecom die dan gewoon zelf uitdelen? (DHCP aan of uit dus??)

Het zou het mooiste zijn als iemand een *.tpr config. bestandje zou kunnen maken voor de copperjet met de juiste configuratie: dan is het een kwestie van updaten en klaar! (afgezien dan van persoonlijke aanvullingen). Zal ik daar een nieuwe post voor maken, of kan dit verzoek hier blijven staan?? (ik zie het wel)

Black Tiger
denk je dat het inderdaad een oplossing kan zijn om dan de sitecom in bridge mode te zetten?

Kan de sitecom dan in bridgemode?

Wat je kunt doen is de sitecom in switchmode gebruiken, dat moet je niet schakelen maar zelf instellen.
Hoe dat moet heb ik als "tweede optie" een paar reply's hoger al beschreven.

In dat geval blijft de Copperjet netjes ip adressen aan al je pc's geven, ook aan de pc's die aan de Sitecom aangesloten zitten.
Dat is feitelijk de gemakkelijkste methode.

Je mag de vraag hier laten staan over dat .tpr bestandje, maar eventueel kun je ook een nieuwe post aanmaken met daarin puur de vraag of iemand je met een .tpr bestand zou willen helpen.

Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP server draaien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verliest connectie bij bepaalde server Helpdesk 6 28 maart 2012, 18:40
mail server niet bereikbaar 3 juni 2011 Storing 14 09 juni 2011, 11:09
Mail server ligt eruit! Eigen netwerk 1 17 februari 2011, 17:23
Geen mail te versturen via Alice server Algemeen 5 02 januari 2011, 13:18
Alice Email server niet bereikbaar? Storing 3 25 januari 2010, 16:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief