obey-robots.txt
21 April 2019, 06:52
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Netwerkschijf (NAS) achter Copperjet

vincentdv
Ik heb een Synology DS107+. Dat is een netwerkschijf met ingebouwde ftp- en webserver (incl php en mysql). Tot voor kort had ik internet via Casema (Motorola modem). Aan het modem hing een WRT54G en daaraan alle pc's, printer en de NAS.
In de WRT had ik forwards aangemaakt en die deden het ook prima. Wanneer ik het externe ip-adres intypte kwam ik ook direct op de NAS-server terecht.

Maar dat werkt niet meer achter de Copperjet.
Ik heb nu DHCP uitgeschakeld op de WRT en de kabel vanaf de Copperjet in een LANpoort gestoken. Op de pc's werkt alles prima maar de NAS blijft onbereikbaar.

Ik heb reserved mappings aangemaakt voor de tcp poorten 23, 80, 8080 en 5000 (dat zijn de poorten die de NAS gebruikt). Doet niks.

Ik heb het ook geprobeerd met 'transport' op 'all', dus alle verkeer doorleiden naar het interne ip-adres, maar geen resultaat.

De NAS heeft een fixed ip, in het subnet van de router maar buiten de dhcp-range (om precies te zijn: 172.19.3.253).

Heeft iemand hier een interessante kijk op?

MacGyver
Zie mijn laatste post op http://alice.gebr...read_id=31

Kort gezegd, daar heb je NAT loopback voor nodig en dat heeft de copperjet niet.
Gewijzigd door MacGyver op 11 oktober 2007, 10:03

Black Tiger
Je kunt in dat geval de schijf via het interne ip gewoon benaderen.
Indien je via een domeinnaam wilt werken kun je ook de hosts file van windows aanpassen.

Als je echt via het externe ip adres van binnenuit de zaak wilt bereiken heb je inderdaad nat-loopback nodig, maar er is geen enkele reden om dat perse te willen.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden.
Greetings, Black Tiger

vincentdv
Black Tiger schreef:

Er zijn genoeg andere mogelijkheden.

Ik ben benieuwd welke. Ik wil graag vanaf mijn PC kunnen controleren hoe e.e.a. werkt voor gebruikers van buitenaf.

p.s. bedankt voor alle tips!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkschijf (NAS) achter Copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief